Apothekersassistenten/dokters hier? Terabifine

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Apothekersassistenten/dokters hier? Terabifine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 18:02

Hai allemaal,

Ik heb een schimmelnagel -O- Al zolang ik me kan herinneren en al van alles geprobeerd, maar niks werkt.
Laatste naar de dokter geweest en die heeft mij voor 3 maand een kuur Terabifine voorgeschreven.
Na recente onderzoeken (en onderzoeken van hemzelf) bleek het toch niet zo schadelijk als verwacht, en mocht ik gerust 1kuur proberen. Maar aangezien ik een operatie kreeg wou ik even ermee wachten tot een paar weken na de operatie. Anders kreeg ik wel megaveel rotzooi binnen.

Nu zit het zo.. Ik dacht net: Vandaag ga ik maar eens beginnen. 1 juni, het duurt 3 maand dus dan ben ik eind augustus klaar.
Maar..... Nu las ik de bijsluiter en nu staat er dat je direct zonlicht moet vermijden op de huid.. Vooral de eerste tijd.

Dus nu is mijn vraag: Is het wel slim om nu (Zomertijd) hiermee te beginnen?? Ik las dat je sneller kon verbranden hierdoor en minimaal factor 15 moet gebruiken. Nu gebruik ik zelf altijd 30, dus dat zou goed moeten gaan, maar kun je ook pigmentvlekken ofzo hierdoor krijgen???

Wie kan me adviseren..
Kan ik met een 'gerust hart' ermee starten vandaag, of kan ik toch beter wachten tot de herfst?

Mars

Re: Apothekersassistenten/dokters hier? Terabifine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:26

Je topic staat er een uur, dus een beetje geduld kan geen kwaad...
Verder lijkt dit me typisch een vraag voor je HA of apotheker, dus die zou ik even bellen morgen ipv op een forum.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 19:47

Nou eh... Excuse me.. -O-

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:07

Ik geloof dat je Terbinafine bedoeld? Dit is in principe het zelfde als het bekende Lamisil, daar is ook de werkzame stof "terbinafine". Het klopt inderdaad dat het de huid gevoeliger maakt voor UV, maar wij adviezeren altijd om even uit te proberen op het minst hete moment van de zo'n (wat altijd aangeraden wordt). Als dit goed gaat kun je het langzaam opbouwen, maar liever niet smiddags om één uur vol in de zo'n gaan liggen. Succes!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 23:31

Dankjewel voor je reactie! :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 01:19

Als aanvulling op renate haar reactie zou ik ook nog zorgen dat je extra let op het goed gebruiken en insmeren van een goed zonneproduct

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 03:05

Ik kan je alleen vertellen uit persoonlijke ervaring.

Mijn dochter is geboren met een schimmelnagel. Alle zalfjes geprobeerd en niks hielp. Om de 6 tot 8 weken naar de pedicure omdat de nagel gewoon afbrokkelde wat haar zeer deed.

Toen zij 10 werd mocht zij eindelijk beginnen met de 3maandelijkse kuur. In juli is zij gestart. De hele zomer gewoon gezwommen en buiten gespeeld en alles wat een 10 jarige doet.zij heeft nergens last van gehad. Werd gewoon egaal bruin. Ze werd natuurlijk wel gewoon ingesmeerd met factor 30 want ze is een kind. Binnen 3 maand was ze haar schimmel nagel kwijt....Na 10jaar

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 07:40

Fijn om te horen allemaal! Dan denk ik dat ik er gewoon mee ga beginnen als er een paar dagen aankomen met slecht weer. En hierna idd goed insmeren met factor 30 :)