Kijkoperatie buik versus knie? ervaringen gezocht.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sandorra

Kijkoperatie buik versus knie? ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 22:17

Hallo,

Ik moet binnenkort een kijkoperatie van mijn buik ondergaan.Hoe,wat en waarom via pb.
Nu heb ik al meerdere kijkoperaties gehad aan mijn knie, en op zich vielen die best mee.
Wat zijn jullie ervaringen mocht je beide ondergaan hebben welke was het pijnlijkst?
Hoe lang ben je zoet i.v.m werken etc...

Alvast bedankt

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:20

Ik heb beiden ondergaan, maar je kan het nooit vergelijken, omdat het afhankelijk was aan wat je geopereerd wordt.
Geen van beiden deden pijn bij mij, alleen in je buik kan je wel last hebben van schouderpijn door het gas dat ze inblazen.
Ook is de herstelperiode afhankelijk van de operatie.

unihorses

Re: Kijkoperatie buik versus knie? ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:21

ik denk dat het verschilt per kijk operatie, mijn knie kijk operatie viel niet mee :+

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:21

Ik heb een aantal jaren geleden een kijkoperatie gehad van mijn buik en was binnen een week weer aan het werk (kantoorbaan). Van mijn buik en de wonden heb ik niet veel last gehad, maar voor mijn schouder heb ik behoorlijke pijnstilling moeten slikken. Dat schijnt 1 van de bijwerkingen te zijn van een kijkoperatie en dat had ik niet zo ingeschat.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 05:47

Ook ik heb inderdaad veel pijn aan mijn schouders gehad ivm het gas. Vd rest vd operatie geen last gehad

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 06:06

Hoe krijg je nou pijn aan je schouders van gas dat ze in je buik spuiten?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 06:14

Dat stijgt op maar kan niet weg

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 06:26

Ohh. Apart. Klinkt vervelend.
Weer wat geleerd.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 10:52

Het vlies wordt geprikkeld door het gas dat er zit en dat kan erg veel pijn geven met uitstraling naar de schouder.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:29

Ik heb een maagverkleining gehad. Dat gaat ook door middel van een kijkoperatie. Ik heb er wel echt 6 weken uit gelegen. Eerste nachten veel pijn door het gas waarmee ze je buik opblazen. En veel last toen de stoelgang weer op gang moest komen. Had 4 sneetjes van ongeveer 1.5 cm die van binnen gehecht zijn en aan de buitenkant geplakt. Wad wel bont en blauw door de instrumenten die ze door die kleine gaatjes naar binnen steken en door het gat op en neer bewegen.. Littekens blijven wel gevoelig.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 20:54

Ik heb 2x een kijkoperatie van mijn buik gehad. Inderdaad ook last van mijn schouders, verder niet echt veel pijn van de operatie gehad. Wel redelijk lang rustig aan gedaan.

Succes!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 13:46

Ik heb toevallig een kleine twee dagen geleden een kijkoperatie via de buik gehad (blinde darm). Hier inderdaad ook lichtelijk last van de schouders (dacht dat het door al dat liggen kwam maar is dus door het opblazen van je buik..) hier verwachten ze dat ik over twee weekjes weer mag gaan werken en over een maand weer mag beginnen (proberen) met paardrijden. Mag ook twee weken niet in de buurt komen maar dat heeft ook te maken me mijn allergie en astma.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 13:51

Belangrijkste is dat je na de operatie zo snel mogelijk gaat lopen. Kleine stukjes maar op die manier voer je het gas zsm af. Inderdaad pijnlijke schouders en soms een wat ontstekende navel. Heb er meerdere gehad ivm endometriose. Bij mij haalden ze de haarden eg dus had ook wel last van napijn.