Elleboog beschermen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Loeky01

Elleboog beschermen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 15:39

Aangezien ik een kluns op hoog niveau ben, en ik momenteel met een elleboog-blessure zit, ben ik op zoek naar een oplossing tegen het stoten van mijn elleboog.

Er is geen verklaring van de pijn in mijn elleboog. Ik heb het opgelopen na een trap van een paard, veel artsen gezien + fysio maar uiteindelijk kon niemand er wat mee. Sta ingeschreven bij het revalidatie-centrum, de twee intakes al gehad en aangenomen. Nu is het wachten tot beginnen met revalideren aangezien hier ook nog eens een wachtlijst voor staat..

Ik werk nog gewoon in de bouwmarkt achter de kassa. Heb vanwege deze blessure 2x 3/4 weken in het gips gezeten en toen ook nog gewerkt. De loopband zit standaard aan de linkerkant dus dat is wel onhandig. Maarja, daar zitten dus ook randjes en ik stoot me daar heel vaak aan.

Door het stoten doet het alleen maar meer pijn en wordt het bewegen ook minder aangenaam. Stoppen met werken wil ik niet, want ik loop al een jaar met deze blessure. Ik moet al met veel dingen minderen/stoppen omdat dit niet verandwoord is, en ik ben gewoon blij om er in ieder geval uit te komen naast school om zo te zeggen.

Ik heb helaas mijn gips (kon ik losmaken) weggegooid, dus dat kan ik niet terug om doen. Ik heb verder een drukverband geprobeerd, toen ik mijn elleboog heel dik in het verband had zitten had ik geen pijn. Maar, ik kreeg een flinke vochtophoping op mijn onderarm. Dit heb ik overigens ook gehad in de laatste week van mijn laatste gips.
De keer er op dat ik moest werken heb ik de onderarm mee gezwachteld, toen hield mijn hand een beetje vocht vast maar niet pijnlijk of extreem opvallend. Alleen als ik mijn arm dan stootte, deed het alsnog veel zeer..

Voel er heel weinig voor om met zo'n skeeler-beschermer te gaan zitten, dus heeft misschien iemand nog een idee := ?

Sorry, ben goed in afdwalen en dingen half vertellen. Als er iets onduidelijk is hoor ik het graag!

Shadow0

Re: Elleboog beschermen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:56

http://www.podobrace.nl/shop/braces/elleboogbrace/ ?
Ik heb in elk geval een pushmed kniebrace en enkelbrace (niet meer nodig maar destijds 2 ongelukken :) ) en het zijn stevige braces van neopreen die je bovendien enigzins kunt verstellen in hoe strak ze zitten. De elleboogbrace lijkt erg groot, misschien dat een kleinere ook al goed werkt. Bij een thuiszorgwinkel kun je ze over het algemeen passen.

Loeky01

Re: Elleboog beschermen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 20:33

Oh dankje! Is een goede tip