zachte bult op mijn rug na val van paard..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karin_gracia

zachte bult op mijn rug na val van paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 22:31

Het ging de laatste tijd een stuk beter met rijden, maar ik ben gisteren helaas toch weer na een bokpartij van mijn merrie af gevallen. Ik heb daarbij een flinke dreun gemaakt, ben op mijn hoofd gevallen en op mijn rug. Gelukkig had ik een bodyprotector aan, natuurlijk mijn cap op, en heb ik veiligheidsbeugels die goed hun werk hebben gedaan.

Ik heb nu nog erg last van hoofdpijn, maar ik heb ook een grote, zachte bult op mijn ruggengraat. Het zit precies in het midden van mijn rug, ter hoogte van een ruggenwervel, net boven mijn onderrug.
Ik heb mijn rug waarschijnlijk raar verdraaid, of ben gewoon heel hard erop terecht gekomen. Mijn bodyprotector loopt hier nog net overheen, maar het kan zijn dat ik precies met mijn rug op de onderrand terecht ben gekomen. Ik heb geen trap gehad.
Mijn rug is wat stram met lopen en gaan zitten, bukken gaat moeilijk. Dit doet allemaal niet vreselijk pijn, meer een heel stijf gevoel. Ik heb een beetje een kloppend, tintelend en warm gevoel in de bult, de bult is helemaal zacht.
Net na de val voelde ik hier nog niks van, en heb nog twee stallen uitgemest. Vandaag kon ik er weinig mee en heb zo min mogelijk gedaan.

Herkent iemand dit? Moet ik hiermee naar een huisarts of zal ik het nog even aankijken?
Alvast bedankt voor de hulp!

Anoniem

Re: zachte bult op mijn rug na val van paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:35

Better safe than sorry, zou er toch even mee naar de dokter gaan! Vooral omdat het je rug is en als je eenmaal rugklachten hebt...

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:38

ik zou ook even naar de doktor gaan ::)

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:44

Misschien wat vocht in de rug. Ontstekingsreactie tussen de wervels. Zou wel even naar de dokter gaan. Geloof mij, problemen met je rug wil je echt niet. Tot die tijd wel in beweging blijven (wandelen) niet lang zitten of stil staan, niet tillen en bukken en probeer plat op je rug te slapen met een goed ondersteunende hoofdkussen. Deze houding is het minst belastend voor je wervels. Lukt dit niet dan kussentje onder je knie of in de 'kuil' van je rug of op je zij in foetushouding. Maar vermijd buikslapen!

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 22:57

Bedankt voor de adviezen!
Morgen geef ik de hele dag manege lessen dus beweging zal ik wel genoeg krijgen. Ik twijfelde nog of ik buitenritten zou gaan maken met de kinderen maar dat kan ik dan maar beter even laten zitten, heel moeilijk omdat de kinderen dat zo fantastisch vinden en er al de hele week op hopen...

Sjira, bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik zal mijn best doen om er rekening mee te houden tijdens het slapen en ik zal een paar kinderen inschakelen om de hindernissen te verhogen en mest te scheppen tijdens de lessen.

Zal ik dan gewoon maandag een afspraak maken met de huisarts of is dat al te laat? Wat denken jullie?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 09:26

Ik zou gewoon de hap even bellen om te overleggen. Ik ben anderhalf jaar geleden van MN merrie gestuiterd en ben ook op MN rug gevallen. Toch maar gebeld en ze wilden me toch zien, ik had ook hersenschudding ondanks cap. De arts die ik had zei dat ie alle mensen die bellen na een val van paard wilde zien, altijd. Omdat je ook echt heel vervelend kan vallen en hij ook al een aantal erge verwondingen had gezien.