Muggen allergie? (harde schijf na muggenprik)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Muggen allergie? (harde schijf na muggenprik)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 16:34

Ik ben nu 32 en het lijkt elk jaar erger te worden.
Tot mijn 25ste jaar had ik er geen last van maar als ik nu word gestoken door een mug ontstaat er een grote rode harde schijf.
Ik ben zaterdag op een strandje geprikt, dat begint dan met een gewoon klein muggenbultje en dan binnen een paar uur ontstaat er een grote onderhuidse harde schijf die verschrikkelijk jeukt.
Het is nu dus maandag en die schijf zit er nog steeds en de jeuk ook.
Het duur wel een dag of 5 voordat ik er weer vanaf ben.
Hebben meer mensen hier last van en is er eventueel wat aan te doen?

Iris82

Re: Muggen allergie? (harde schijf na muggenprik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 16:41

Ik heb het ook zo af en toe. Ik heb wel eens gehoord dat het door moerasmuggen komt (was ook vooral toen we tijdelijk ergens in de buurt van een meertje woonden). Ik heb van de dokter anti-allergie pilletjes gekregen en lidocainezalf (omdat die van mij mn halve been besloeg). Sterkte. :(:) Weet hoe vreselijk vervelend het is.

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 16:42

Ik ben ook allergisch voor muggen.. helaas..
Ik heb bij de dokter een zalf gekregen, die ik er op moet smeren,
dit haalt de jeuk weg, en maakt de bult minder groot..

Hoe het heet weet ik zo 1..2..3.. niet :o

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 16:45

Ik heb het ook. Had laatst een schijf van 10 15 cm doorsnee op mn voorhoofd geplakaat leek net of ik tegen een muur omhoog gelopen was :') erg vervelend. En de jeuk _-:( _-:(
een oplossing voor als je te laat bent weet ik niet zo. Maar wat ik doe is op warmere dagen me insmeren met zon anti muggenstick. Met een citroengeurtje. Oer oud, bij elke drogist te krijgen en werkt als een tiet :j

Oh enne.. ook op je voorhoofd smeren _O-

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 16:51

Op je hoofd of in je gezicht is inderdaad heel erg vervelend, bij mij heeft een mug het een keer voor elkaar gekregen om op mijn ooglid te steken (toen ik sliep) ik werd wakker met een dicht oog... en het was ook nog is de eerste dag op een nieuwe school!!
De citronella zal ik onthouden, maar als je gezellig met een leuk iemand naar een strandje gaat dan is het niet altijd leuk om naar een citroen te ruiken :')

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 16:55

Ik ken het... Je kan hooikoortstabletten gebruiken maar daar word je wel suf van... Ik gebruik ook een rol achtig ding voor insectenbeten!

Ymkeerica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 16:55

Ik heb het ook altijd als ik gestoken word door muggen.
Pas had ik er 1 op m'n scheenbeen, kreeg ik m'n rijlaars niet meer dicht -O-

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 16:57

Hier nog een. 2 weken geleden op mijn elleboog gestoken en de volgende dag leek mijn elleboog op mijn knie, net zo dik.

Bij de huisarts ook anti-allergie pilletjes gekregen, daarmee werd de zwelling minder en het jeukte ook stukken minder, gelukkig.

En ik ben dus nu altijd bewapend met anti-muggenstick of -gel, in de hoop niet meer gestoken te worden.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:00

Hier een lichte allergie, maar allerfree pillen werken erg goed. Gewoon van de drogist dus het proberen waard.

Als ik naar een gebied ga waar ze veel zitten elke dag 1 , in nl gewoon wanneer het jeukt.

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:40

Hier een manneke van 4 met een fikse allergie. Vanaf het moment dat ik de eerste mug zie hebben we hydrocortisonzalf in huis in combinatie met aerius . Anders helpt niets meer helaas.
Bij kinderfeestjes in het bos en dergelijke krijg ik al de kriebels.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:18

Ik heb loratadine tabletten sinds vorig jaar. Bij mij ook tot mijn dertigste nooit echt last gehad van muggenbulten en sinds vorig jaar opeens ook enorme plakkaten, rood en jeuk. Misschien ligt het aan twente waar ik sinds dit jaar woon ;-)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:27

