Korte (dagelijkse?)workout

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Korte (dagelijkse?)workout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:41

Heeft iemand hier tips voor?

Ik ben niet erg sportief en ik weet van mezelf dat ik gewoon geen discipline heb om een workout van bijvoorbeeld 30 minuten te doen.
Dat doe ik dan 2, misschien 3 keer en dan stop ik.
Nu weet ik wel dat er kortere workouts zijn die je dagelijks lekker thuis kan doen.
Kort en effectief werkt voor mij wel beter, dan heb ik sowieso geen excuses als "geen tijd...te moe....".

Welke is/zijn aan te raden?

Rena100

Re: Korte (dagelijkse?)workout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:44

Ik vraag mij af hoeveel korter de work out moet zijn. Ik ben zelf geen expert hoor, daar niet van, maar 30 min is al redelijk kort voor een workout.

Wat mij altijd helpt is om iets te doen waar je naar kijkt, bijvoorbeeld van Jillian Michaels, die zijn goed te doen, leuk en je hebt iets om naar te kijken. Als ik iets voor 'mezelf' moet doen, haak ik ook snel af...op t moment doe ik niks haha

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:48

Je kunt van die squat challenges enzo gaan doen? Dat duurt maar een paar minuten
http://livelifehealthy.ca/wp-content/up ... llenge.jpg

Maarja als je echt maar een paar minuten per dag wat doet, doe je eigenlijk nog steeds echt niks. Plus je traint maar 1 klein deel zo... Dus dan moet je alweer meerdere challenges doen zoals ook voor je buik. Maar dan ben je alweer tijd kwijt.

Moraal van het verhaal: Leer het je zelf aan om toch iets langer te bewegen per dag. :+

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:50

Jeetje, nog korter dan 30 minuten. Uhm, je kunt kijken voor de filmpjes van FitnessBlender op youtube. Die hebben volgens mij van alles tussen 15 minuten tot anderhalf uur. De filmpjes zijn vrij helder en zijn prima geschikt voor een beginner :j

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:53

Ik doe momenteel een 30 Days Abs Challenge, die duren in het begin maar 5 minuutjes, maar de aantallen worden steeds groter, dus nu zit ik wel al aan een dikke 20 minuten (ligt er ook aan hoe snel je het doet). En het is natuurlijk specifiek op buikspieren en niet zo gevarieerd. Maar ik kan het schema hier wel neerzetten als je wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:55

Ik beweeg prima elke dag hoor, heb een hond waar ik uiteraard mee wandel, dat is het probleem niet.

Snap ook wel dat je van bv 10 minuten niet al teveel mag verwachten.
Het is dan meer om wat soepel te blijven
(heb snel last van mijn rug, dus buikspieren is altijd goed, of gewoon even intensief iets doen).

Verder doe ik ook aan pilates.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:56

30 day shred van Jillian Michaels :) duurt maar 20 minuutjes. Op youtube te vinden, ze heeft nog veel meer workouts.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:01

Zoek eens op Youtube naar Tabata workouts. Tabata zijn oefeningen die je doet op een hoog intensiteitsniveau, je hoeft ze daardoor maar even vol te houden, 10 seconden rust en weer door naar het volgende. Er zijn al workouts die maar 4 minuten duren :)

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:06

Anoniem schreef:
Ik beweeg prima elke dag hoor, heb een hond waar ik uiteraard mee wandel, dat is het probleem niet.

Snap ook wel dat je van bv 10 minuten niet al teveel mag verwachten.
Het is dan meer om wat soepel te blijven
(heb snel last van mijn rug, dus buikspieren is altijd goed, of gewoon even intensief iets doen).

Verder doe ik ook aan pilates.

Als je last hebt van je (onder)rug is het niet goed om enkel je buikspieren te trainen. Die nemen dan veel werk over waardoor je rugspieren slapper worden.
Beter train je dan beidde kanten. ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:06

Ik ben 2 jaar geleden begonnen met de 30 Day Shred van Jillian Michaels en inmiddels uitgegroeit tot ware fitnessfanaat! De 30DS is echt een perfect begin, wat mij betreft en zoals Samiyah zegt is het maar 20min per filmpje :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:09

Ga ik die eens bekijken, zie er ook een topic van.

Kana, ja je hebt gelijk.
Bij pilates leren we ook beide, buik én rug.
Maar vooral mijn buikspieren mogen een heel stuk sterker worden,haha.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:12

Die 30 Day Shred lijkt een goede start te zijn. :j

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:27

De trap 30 keer op en af rennen.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 12:26

Nike heeft een gratis app met fijne trainingen (waaronder een heel aantal van 15 minuten): Nike Training Club