Inleiden zwangerschap, ervaring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

inge81

Inleiden zwangerschap, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 08:58

Vanavond moet ik naar het ziekenhuis om te worden ingeleid. Dit gebeurt nu met 39 weken, omdat ik al 3x op de verloskamer heb gelegen maar het elke keer niet doorzet.

Ik hoef pas vanavond te komen zodat ik vannacht met een spuit nog kan slapen (want dat doe ik sinds 4 weken maar amper meer slapen) om zo toch een beetje uitgerust de bevalling in te gaan. Voor zover ik heb begrepen, plaatsen ze vanavond een ballon als de ontsluiting nog onder de 3 cm zit (afgelopen vrijdag zat ik al op 2 cm). Mocht t meer zijn, da word het slapen en morgen met gel ingeleid.

Nu was ik eigenlijk beneiwud naar of er andere mensen zijin die dit ook hebben gehad en hoe die dit hebben ervaren.

Ik zie er eigenlijk totaal niet tegenop, maar heb wel begrepen dat het zomaar nog een paar dagen kan gaan duren vanaf begin inleiding. Dus boeken en puzzelboekjes gaan mee in de tas richting het ziekenhuis. Ben vooral benieuwd hoe jullie een inleiding hebben ervaren, duurde het lang of juist helemaal niet..... heb je nog een beetje bewegingsvrijheid als je zo'n ballon of gel krijgt? Of moet ik me maar voorbereiden op bedliggen?

En zijn er nog tips of dingen die ik echt niet mag vergeten.....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:03

Succes

Je ziet er niet tegen op. Prima.

Ik denk dat je beter dan niet kan vragen om verhalen. Iedere bevalling wordt toch anders beleefd.

Doe je zelf een plezier, volgens mij zit je niet op horrorverhalen te wachten. Het lijkt wel of dan juist als je er niet op zit te wachten; de mensen de behoefte hebben om met de meest enge verhalen te komen.

Blijf rustig, probeer zoveel mogelijk vooraf te rusten en laat het over je heen komen, je kan zelf toch niets doen om het te versnellen.

En veel geluk straks met je baby in je armen.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:08

Hier ingeleid en absoluut geen horror verhaal hoor :)
Er is bij mij 2 keer gel gesmeerd om de eerste cm te krijgen, toen ik bij de tweede keer gel inderdaad een cm had begonnen ook gelijk de weeën , doordat baby het benauwd kreeg ben ik gelijk aan een infuus gezet en toen ging het heel snel hoor, geen dagen maar vanaf de eerste wee, was 4 uur later mijn zoon geboren.

Maar zoals hierboven al gemeld, elke bevalling loopt anders, dus laat het maar over je heen komen en voor straks lekker genieten van je kleine!

Succes!

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:10

Ik had al wel 3/4 cm ontsluiting, dus vliezen gebroken en infuus met wee opwekkers aan. Mijn dochter kwam 1,5 uur laten mijn zoon na een half uur. Enige was dat ik geen weeen had maar 1 lange wee tot hij eruit was.

Geen naweeën geen schade ;-)

Gewoon ontspannen, kindje naar beneden denken. Kon daarna gelijk douchen trouwens.

Al met al van 9.00 - 13.00 on het zhs geweest.
Heel veel succes, hou je me/ons op de hoogte!

stoer

Re: Inleiden zwangerschap, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:12

Hier wel 3 dagen horror na inleiden :P
Zoals al gezegd, niet te voorspellen hoe het voor jou gaat zijn
Gewoon over je heen laten komen ( tip : neem iets te snoepen / eten mee )

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:16

Naar mijn inleiding heb ik er nog 56 uren over gedaan. Ook hier dus geen pretje. Ben uiteindelijk bevallen met 41w6d. Iedere bevalling is zeker anders dus ik zou het gewoon maar over je heen laten komen. In ieder geval veel succes!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:17

K zou ook niet teveel naar die verhalen luisteren. De negatieve verhalen worden meer verteld dan de positieve.
Mijn beste vriendin wordt vandaag ook ingeleid en is door negatieve verhalen helemaal onzeker geworden.