Vroeger was ik nooit allergisch voor muggen, maar zo'n 10 jaar geleden ineens wel..
Ook grote schijven die gigantisch jeuken, en heb ook antihistamine pillen (in mildere vorm vrij verkrijgbaar bij de drogist en apotheek) voorgeschreven gekregen.. wat een verademing gaf dat!!
Sindsdien ben ik bijna nooit meer gestoken en heb ik ze niet meer nodig gehad.. :?
Laatst bijgewerkt door Casarell op 02-06-14 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:29

Antihistamine tabletjes, ik heb er ook last van. Niet elke keer, maar vorige zomer liep ik met een hand rond die dubbel zo dik was. Goed koel houden en die pilletjes slikken helpt echt :j

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:36

Rianne1979 schreef:
Hier een manneke van 4 met een fikse allergie. Vanaf het moment dat ik de eerste mug zie hebben we hydrocortisonzalf in huis in combinatie met aerius . Anders helpt niets meer helaas.
Bij kinderfeestjes in het bos en dergelijke krijg ik al de kriebels.
ik heb idd ook die zalf en die pilletjes. Die heb ik in de zomer dag en nacht bij me. Als ik dan geprikt word, ben ik er meteen bij. Vorig jaar was ik ze vergeten mee te nemen maar mijn studentenkamer, word ik op m'n voet gestoken. Heel m'n voet dik, kon geen schoenen meer aan.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:38

Ik heb zo'n heftige reactie op een dazensteek.
Ik heb daar tavigil tabletjes voor, even naar de huisarts voor een receptje, werken perfect

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:54

Als het kan:
Verband natmaken, op uiteinde azijn doen & dan verband omwikkelen met azijn op de bult. Werkt prima :D ruikt alleen niet zo lekker.

xEmilieLx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:39

Hehe 2 jaar geleden merkte ik dat ik gestoken werd door een mug, 2 uurtjes daarna was mijn hele kuit 3 keer zo dik. Keihard! Leek net metaal haha. Jeuken als een gek, alleen azijn erop werkte inderdaad. Lang niet alle muggenbulten worden zo bij mij trouwens.. Raar :P

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:46

xEmilieLx schreef:
Hehe 2 jaar geleden merkte ik dat ik gestoken werd door een mug, 2 uurtjes daarna was mijn hele kuit 3 keer zo dik. Keihard! Leek net metaal haha. Jeuken als een gek, alleen azijn erop werkte inderdaad. Lang niet alle muggenbulten worden zo bij mij trouwens.. Raar :P

Kan hoor. Ik krijg ook niet van alle muggen een allergische reactie. Als ik in de stad gestoken word vaak alleen een bultje. Maar bij ons op stal in het bos heb je van die zgn "tijgermuggen" weet de andere naam er niet voor. Ze hebben een tijgerprintje op de vleugels :') van die b*tches krijg ik een allergische reactie.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:54

Ik heb het zelf helaas ook, erg vervelend!
Wat helpt is direct nadat je bent geprikt er iets op te doen, denk aan zo'n after-bite pen, prikweg of azijn.
Daarna als je er last van hebt, goed koelen, zelf neem ik een kom met koud water en een flinke scheut azijn erin, doek doorweken en lekker koelen. Dat haalt de brand en jeuk eruit.
Als het echt extreem is, dan iets van anit-histamine tabletten nemen of even langs de huisarts, die kan je ook van die tabletjes voorschrijven.

Ik heb zelf gemerkt dat vooral het direct er iets op doen na het prikken veel verschil kan maken.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:07

Ik had het eerst alleen van dazen maar sinds 2 jaar ook van bepaalde muggensteken. Had er anti-allergie pilletjes van de huisarts voor gekregen en die werkten echt super. Moet ze voor dit jaar nog maar even bestellen nu ik er aan denk.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:15

Hier nog eentje. Vraagje: gebruiken jullie ook wat om de muggen weg te houden ter preventie? En zo ja wat. Gisteren 5 keer gestoken in m enkel door muggen en het is weer feest....

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:50

Autan stick met deet.
Helpt hier erg goed!

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:57

Marije_jiplover schreef:
Autan stick met deet.
Helpt hier erg goed!

Dank je wel! Ik zal het kopen!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:39

Hier heb ik alleen last ervan als ik in de tuin heb gewerkt na het eten. Hier zitten zwarte muggen bij de vijver.Daar krijg ik ook grote plakkaten mee. Mijn moeder van alle muggen. Wij hebben op recept (ook los te koop a 8 euro hier) menthol gel zalf. Helpen ook perfect bij dazen steken.