Yoga voor smallere benen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Imke1998

Yoga voor smallere benen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 15:44

Ik had een vraag:
Ik sport al sinds ik een klein meisje ben. Ik heb lang wedstrijd gezwommen, en ben 3 jaar geleden gestopt en begonnen met volleyballen, dat ik nu ongeveer 3-4x in de week 1,5 uur doe. Nu heb ik vrij korte benen, die ook al flink gespierd zijn, en daar maak ik me nogal druk om.
Ik heb ergens gelezen dat je smallere benen krijgt door yoga, omdat je bij yoga je spieren op een andere manier gebruikt, waarmee ze op een andere manier versterkt worden.

Nu zou ik dus aan yoga willen beginnen, en ik had de vraag of iemand weet hoe ik dit het beste kan gaan doen. (we hebben geen mogelijkheid tot yoga in de buurt, dus ik ga het sowieso thuis doen)
Bijv. hoevaak in de week, welke oefeningen, handige websites etc.

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Imke1998 op 01-06-14 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey

Re: Yoga voor smallere benen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:45

Je zou kunnen gaan hardlopen. Door hardlopen worden je spieren langer (en dus smaller). Ik heb zelf een tijd yoga gedaan maar ik heb niet het idee dat mijn benen daar smaller van werden.

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 15:47

Tazzey schreef:
Je zou kunnen gaan hardlopen. Door hardlopen worden je spieren langer (en dus smaller). Ik heb zelf een tijd yoga gedaan maar ik heb niet het idee dat mijn benen daar smaller van werden.

Ik heb er zelf ook een tijdje aan gedacht. ik heb gewoon geen enkele motivatie. Ik heb ooit een vriendin meegesleept om te gaan hardlopen (ze was de enige die mee wou), en die is er na 3x lopen al mee gestopt. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:38

Er is een standaard yoga topic! :j Yoga is sowieso erg goed en je kunt het zo intensief maken als je zelf wilt. De eerste les kan ontmoedigend zijn maar je gaat echt heel snel vooruit qua spierkracht en lenigheid. Of je er daadwerkelijk smallere benen van krijgt weet ik niet, je traint in ieder geval zo'n beetje al je spieren dus zal ongetwijfeld wel zorgen dat je benen veranderen qua vorm.

EDIT: Zie dat je zonder les wil beginnen maar dit is niet heel verstandig. Je leert jezelf heel makkelijk verkeerde dingen aan waardoor je je spieren verkeerd kan gaan gebruiken wat voor klachten kan zorgen.

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 17:49

Bizzybijtje schreef:
Er is een standaard yoga topic! :j Yoga is sowieso erg goed en je kunt het zo intensief maken als je zelf wilt. De eerste les kan ontmoedigend zijn maar je gaat echt heel snel vooruit qua spierkracht en lenigheid. Of je er daadwerkelijk smallere benen van krijgt weet ik niet, je traint in ieder geval zo'n beetje al je spieren dus zal ongetwijfeld wel zorgen dat je benen veranderen qua vorm.

EDIT: Zie dat je zonder les wil beginnen maar dit is niet heel verstandig. Je leert jezelf heel makkelijk verkeerde dingen aan waardoor je je spieren verkeerd kan gaan gebruiken wat voor klachten kan zorgen.

Dat klopt inderdaad. Ik had een aantal YouTube kanalen gevonden met beginnersoefeningen. Wij hebben in het dorp enkel een tennisclub. De dichtstbijzijnde andere sportclubs zijn min. 20 minuten fietsen. Yoga-lessen worden hier in de buurt helaas ook niet gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:55

20 minuten fietsen is toch niet zo ver? :o

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 17:58

Bizzybijtje schreef:
20 minuten fietsen is toch niet zo ver? :o

haha, klopt. mijn punt was dat er in de omgeving dus totaal niks te vinden is van sportclubs / yoga-lessen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:04

O sorry! Ook niet op een sportschool?

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 12:53

Bizzybijtje schreef:
O sorry! Ook niet op een sportschool?

we hebben wel een welnesscenter/sportschool in de buurt, maar die geeft helaas geen lessen in yoga.