Beroerte/flauwvallen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Macyy

Beroerte/flauwvallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 10:12

Hallo,
Ik open dit topic omdat ik me zo langzamerhand geen raad meer weet.. Sinds een paar jaar heb ik last van flauwvallen, voornamelijk met warm weer. Ben een paar keer bij mijn huisarts geweest, hij heeft mijn bloeddruk gemeten en die was wat aan de lage kant. Dit was normaal voor mijn leeftijd. (Ben 17, met een maand 18). Verder heb ik een gezond gewicht, 1,67 en 59/60 kilo.

De laatste weken word het eigenlijk alleen maar erger, het zweet breekt me overal uit, ik voel me duizelig en slap, en dan kan ik ook zo weg zijn. Als ik de kans heb ga ik zitten, met mijn hoofd tussen mijn benen, voor de doorbloeding. Ik drink over de hele dag zoveel mogelijk, zowel water als zoete ranja. Eet 5/6 broodjes op een dag + tussendoortjes.. Verder een stuk fruit. (Appel oid.) Word er zo moe van, en het beïnvloed zo'n beetje m'n hele dag.. Herkent iemand van jullie dit? Als mijn huisarts me weer weg stuurt met het excuus dat het bij mijn leeftijd hoort ga ik met mijn moeder zelf verder zoeken voor hulp..

LovingTweety

Re: Beroerte/flauwvallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:13

Heeft hij je suiker gemeten?

Overigens is een beroerte absoluut niet hetzelfde als flauwvallen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:14

Als het zweet je uitbreekt kan je beter zoute dingen eten/ drinken. Water doet verder niks, vult geen zouttekorten aan.

Ik zou aandringen op een bloedonderzoek en je zouten laten controleren.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:18

Heb je het bij het stilstaan of ook bij het bewegen?

Mijn zoon kan dus niet (langer) stilstaan dan valt hij flauw.
Hij is wel 1x met fiets en al omgevallen, maar hij voelt het aankomen

In NL werden we er ook niet verder mee geholpen. In Duitsland (daar wonen we nu) is hij van boven tot onder onderzocht alles is in order.
Het heeft bij hem wat te maken met de doorbloeding.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:20

dit klinkt absoluut niet als een beroerte...

Maar hoe is je bloeddruk, bloedsuiker, bloedwaarden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:24

Een beroerte is inderdaad heel wat anders dan slap voelen/flauw vallen. Wellicht dat daar al een deel van je probleem zit, jezelf gek maken dat je een beroerte krijgt?

Ik zou inderdaad ook even aandringen op een goed bloedonderzoek, lage bloeddruk is overigens ook niet persé normaal, dan kunnen ze in ieder geval gaan onderzoeken waar dit eventueel vandaan zou kunnen komen.

Ben je aan de pil? Hoor steeds vaker om me heen dat sommigen ook heftig op bepaalde anti conceptie pillen reageren namelijk.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:25

Waar ik idd aan denk is suiker of zout te kort...
Zout te kort gaat je bloeddruk van naar beneden maar kan perfect zijn op het moment dat het gemeten word..

Wat is niet snap is als je bloeddruk aan de lage kant was hij zelf niet bedenkt dat dit natium tekort zou kunnen zijn?
Kun je je hier in vinden?
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... trium.html

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:25

je zegt dat je een lage bloeddruk hebt, dan zou zout kunnen helpen.
bijv boillion (hoe je het ook maar schrijft) of zoute drop, dit zorgt ervoor dat je bloeddruk omhoog gaat.
Een lage bloeddruk zorgt namelijk ook voor duizeligheid en licht in je hoofd.
Je kan er ook van flauwvallen als je bloeddruk te laag is dus probeer wat meer zoute dingen te eten als je weer duizelig begint te worden.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:02