Rusteloos gevoel, word er gek van!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esther43

Rusteloos gevoel, word er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 21:53

De laatste 2 weken heb ik een ontzettend rusteloos gevoel. Alle dingen die ik doe voelen niet als ''het'' ding dat ik op dat moment zou moeten doen. Ik kan nergens echt meer van genieten omdat er een soort spaning op de achtergrond blijft hangen. Ik word er stapel gek van! Ook omdat het mijn humeur ontzettend aantast en ik erg passief ben geworden. Ik zit momenteel in mijn 2e jaar fysotherapie en heb over 4 weken een eind toets voor ik op stage mag, hier ben ik natuurlijk wel gespannen voor. Ik heb ook het idee dat het hier mee te maken heeft. Ook vind ik het moeilijk om nu echt goed met school bezig te zijn, door soort van angst dat ik erachter kom dat ik nog veel meer moet doen dan dat ik nu denk en daardoor nog meer stress krijg.

Maar ik vind het gewoon heel vervelend dat ik ook niet meer kan ontspannen nu. Dagje naar een meertje toe, constand zo'n weemoedig onderbuik gevoel en ben er totaal niet bij. Bij een film kijken en zelf bij paardrijden kan ik niet helemaal genieten.

Ik heb al geprobeerd om lijstjes te maken, maar ik heb niet echt een goed overzicht van hoe en wat dus eigenlijk helpt mij dit nog niet.

Heeft iemand nog wat tips voor mij?
(normaal zou ik nu in bed liggen, maar ik zit nog steeds doelloos achter mijn laptop omdat ik nog iets moet doen van mezelf, maar weet ook niet goed wat :o )

Anoniem

Re: Rusteloos gevoel, word er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:27

Ontspanningsoefeningen :j Zoek op YouTube eens op guided meditation.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:31

Ik zou toch echt proberen op een rijtje te krijgen wat je nog allemaal moet doen voor die toets en dat in hapklare brokken verdelen. Ik herken je gevoel van momenten dat er idd zo'n grote opsracht ligt te wachten waarvan je het idee hebt dat je er niet klaar voor bent. Door dingen onder ogen te zien krijg je er misschien weer wat meer grip op...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:35

Ik ken het gevoel... hele jaar door goed gewerkt, een opdracht verpest die het zwaarste meetelde en ik heb nu dus angst dat ik ga zakken... Bah, die onzekerheid nu. Ik ga meestal wat spelletjes spelen om wat afleiding te krijgen. Misschien een film kijken of iets doen waar je niet veel bij hoeft na te denken? Dat werkt voor mij wel een beetje. Of misschien al eens doorlezen voor je toets, als je er in kijkt wordt je misschien rustiger omdat het niet zo moeilijk is als het in je hoofd lijkt?

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:48

Ik lees even mee, want ken het gevoel, heb er de laatste tijd ook wel last van. Als ik dan een dag vrij ben en me voorneem die dag lekker te relaxen blijft het gevoel dat ik nog iets moet maar knagen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 07:42

Heel herkenbaar. Het heeft te maken met een soort berusting, een soort loslaten. Het overgeven dat de dingen komen zoals ze moeten komen. We zien het wel. Als je dat los kan laten dan voel je veel meer rust. Net zoals in Het regent zonnestralen; Als dit het is is dit het, als dit het is is dit het, als dit het is is dit het en we zullen het wel zien....
Laat het op je af komen. :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:34

Volgens mij heeft iedereen dit wel eens, de een meer dan de ander. Het enige wat bij mij werkt is gaan sporten; hardlopen, fietsen oid en dan helemaal dood gaan :')

Dan gaat mn hoofd op nul en heb ik ruimte om alles los te laten en de dingen in de juiste context op een rijtje te zetten.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 12:55

Dad doodgaan tijden het sporten lijkt mij wel wat hahaha :D

Verder veel goede tips en ware dingen! Ik heb vandaag gelukkig een klein stukje opluchting gekregen. Ik kon mijn vandaag inschrijven op het tentamen en weet dus nu welke docenten mijn tentamen gaan afnemen en ik kan gelukkig met een vriendin *\o/* Happy me :)

Ik denk dat ik nu ook idd alles ga proberen te verdelen in hapklare stukken, alles uitschrijven op papier zodat ik het overzicht terug heb. Ik heb 32 casusen met verschillende aandoeningen die ik moet kennen, elke aandoening heeft 4 varianten dus ik moet ongeveer 120 casussen weten de onderzoeken en te behandelen! Ik ga denk ik een grote multo map kopen en onder elke casus de anamnese, onderzoek, testen en behandeling in steek woorden opschrijven :D

Toch fijn dat er meerdere mensen zijn die dit zo hebben en de tips te horen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:45

Sporten geeft idd wel veel voldoende als je "doodgaat" ja :)) En je kunt je energie kwijt.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:04

Die ip-toets... daar heb ik ook gigantisch tegenop gezien. Ze maken je er in het eerste jaar ook al bang voor :=
Toch valt het mee hoor, het is voornamelijk logisch nadenken, laat het even bezinken. Je moet de standaard dingen over wondgenezing weten (ontstekingsfase, proliferatiefase, etc.), verder tja, gewoon de standaard dingen. Iets over de ziektebeelden, de spieren, maar vooral logisch nadenken en op de klachten inspelen. Wat testjes en oefeningen kennen is ook handig. Lijkt nu heel makkelijk hoe ik dit zeg, en eigenlijk is het dat ook, maar ik weet ook dat het allemaal niet meevalt. Ik zit nu in het laatste jaar, stages inmiddels ook afgerond, en het is echt een heel leuk vak! Maar dat merk je vooral als je stage gaat lopen.

Ik denk dat het goed is om elke casus even globaal uit te werken, dat kun je zeker ook nog gebruiken als je stageloopt. :j En ga oefenen met studiegenoten, probeer je ook in te leven in patiënten, want ze kijken ook of je de patiënt goed kunt spelen.

Verder, wat betreft je vraag, ik denk dat het goed is een lijstje te maken en alles af te werken. Als ik nog onafgemaakt werk heb liggen krijg ik ook dat onrustige gevoel. Dan weet ik dat ik dat eerst af moet ronden, voordat ik rust krijg. Elke dag een to-do lijstje maken en even flink doorpakken, met goede pauzes tussendoor, waarin je echt iets leuks of ontspannends doet. Daarnaast werkt het om een schema bij te houden met hoeveel tijd je kwijt bent aan schoolwerk en dergelijke, dat stimuleert.
Vooral beseffen waar je het voor doet is denk ik belangrijk.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 16:25

Pansy: Wat grappig om te horen haha. Maar idd, ze maken je er in het eerste jaar al bang voor haha. Ik heb net ook al mijn casussen onder weken verdeelt en ga morgen ochtend weer met een vriendin oefenen voor praktijkles aan :) Ik heb ook al alle testen weer doorgenomen, maar ik moet ze echt nog even weer oefenen haha. Vooral het behandel gedeelte vind ik lastig, vooral bij van die a-specifieke klachten van de rug of bij een inpingement en epicondilites lateralis. Volgens mij weet ik het wel, maar ik mijn hoofd weet ik het nog niet. Toch maar eens alles goed uitwerken!

Heb net een nieuw a4 schrift opgehaalt dus ben van plan om daar morgen eens een begin mee te maken! ook alle samenvattingskaarten van de kngf richtlijn erin :)

Ik heb ook weer een stuk optimistischer!