Hardlopen met een doel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lisannevosje

Hardlopen met een doel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 12:36

Hallo,

Ik weet niet of hier al topics over zijn, maar zijn er mensen op bokt die aan het hardlopen zijn met een doel? Bijvoorbeeld een wedstrijd waar je aan mee wilt doen, afvallen of weer iets anders? Meld je dan in dit topic, zodat we elkaar kunnen motiveren en ervaringen en resultaten kunnen delen.

Ik ben maandag begonnen met een trainingsschema om sneller te worden op iets kortere afstand met hardlopen en om mijn conditie te verbeteren. In oktober heb ik mijn veldtesten voor defensie en moet dan 2700 meter in 12 minuten kunnen lopen, waar ik nu 'nog maar' 2350 loop.

ik hoop dat er mensen zijn die het gezellig vinden om ervaringen te delen :D

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:38

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:39

Ik ben een aantal weken begonnen met hardlopen, ben aan het trainen voor de 4 mijl in Groningen (hardloopwedstrijd). De 4 mijl is ruim 6km., waarschijnlijk voor normale mensen peanuts :+ maar ik heb astma, dus voor mij is het een hele challenge. Ik ben steeds aan het opbouwen qua kilometers, eerst liep ik 2 km. (wel met wandelen tussendoor) nu zit ik op 2.5 en zo wil ik steeds opbouwen tot 6 km.

Ik vind het persoonlijk heel fijn om een doel te hebben met hardlopen :j

lisannevosje

Re: Hardlopen met een doel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 12:43

een doel is zeker fijn, en leuk dat je meedoet met de 4 mijl, wil ik zelf ook nog een keer doen, maar dit jaar heb ik de week erop de veldtesten en wil dan geen spierpijn hebben haha.

goed dat je het doet met je astma! ik weet zeker dat het je gaat lukken! en peanuts? nee hoor, 4 mijl is best een eind, maar wat ik heb begrepen loopt het heel fijn met allemaal mensen langs de kant ;)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:45

Ik wil meedoen aan de Marikenloop.
Maar ik wil natuurlijk niet hoeven lopen tussendoor haha.
Mijn doel: de 5 km binnen een halfuur

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 12:48

5 km binnen een half uur is redelijk te doen, is mij met nieuwjaar en geen training ook gelukt :P en ik ben geen goede loper helaas.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:50

Ik meld me ook maar.... Ik heb geen direct doel zoals een wedstrijd. Waarom ik hardloop, ik voel me daarna super goed, wil wat afvallen en wil meer conditie krijgen.

Ik loop nu 2.5 km, jammer genoeg raak ik de motivatie kwijt op het moment dat ik wil gaan hardlopen, maar als ik dan loop bruis ik van de energie en motivatie. :')

Eigenlijk is dit topic een beetje een steun in mijn rug.

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 12:53

mooi dat het een steun in je rug is! ik ben maandag begonnen, nadat ik vorige week een schema heb gemaakt met mijn sportleraar. ik moest 30 minuten, maar heb nu 20 minuten ongeveer gedaan, het was zeer slecht weer, en vrij laat dus al bijna donker. gisteren een interval training gehad, die best pittig was.

ik heb voor het lopen ook nooit motivatie, maar dan denk ik aan oktober en dan moet ik gewoon, omdat ik zeker weet dat ik het anders niet haal, waardoor ik de functie die ik graag wil niet kan doen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:57

Er zijn, voor zover ik weet, al minstens drie topics over hardlopen waar nog in gepost wordt..

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:00

Ik ben al een poosje aan het hardlopen. Heb tot een paar jaar geleden altijd gehockeyed en vond achter een balletje aan rennen leuk, maar door het bos draven echt zo intens saai :') Ik stopte gewoon als ik moe werd... heb ook altijd geroepen dat ik hardlopen echt haat :')
Inmiddels ben ik erachter dat het (met goede schoenen!) best heel leuk kan zijn. Muziekje in en gaan. Het valt me ook helemaal niet zo zwaar meer als 'vroeger' ook al ben ik veel minder in conditie...

Mijn grootste probleem is alleen...die drempel bij de voordeur.... :')

Ik ben in oktober begonnen met 2x per week 2-3km en liep vrij snel 4km zonder problemen. Heb toen ong. 5 maanden winterstop gehouden en ben weer sinds 3-4 weekjes bezig en heb vorige week voor het eerst 5km gelopen en een temporondje van 2200km in 10minuten (toen was mijn rondje af :'))

Ik heb best een prima basisconditie maar moet het gewoon vaker doen... -O-

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:01

Jij hebt een heel duidelijk doel, dat is wel fijn.

Ik wilde deze week 3 keer lopen, heb dankzij het weer nog niet gelopen. Morgen lukt het hopelijk wel.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:02

Ik mag eigenlijk niet lopen van de fysio :(
Maar binnen zitten kan ik gewoon niet.
Overeenkomst is geworden dat ik wel mag lopen, maar niet lang en wel opbouwen, dus heel veel wandelen tussendoor. En dat is vervelend want ik haat wandelen.

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 15:47

ik heb ook problemen met mn schenen, maar ik moet nu echt gaan trainen anders haal ik het niet, dus morgen maar fysio bellen en in overleg dingen gaan doen.

voor de mensen die geinterresseerd zijn, ik heb een schema gemaakt die ik best wle wil doorsturen, mocht je er behoefte aan hebben

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:04

Lopen jullie met die runinfo app?
Lijkt mij wel handig (ook voor buitenritten haha) maar hij kan niet op mijn telefoon :(
Hopelijk heb ik snel een nieuwe waar hij wel op kan!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:28

Ik heb een andere app: Looptijden.nl :) Vind het een super app! Hij houdt alles bij in een profiel die je ook op de site kan bekijken en tijdens het lopen de tijd, je aantal km's, aantal calorieën en snelheid.

