snacks voor onder het mountainbiken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SnuitjeLove

snacks voor onder het mountainbiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 11:24

Hallo bokkers.

Sinds een paar weken hebben mijn vriend en ik het mountainbike virus te pakken.
Nu beginnen we nog met kleine routes van ong 20km, maar we willen ook verder gaan.
Ik heb voor het mountainbiken een heel handig heuptasje aangeschaft waar ik mobiel en pasjes in stop en er is eventueel ruimte voor een broodje of koekjes.

Wat zijn nou handige snacks voor het mountainbike.
Even een beetje mijn 'wensen' op een rijtje:
- gezonde snack
- niet te groot (moet in heuptasje passen)
- snack die goed vult
- waar je eventueel wat energie van krijgt
- geen steek van krijgen.

Ik hoop op een aantal leuke ideeën.

Groetjes.

Grapjasjes12

Re: snacks voor onder het mountainbiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 11:28

Noten met wat rozijntjes ertussen?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:25

Geen steek is geen argument. Dat kan namelijk per dag en per moment verschillen.

Handig is een banaan, maar ook een notenreep bijvoorbeeld

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:32

Van die banketstaaf fruitprutjes in van die zakjes met zo'n dopje die je dan leeg kan zuigen. Het is nog een soort van gezond, ik krijg er altijd wel energie van en het is daarnaast ook nog lekker fris. Mijn ervaring met mountainbiken is vieze handen en zand etc en als je dan noten en rozijnen uit een zakje moet frutselen wordt het niet lekkerder/makkelijker. Eet ook sneller weg dan een appel en als je een keer valt op je heup is het niet, zoals een banaan, meteen viezig in dat tasje van je.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:52

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:54

Fenn schreef:
Van die banketstaaf fruitprutjes in van die zakjes met zo'n dopje die je dan leeg kan zuigen. Het is nog een soort van gezond, ik krijg er altijd wel energie van en het is daarnaast ook nog lekker fris. Mijn ervaring met mountainbiken is vieze handen en zand etc en als je dan noten en rozijnen uit een zakje moet frutselen wordt het niet lekkerder/makkelijker. Eet ook sneller weg dan een appel en als je een keer valt op je heup is het niet, zoals een banaan, meteen viezig in dat tasje van je.

Dat heet een Breaker :+
En ik kan je vertellen dat die ook kunnen ontploffen als je valt :')

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:57

haverkoeken zelf gemaakt

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:59

Waarom wil je iets wat een vol gevoel geeft? :)
Wanneer ik verder ga fietsen merk ik dat mijn lichaam behoefte heeft aan suikers, een simpele dextran of extran sportdrank volstaat dan ook :)
Ik heb ook wel eens een banaan meegenomen in een van de vakjes van m'n shirt, maar helemaal handig vond ik dat ook niet.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 17:02

Gewoon een banaan. Die werkt goed tegen hongerklop!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 17:14

Oplossing voor viezigheid bij het vallen: gewoon helemaal niet vallen ;)

Ik had nog weleens van die repen bij me, maar ze bevielen niet allemaal. Zo zijn de varianten met chocola niet aan te bevelen, want dat smelt :+
Van die meergranen koekjes bevielen nog het beste.

Energie haalde ik liever uit m'n drinken. Gewoon een schep van die isostar in je bidon, beetje water erbij, goed schudden en dan afvullen. Bij langere ritten nam ik er 2 mee.
Bananen vond ik ook altijd lekker. Voordeel is ook dat de verpakking volledig biologisch is.

Bij langere ritten had ik ook altijd een rugzak bij me ( camelback) met gewoon water en wat gereedschap en reserve onderdelen. Zo heb ik bijvoorbeeld meestal 3 binnenbanden mee. Heb ze meestal niet allemaal nodig, maar heb bij 1 rit een keer 6 keer m'n band moeten verwisselen. (Ze hadden wat heggen gesnoeid en de wegen lagen vol dorens)
Ook zit er een extra schakel in voor m'n ketting voor als die breekt
CO2 patronen om m'n band mee op te pompen en een handpomp
Gewone plakspullen
Een tekensetje voor als ik teken heb (van die beestjes)
Verschillende glazen voor m'n bril
Extra boutjes
Een multi tool om het meeste mee te kunnen doen

Helaas is alles bij elkaar best zwaar, dus kijk ik thuis eerst wat ik eventueel nodig heb, doe dat er in en laat de rest thuis. Als ik met volle bepakking op m'n fiets stap moet ik eerst m'n achtervering aanpassen, anders is het geen fietsen.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 17:17

Tessa_93 schreef:
Fenn schreef:

Dat heet een Breaker :+
En ik kan je vertellen dat die ook kunnen ontploffen als je valt :')

Breaker is toch met yoghurt? Die ik ken zit alleen fruit, ik heb ze iig nog nooit ontploft gehad := Maar goed, wat niet is kan nog gebeuren.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 17:23

Bestaan indd van die soort fruithapjes in een pakje! Heb die ook vaak bij, geeft toch net even een extra energieboost

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 17:28

Snelle Jelle, vult goed is misschien niet heel gezond maar wel makkelijk mee te nemen.