Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
kellykeuhh schreef:De eenzaamheid is soms erg lastig.. Er zijn inderdaad erg weinig mensen die weten wat ik doormaak met hem en bovenop kunnen snappen waarom ik nog steeds met hem samen ben.. Want desondanks zijn "handicap" kan hij zeer lief zijn en kan ik erg goed met hem praten over vrijwel alles.. Zolang het maar niet té persoonlijk wordt.
Citaat:Helaas heeft het geen of weinig zin dat ik mijn emoties of manier van reageren uitleg tegen hem.. Dat heb ik al geregeld geprobeerd. Dat heeft eigenlijk geen effect. Dan legt hij zijn manier van redeneren uit en doet vervolgens (meestal) zijn eigen zin.
Brainless schreef:Citaat:Helaas heeft het geen of weinig zin dat ik mijn emoties of manier van reageren uitleg tegen hem.. Dat heb ik al geregeld geprobeerd. Dat heeft eigenlijk geen effect. Dan legt hij zijn manier van redeneren uit en doet vervolgens (meestal) zijn eigen zin.
Ook iemand met asperger kan leren rekening te houden met anderen.
Dat is iets wat ze moeten leren, omdat dit niet iets is wat "van binnen uit" komt.
Als hij dit niet doet/wilt ligt ook aan zijn eigen karakter/inzet, want als jij (goed) uitlegt waarom je iets op een bepaalde manier doet of wilt doen (of waarom je en wanneer je iets van hem verwacht) kunnen ze dit echt wel leren.
Maar dat moeten ze dan wel zelf willen leren.
Als iemand met asperger zich dit zichzelf niet eigen wil maken, zal dit toch een probleem blijven.
xPabloBokt schreef:Mensen met Asperger hebben duidelijkheid en structuur nodig. Wees duidelijk tegenover hem met wat je wil. Recht voor zijn raap zijn helpt vaak beter dan het voorzichtig proberen te brengen. Althans, dat is bij mij zo.
Respect dat je een relatie met hem hebt, want mensen met Asperger zijn niet de makkelijkste, maar zorg er ook voor dat zijn Asperger niet de centrale factor wordt in jullie relatie. Asperger is een verklaring voor zijn gedrag, maar laat het nooit een excuus worden.

En idd hij moet wel dingen willen veranderen voor je, mijn man probeert het wel en kan inmiddels ook sorry zeggen als hij me gekwetst heeft