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 16:42

ik loop alleen met muziek, geen apps, helemaal niks. kan ook niet op mijn telefoon. ben wel van plan alle schema's te gaan bijhouden en kijken hoeveel de testjes opleveren

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:16

MariekeS_ schreef:
... en een temporondje van 2200km in 10minuten (toen was mijn rondje af :'))
Zoefffff .... dat is zeker een temporondje! :P

@Lisanne, pas op met je schenen hoor. Dat klinkt als (beginnende) shin splints en daar kan je echt heel lang zoet mee zijn.

Ik heb in maart mijn doel om een halve marathon te lopen gehaald en sindsdien vrij weinig gelopen omdat ik niet goed wist wat mijn volgende doel is (en doelloos rondlopen is niks voor mij). Ik heb altijd gezegd dat ik een volle marathon wil doen en dat is de logische volgende stap, maar als ik denk hoeveel tijd daar in gaat zitten heb ik er toch niet zo'n zin in. Nu wil het toeval dat mijn personal trainer deze week voor een marathon gaat trainen en ze had al iets gezegd over samen hardlopen dus nu begint het wel weer te kriebelen. :=

Ga sowieso deze zomer weer een paar 5K's doen en dan kijken of ik mijn tijd kan verbeteren. Mijn laatste vier wedstrijden had ik van 23:00 tot 23:57, dus mijn doel nu is onder de 23 te komen. Als dat lukt kijk ik weer verder, maar het moet wel haalbaar zijn anders raak ik alleen maar gefrustreerd.

Ik loop met Runkeeper en muziek, anders heb ik de neiging veel te snel van start te gaan. Ook vind ik het altijd fijn om achteraf mijn splits te zien.

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 18:19

Guinevere schreef:
MariekeS_ schreef:
... en een temporondje van 2200km in 10minuten (toen was mijn rondje af :'))
Zoefffff .... dat is zeker een temporondje! :P

@Lisanne, pas op met je schenen hoor. Dat klinkt als (beginnende) shin splints en daar kan je echt heel lang zoet mee zijn.

Ik heb in maart mijn doel om een halve marathon te lopen gehaald en sindsdien vrij weinig gelopen omdat ik niet goed wist wat mijn volgende doel is (en doelloos rondlopen is niks voor mij). Ik heb altijd gezegd dat ik een volle marathon wil doen en dat is de logische volgende stap, maar als ik denk hoeveel tijd daar in gaat zitten heb ik er toch niet zo'n zin in. Nu wil het toeval dat mijn personal trainer deze week voor een marathon gaat trainen en ze had al iets gezegd over samen hardlopen dus nu begint het wel weer te kriebelen. :=

Ga sowieso deze zomer weer een paar 5K's doen en dan kijken of ik mijn tijd kan verbeteren. Mijn laatste vier wedstrijden had ik van 23:00 tot 23:57, dus mijn doel nu is onder de 23 te komen. Als dat lukt kijk ik weer verder, maar het moet wel haalbaar zijn anders raak ik alleen maar gefrustreerd.

Ik loop met Runkeeper en muziek, anders heb ik de neiging veel te snel van start te gaan. Ook vind ik het altijd fijn om achteraf mijn splits te zien.

ik heb ook lichte scheenbeenvliesontsteking, dus vandaar dat ik ook de fysio weer ga bellen. alleen met hardlopen heb ik er geen last van, en na fysio en alleen rust ook niet, dus wil wel blijven trainen, in combinatie met fysio

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:19

Jah zeker! ik loop sinds een paar weken hard omdat ik met een vriendin 5km in eindhoven ga lopen in oktober.
Ik loop nu 3km hard 500meter lopen en weer 3km hard ongeveer zit op gemiddelde 8 a 9 km/h
dit doe ik 1 x per week
en dan nog 1x 2km en 1x per week bootcamp

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 18:22

goed bezig pinkie87!

ik moet vrijdag een duurloop van 30 minuten doen. en dan maandag beginnen met interval, woensdag duurloop, vrijdag interval en de week erop 3x interval, daarna begint mijn schema weer overnieuw

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:30

Fijn dat je er met lopen geen last van heb! Dat klinkt nog best gunstig en met de fysio on board komt dat helemaal goed. :j

Pinkie, echt knap dat je al zulke afstanden kan doen als je pas een paar weken bezig bent! Ik kon eerst amper 5 minuten volhouden haha.

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 18:35

tenminste, heb nu goede schoenen, en dan eigenlijk helemaal niet gelukkig, maar eigenlijk naar de fysio voor de zekerheid.

ik houd totaal niet van hardlopen, maar het moet, dus toch maar doen :P en als mn conditie beter wordt, moet ik n hoger tempo ook makkelijker vol kunnen houden

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:37

Mijn doel: 5K onder de 20 min! :D

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 18:39

dat is flink doorlopen! maar gaat goedkomen!, ik wil 2700 meter binnen 12 minuten kunnen lopen, liever nog iets meer als 2700meter, om zeker te zijn dat ik het ga halen

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:47

Wow, Gipsy, dat is echt snel! Hoe snel ren je nu?

Inderdaad wel fijn als je weet dat je sneller dan je doel kan lopen, maar ik merk zelf dat ik door adreline tijdens wedstrijden sowieo sneller loop. In training loop ik graag met iemand die langzamer rent zodat ik niet aldoor voluit ga.

Hardlopen is in het begin bijna nooit leuk, maar er zijn veel mensen (ik ook) die het met meer training steeds leuker vinden. Als je dan dat runner's high krijgt is het echt heerlijk en je krijgt er zoveel voldoening van als je steeds je doelen verlegd. Plus soms leuke prijzen! 8-)