Ik heb al een lange tijd last van paniekaanvallen,maar de laatste weken veel meer. Omdat het mij ook lichamelijk niet meer lukt om dingen als school of stage te volgen wil ik heel graag wel mijn paard blijven doen omdat dat het enige is wat ik heb.
Nou is hij verschrikkelijk druk op het moment (jonge fries,veel energie,staat op gras).
Dus ik besloot hem vanmiddag even aan de longeerlijn te doen,eigenlijk waren de voortekenen van een paniekaanval al begonnen in de bak maar ik heb deze onbewust negeert (zweten,trillen,moe,heel heet hebben en een wazig beeld hebben)na een tijdje kreeg ik weer beeld en vond ik dat het beter ging en ik wilde er even opstappen.maar ik zat nog maar net toen het mis ging,het werd heel donker (niet zwart)voor mijn ogen,en ik zocht zijn manen op voor het te laat zou zijn,helaas was het al te laat en verloor ik mede door verkeerde ademhaling de controle over mijn lichaam en viel ik eraf. Na een tijdje kon ik opstaan en heb ik het zadel erafgehaald en hem teruggebracht naar de wei,waar ik het hoofdstel uitdeed. Paard was ook totaal in de war. Nu ben ik thuis en zit ik onder de blauwe plekken,ook van eerdere vallen(maandag en woensdag en daarvoor). Ik voel me wanhopig en mijn verdriet,woede en alle andere emoties zijn mij de baas.
Hulp hebben we al..
Moest dit even kwijt,mijn ouders zijn nu even weg dus ik moet helaas hier blijven liggen tot ze weer terugzijn

Femke
Ik hoop dat het snel weer beter met je en je paardje gaat!

ben er nu net een paar maanden vanaf,slik alleen nog antidepressiva en pieker er niet over om weer opnieuw aan die rotzooi te beginnen.