Tot ze bij haar gyn nog eens een gesprek heeft gehad en die vertelde juist hetzelfde, niet teveel rondhoren of zoeken naar ervaringen. Iedereen is anders, bij iedereen kan het anders verlopen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:17

Ik ben op die spuit dus wel weeën gaan krijgen.
Ik zou zelf nooit meer zo'n 'spuit om te gaan slapen' willen want ik heb dus mn bevalling stoned en doodmoe moeten doen (viel iedere keer in slaap tussen de persweeën, werd continu wakker geschreeuwd, getrokken, geknepen). Geen aanrader.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:18

Hier geen horror met inleiden. Ik kreeg 's ochtends (6.45 uur) gel. Kon gewoon wat rondlopen.
De ontsluiting schoot niet op, maar rond 17.00 uur toch vliezen kunnen breken met 2 cm ontsluiting. Weeënstorm als gevolg, maar geen extra ontsluiting, dus om 22.00 uur met 3 cm naar de anesthesist voor een ruggeprik, want het kon nog wel een dag of wat duren, zeiden ze.
Rond 23.00 uur kom ik terug op de kamer en heb ik persweeën. Had ik waarschijnlijk, door de ontspanning van de ruggeprik, binnen 45 minuten 10 cm ontsluiting.
En rond 23.30 uur is onze dochter geboren.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:21

Gel krijg je alleen als de baarmoeder nog niet verweekt is en er nog geen/niet genoeg ontsluiting is.
Als je al 2 a 3 cm hebt, zal je een infuus krijgen.

Citaat:
Als de baarmoedermond al een beetje verweekt en open is (2 à 3 centimeter ontsluiting), wordt overgegaan tot het inleiden van de bevalling. Dit houdt in dat er via een infuus medicijnen worden toegediend om de weeën (verder) op gang te laten komen en de ontsluiting te bevorderen.

http://www.isala.nl/patienten/folders/5416-inleiden

Soms breken ze eerst de vliezen (voor het infuus) om te kijken of dat voldoende is op de weeën op gang te brengen.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 09:59

Ok, nou horror had ik al voldoende gelezen op Internet ondertussen. Maar zelfs daardoor zie ik er niet tegenop.

Ben persoonlijk alleen beetje bang dat ik zometeen 3 dagen aan bed gekluisterd lig zonder dat je wat kan doen ofzo. Daar zie ik dan wel weer tegenop, maar ben allang blij dat ik weet dat t van de week vootbij is. Hopelijk kan ik dan na 8 maanden verliefd zijn op de plee weer afscheid nemen van dat dagelijkse ritueel zeg maar.

De positieve verhalen geven me juist meer moed, de negatieve hou ik in mijn achterhoofd. Maar ben blij als ik straks mn kleine eindelijk eens in t echt kan zien ook.

Iris82, die spuit die heb ik 3 weken terug ook al gehad. Begreep toen dat de weeën er gewoon voor zouden zotgen dat t geen effect heeft. Maar dit vind ik wel een goede om vanavond toch nog even te vragen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:05

Ik had geen ontsluiting en ben geprimed zoals ze dat noemen, dit doen ze met gel of tabletjes, een half uur voor en een uur na de gel/tablet lig je aan de CTG en moet je vrij stil blijven liggen de rest van de tijd heb ik veel gelopen.
Als er verder niets gebeurt krijg je de gel/tablet 3 keer, mijn ctg was op een gegeven moment afwijkend en toen heb ik die keer bijna een uur langer aan de ctg gelegen.
En toen het later begon te rommelen heb ik er weer een uur aangelegen.

Uiteindelijk heb ik de volgende ochtend een keizersnee gehad, maar dat was omdat Lotte het niet leuk meer vond daar binnen, het duurde echt te lang.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 10:08

Ok, nou dan zal ik t qua gel wel verkeerd hebben begrepen, want ontsluiting heb ik al. (1e keer met 33 week op de verloskamer met weeën had ik al ontsluiting).

Vorige week was alles ook al week en lag t er goed voor, netjes ingedaald.

