Menstruatiepijn maar geen menstruatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Deliana1993

Menstruatiepijn maar geen menstruatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 21:38

Hee iedereen,

Ik weet niet wat dit is en ik zit er best wel mee..

Sinds 2 dagen heb ik iedere keer pijn in mn baarmoeder/onderbuik alsof ik ongesteld moet worden. Ik ben aan de pil en die eindigt eind volgende week. Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn?

Evelyne79

Re: Menstruatiepijn maar geen menstruatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:40

Dat kunnen wel al voortekenen zijn, ik heb af en toe ook al eerder buikkrampen, slik je meerdere strips achter elkaar?
kan verder geen kwaad die buikpijn maar fijn is anders, je kunt er eventueel aleve feminax voor nemen, werkt bij mij erg goed als ik die buikkrampen heb, zonder duren die krampen vier tot zes uur en met aleve feminax ben ik er met een half uurtje vanaf

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 21:41

Evelyne79 schreef:
Dat kunnen wel al voortekenen zijn, ik heb af en toe ook al eerder buikkrampen, slik je meerdere strips achter elkaar?
kan verder geen kwaad die buikpijn maar fijn is anders, je kunt er eventueel aleve feminax voor nemen, werkt bij mij erg goed als ik die buikkrampen heb, zonder duren die krampen vier tot zes uur en met aleve feminax ben ik er met een half uurtje vanaf

Nee ik slik de pil niet door, maar ik heb dit nooit eerder gehad. Het is ook geen heftige pijn maar steeds kleine steekjes. Maar wel erg vervelend.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:43

Is waarschijnlijk gewoon je eisprong, die is meestal 1,5-2 weken voor je ongesteld moet worden

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:44

Maar als de pil correct gebruikt wordt zou je toch echt geen eisprong verwachten Silly1972. Dat is nl precies de bedoeling van de pil :+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:46

Ts, toevallig geen stressperiode? Ik had het ook, toen mijn paard gestorven is bijna 4 weken geleden. Toen heb ik een week krampen gehad en toen pas kwam de rest...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:50

Je eisprong heb je altijd anders wordt je toch ook niet ongesteld? Is al wel lang geleden dat ik dat op school heb gehad hoor dus kan het mis hebben :P
Ik moet wel zeggen dat ik er geen last van had toen ik de pil nog gebruikte, en nu ik gestopt ben het heel duidelijk voel.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 21:51

Tieneke schreef:
Ts, toevallig geen stressperiode? Ik had het ook, toen mijn paard gestorven is bijna 4 weken geleden. Toen heb ik een week krampen gehad en toen pas kwam de rest...

Nee ook niet, op het moment kom ik juist goed tot rust haha.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:52

Ongesteldheid bij pilgebruik is geen echte ongesteldheid. Het is een bloeding die opgewekt wordt, maar het is geen menstruatie. De pil voorkomt wel de eisprong, maar de minipil niet. Dus dat verschilt ook nog.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:53

De meeste pillen houden de eisprong tegen. Het kan natuurlijk wel dat er een reden is dat de pil minder werkt (een vergeten, medicijnen gehad, buikgriep gehad?) dat je dan wel een keer een eisprong krijgt en dat ook voelt?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:53

Dat heb je dan mis ;)

Ik zou het even aankijken het weekend over. Is het zondagavond nog zo dan zou ik op maandagmorgen even de ha bellen.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 21:56

liedje89 schreef:
De meeste pillen houden de eisprong tegen. Het kan natuurlijk wel dat er een reden is dat de pil minder werkt (een vergeten, medicijnen gehad, buikgriep gehad?) dat je dan wel een keer een eisprong krijgt en dat ook voelt?

ook dit allemaal is niet van toepassing geweest.

Misschien voor de informatie, ik ben nu ruim 5 jaar aan de pil en ik slik Microgynon 50mg.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:58

Ik heb die ook een aantal jaren geslikt en ben toen overgeschakeld. Ik had ook last van klachten als buikpijn en vooral migraine. Dus misschien toch eens je arts consulteren.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 22:01

Tieneke schreef:
Ik heb die ook een aantal jaren geslikt en ben toen overgeschakeld. