Vandaag amandelen laten knippen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Vandaag amandelen laten knippen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 20:40

...En het deed zo veel pijn dat ik niet meer wist hou ik moest ademen. Niet dus.

Ik loop al mijn hele leven met grote amandelen, en minstens 1 keer per maand ontstoken, altijd ziek, etc. etc. Vandaag was dus de dag dat ze er uit gingen, en met alle horrorverhalen die op internet staan leek het me wel geschikt om mijn verhaal ook te plaatsen :)

Om 8:30 was ik in het ziekenhuis, en werd ik begeleid naar de afdeling waar ik een hele kamer voor mezelf had en zelf het bed uit mocht zoeken, aangezien ik een nacht moest blijven slapen. Er werden nog een aantal vragen gesteld, temperatuur werd gemeten en dat soort dingen. De verwachtte tijd van de operatie was half 11.
Rond kwart voor 10 mocht ik de operatiejas aantrekken en rond 10 uur werd ik samen met de verpleegster, mijn moeder en 2 maatschappelijke werkers naar boven gereden, waar ik in een soort "wachtkamer" kwam, waarvan een deel de uitslaapkamer was, dus lag je er met meer mensen. Daar kreeg ik een bloeddrukband om, stickers op mijn borst en zij en een infuus, waarvan de prik het vervelendste van alles was, dat viel hard mee. Om 10:55 mocht ik naar de OK, een hele koude kamer, met veel apparaten en dingen, daar waren mijn moeder en de 2 maatschappelijk werkers nog en werd ik overgeplaatst naar de operatietafel. Toen kreeg ik de narcosevloeistof, en voelde ik me ineens wegzakken dus raakte ik een beetje in paniek, maar meteen sliep ik ook.
En toen... Werd ik wakker op de uitslaapkamer, met een arts naast me, en na 1 keer knipperen ook weer mn moeder. En de pijn en de misselijkheid waar iedereen me voor waarschuwde? Die was er nouwelijks. En ja, ik heb een lage pijngrens.

Na nog geen 10 minuten werd ik opgehaald om terug te gaan naar de kamer, en daar wilde ik eigenlijk meteen drinken, slikken deed wel pijn maar niet extreem, het viel te vergelijken met een fikse keelontsteking. Ik kreeg wel meteen pijnstillers via het infuus, dat is standaard. De rest van de dag heb ik een beetje gelegen, gelezen, ijsjes gegeten en gedronken. Maar nog steeds geen misselijkheid en extreme pijn!
Ondertussen kwam de kno arts langs, en omdat hij had gehoord dat het zo goed ging mocht ik van hem gelukkig die avond naar huis!
Wel had ik veel honger haha, de verpleegster had eerst gezegd dat ik vla zou krijgen, later mocht ik van een andere verpleegster de hele dag niet eten, en een uurtje later kwam weer een andere verpleegster aan met appelmoes en vruchtenyoghurt.

En nu? Nu zit ik lekker thuis op de bank :D Wel nog veel geslapen, veel drinken etc. maar het valt me 100% mee! Wel wat anders als al die horrorverhalen op internet :)

Ik hoop hiermee mensen te hebben geholpen, want het hoeft echt niet erg te zijn!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:48

Fijn dat het meegevallen is. Ik hoop dat je snel weer hersteld. :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:49

Wacht maar :D
Zodra de narcose goed is uitgewerkt, zal je de scheermesjes wel voelen. Maar lang leve de pcm zetpillen *\o/*

Even serieus: fijn dat het zo goed verliep bij jou. Ik vond mezelf al snel met 1 week hersteltijd. Het is een echt rotte pijn, hopelijk blijft het weg bij jou :(:)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 20:50

Rebel_Jits schreef:
Zodra de narcose goed is uitgewerkt, zal je de scheermesjes wel voelen. Maar lang leve de pcm zetpillen *\o/*

Even serieus: fijn dat het zo goed verliep bij jou. Ik vond mezelf al snel met 1 week hersteltijd. Het is een echt rotte pijn, hopelijk blijft het weg bij jou :(:)

Ik ben nu al een paar uur van de pijnstillers af, een beetje een rauw gevoel maar verder niks!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:50

Wat fijn dat het je zo mee is gevallen :j
Op naar een goed en snel herstel :)

Anoniem

Re: Vandaag amandelen laten knippen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:24

Goh gelukje na alles wat je hoort... , fijn dat het goed gegaan is nu maar herstellen!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:53

Top dat je je zo goed voelt en goed dat je dit plaatst!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:58

Wat fijn dat je je zo goed voelt! Ik ken ook alleen de andere verhalen, wordt er nog niet gretig van die rotdingen eruit te laten halen! Volg jou even, misschien helpt het!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 22:33

Ik was ook heel zenuwachtig na al die rampverhalen maar ben zo blij dat ik t toch heb gedaan!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 06:31

Hoe is de nacht gegaan?

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 06:35

Ik ben heeeel erg blij voor je :j
Want ik ben dus 1 van die horrorverhalen. Ruim 1 week niet gegeten en na 3 weken pas weer iets échts(daarvoor alleen maar brood geweekt in thee).
Inderdaad; hoe was de nacht?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 07:38

Rebel_Jits schreef:

Ik ben een jaar geleden aan mijn holtes geopereerd en daarbij hadden ze mijn neus gebroken en recht gezet.
Net terug op de kamer voelde ik me helemaal perfect, tieren en geintjes maken.. En iedereen zei nog 'doe nou rustig' en een uur later.. BAM -O- wat voelde ik me ellendig.. _O-

Maar met mijn amandelen zat ik een dag later ook weer aan de bami panghang, dus het kan wel.. Ik heb er ook weinig last van gehad.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 07:42

Dat is wel superfijn voor je. Ik was ook een van die horrorverhalen :+
Bijna 8 kilo afgevallen en pas na 4 weken weer enigzins normaal kunnen eten. Heb een week plat gelegen van de pijn (en pijnstilling)
Dus ik ben blij voor je!

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 07:44

Omg, wat heb je een geluk dat je je zo goed voelt!

ik heb vorig jaar me amandelen laten knippen, ik wil er niet meer aan denken zoo vreselijk heb me nog nooit zo beroerd gevoelt en honger gehad :')

Ijsjes kon ik niet meer zien, moest veel spugen en na 1,5 - 2 weken kon ik pas weer wat eten ( spinazie ) het heeft denk ik totaal 3 tot 4 weken geduurt tot dat ik weer normaal kon eten
Wat ik wel lekker vond was een glas water met ijsklontjes dat verzacht zo lekker!

Veel succes met je herstel en gelukkig ben je er daarna wel vanaf :D

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 07:57

tip oefen goed met je mond goed open en dicht doen (lees gapen), had er ook geen/tot weinig last van maar voordat ik dat weer goed kon.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:02

Ook hier geen horror verhalen hoor, was 14.
Wel apart want iedereen hier moet er 3 dagen voor blijven.
vond ik trouwens helemaal niet erg. heb na 3 dagen rustig een schnitzel gegeten :')

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:08

Ik ben heel blij voor je dat het helemaal niet zo'n horror verhaal is geworden. Je moet ook niet alles geloven wat er op internet staat... :D

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:13

Ik herken je verhaal helemaal. voor mij ook geen horrorervaring. Ik heb ze 2 jaar terug laten verwijderen, toen was ik 33.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 12:24

Wat raar dat t voor iedereen zoveel verschilt!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:14

Fijn dat het zo goed is gegaan TS, heb je wel goede medicijnen en pijnstilling meegekregen?

Voor mij was het helaas wel een horror ervaring. Fijn om te horen dat het ook anders kan.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 20:53

Nant schreef:
Fijn dat het zo goed is gegaan TS, heb je wel goede medicijnen en pijnstilling meegekregen?

Voor mij was het helaas wel een horror ervaring. Fijn om te horen dat het ook anders kan.

Nee, ik heb helemaal niks meegekregen ;),
Toen ik weg ging zei de verpleegster dat ik morgen maar smelttabletten moest halen, en we hebben ons zo weg laten sturen zonder verder na te denken, en kwamen er pas thuis achter dat ik de avond en nacht nog door moest.. Dus toen maar 2 paracetamollen fijn gestampt en gemengd met appelmoes, heeeel smerig maar ik moest wat... Kwam er net achter dat ik ook veel minder slik dan ik eigenlijk mag, slik nu 2 keer per dag 2 en 2 keer per dag 1, maar mag dus 4 keer per dag 2 en daar nog declofinac bij... Dus wel fijn gevoel dat ik wat meer mag ivm slapen enzo...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:57

Wakker worden is wel een beetje een rotgevoel he?
Eigenlijk zou je een koelbox naast je bed moeten hebben zodat je snachts ijswater kan drinken.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 20:59

Iris82 schreef:
Wakker worden is wel een beetje een rotgevoel he?
Eigenlijk zou je een koelbox naast je bed moeten hebben zodat je snachts ijswater kan drinken.

Viel mee, ik was eerst heel hard aan t huilen :'), heel apart. Ik heb volgens mijn moeder wel heel vaak hetzelfde gezegt, maar kan me er echt niks meer van herinneren behalve dat mijn neus zeer deed door dat beademingbuisje :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:01

Ohh, ik bedoel eigenlijk nu je eenmaal weer thuis bent.
Ik vond het in het ziekenhuis ook nog wel meevallen omdat je dan goede medicijnen hebt.

Ja en uit de narcose wakker worden daar reageert iedereen anders op. Ik werd boos dat ze me wakker maakten want ik was zo fijn aan het dromen. :')

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 21:02

Oh zo! Ja, dat is wel rot ja, maar na wat slokjes drinken gaat het beter en 's nachts gaat mn wekker ook 2 keer om wat te drinken.