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:12

Mijn mijn eerste zoon ging het nog redelijk goed, snel voor mijn kennis :P.. 7 uur sochtends moest ik er zijn en werd even later gel gedaan, liep al een week met gebroken vruchtwater en hij het twee weken na de uitgerekende datum (oja na de bevalling pas gaven ze toe dat dit niet had gemogen zolang met dat gebroken vruchtwater) en rond 12.50 uur kwam hij op de wereld, heb ertussen nog geslapen omdat ik ook dagen niet geslapen had.

De tweede zou worden ingeleid maar vruchtwater brak ervoor en moest rond 20.00 uur in t ziekenhuis zijn, had die in het vruchtwater gepoept maar ze zeiden dat de tweede veel sneller zou gaan dus deden ze niks extra's, die kwam na 5 uur sochtends op de wereld. Zal daar maar niks bij melden ;).

Veel succes, hoop dat je nog even goed kan slapen ervoor, ik had er toen echt wel veel aan :) komt vast goed

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:18

Ik ben met 35 weken ingeleid ivm zwangerschapsvergiftiging.
Ik zou 3 pillen krijgen, de eerst kreeg ik 9 uur sochtends en de 2e geloof ik om 13 uur. De 3e was niet nodig, mijn lichaam was er blijkbaar klaar voor.
Ik kreeg vanaf half 8 in de avond pas merkbare weeën en vanaf half 10 savonds werden ze echt flink en heb ik een pompje als pijnstillend gekregen. 15 minuten persweeën gehad en diezelfde dag om 23.59 is ons zoo te geboren.
Geen nare ervaring voor mij dus en ben binnen een dag bevallen.

Hopelijk bij jou ook een goede bevalling, succes en geniet samen van jullie gezin.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:24

Hier een lang gerekt positief verhaal hoor haha!
30 januari 2011 moest ik in het ziekenhuis komen smorgens om 6uur :o in de veronderstelling dat ik de zelfde dag of anders in de nacht mijn kindje wel zou hebben... Vorige bevallingen waren binnen 12 uur gepiept dus dacht dat het nu ook wel zo zou zijn haha.
Het andere aan mijn andere bevallingen was dat de bevalling al was begonnen en dus ook al bezig was bij de eerste door een te nauw bekken en te grote baby alsnog een keizersnee gehad, de 2de was binnen 3 uur vanaf de eerste wee kon het ziekenhuis niet meer halen nadat ik was gestript.
De 3de was dus met 36 weken ingeleid met pillen maar dat deed echt niets, 2dagen lang moest ik pillen slikken maar mocht geen bloedverdunners meer ivm de bevalling ik had een longembolie gehad dus moest bloedverdunners hebben.
Na 2 dagen pillen die niets deden wilde ze een rustdag nou dat wilde ik niet dus gezegd dat ze maar gel moesten proberen en als dat niet lukte dan maar een rust dag. Nou ja die gel deed eerst niet heel veel maar wel iets dus gelukkig geen rust dag en de zelfde avond nog eens gel en toen was het hek van de dam weeen kwamen en werden steeds heftiger. Tot mijn dochter toen 5 belde dat ze mama miste. Hoppa weg weeën en was bang dat ze ook niet meer terug kwamen haha...
s'Nachts goed geslapen om half 2 smiddags weer gel en half 3 hele hevige weeën maar toch weer pijn in op mijn borst dus moest baby binnen 2 uur geboren worden anders weer bloedverdunners voor longembolie gelukkig was mijn dochter en om kwart over 6 daarna meteen bloedverdunners enz en na 2 uur stond ik te douchen. Alles dus goed gegaan alleen duurde het zo lang met die pillen ik had geen ontsluiting nog nou ja een halve cm dus was echt nog niets dat verweken duurt zo lang en mijn andere kids waren al over de uitgerekende datum 40.4 de eerste en 41 de 2de dus nu was het eigenlijk 4 weken eerder als dat mijn lichaam er klaar voor was zoals de gyn mij uitlegde.
Als je lichaam al ontsluiting heeft is er al iets gaande geweest waardoor de baarmoeder aan het verweken is of al verweekt is dus zul je nu alleen dat laatste kleine zetje nodig hebben.

Heel veel succes met de bevalling en geniet van je kleintje straks als het is geboren.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:26

Laat het over je heen komen... het kan heel snel gaan.... het kan ook lang duren...

Het is niet te voorspellen... zelf heb ik een infuus gehad, toen kreeg ik een weeën storm terwijl van te voren de weeën prima op te vangen waren... verdiep je even in de eventuele pijnstilling die je zou kunnen krijgen... :) doordat de overgang van de 'comfortabele weeën naar een weeënstorm zo groot was kon ik niet meer ontspannen en schoot de ontsluiting niet op, na eenacht ruggenprik was het zo gepiept :)

Succes en het komt helemaal goed :) voor je het weet heb je een prachtig kindje in je armen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:30

Ik ben bij de eerste ook ingeleid. Eerst 2 x de gel wat niet voldoende resultaat gaf maar na het doorprikken van de vliezen kwam de boel op gang en kreeg ik een infuus.

En daarop volgend een weeenstorm. Ik zou dus op voorhand wel alvast vragen of je zonodig een ruggenprik kan krijgen.

Ik zou het gewoon over me heen laten komen. Het is eigenlijk niet te zeggen hoe jouw bevalling zal verlopen. Komt goed in ieder geval. Over niet al te lange tijd heb je je kindje in je armen.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:46

Ik ben bij de eerste ook ingeleid. Mag over beide bevallingen niet klagen, maar bij de ingeleide bevalling ging het nog sneller en makkelijker. Enige nadeel is dat het wat sneller gaat qua weeën; zijn behoorlijk sneller op volle oorlogssterkte :D (bij mij in elk geval).
Wat betreft dat ballonnetje; daar merk je bijna niets van; ik kon gewoon doen en laten wat ik wilde. Is meer om de baarmoedermond wat weker te maken; als het genoeg zijn werk heeft gedaan gaan ze pas echt inleiden. Bij mij werd donderdagochtend 1e ballon geplaatst, vrijdagochtend de 2e omdat de 1e nog niet veel had gedaan. Die kwam er 's avonds uit; weet je gelijk dat 'ie zijn werk heeft gedaan, haha. Zaterdagochtend om half 9 ingeleid en ruim 4 uur later was ze er.

Heeeeel veel succes; hopelijk kun je eerst nog even slapen en volgt daarna een mooie bevalling die niet ál te lang duurt. Heb je straks je wondertje in je armen <3

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:56

Ik ben twee keer ingeleid, de eerste keer na 42 weken zwangerschap en de tweede keer na 43 (!) weken. Beide bevallingen waren binnen een paar uur gebeurd.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:31

Succes ts, nog even en je kan genieten van je wondertje!

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:42

Hier ook geen horror verhaal.

Half negen kreeg ik de eerste keer gel. Ik kreeg al vrij snel weeen, maar voelde hier nog niets van :-). Nadat ik drie cm ontsluiting had hebben ze mijn vliezen gebroken en met een uur was onze dochter geboren (om twee uur s middags).

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:48

Zit aan je te denken TS, misschien zit je er al wel midden in. Hoop morgen op kort bericht dat je een prachtig kindje in je armen hebt!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:47

marije1109 schreef:
Zit aan je te denken TS, misschien zit je er al wel midden in. Hoop morgen op kort bericht dat je een prachtig kindje in je armen hebt!

Haha ik zat ook al aan ts te denken hoe zou het vergaan? Ik duim dat je snel je baby vast hebt en wij een klein berichtje met Hoe je het hebt ervaren. Zet hem op!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:58

TS hopelijk lig je nu lekker te slapen en ben je morgen goed uitgerust. Inderdaad is iedere bevalling anders. Mijn twee bevallingen waren ook totaal verschillend.
Laat alles over je heen komen en probeer jezelf er aan over te geven. Komt vast allemaal goed en hopelijk heb je jullie wondertje snel in je armen!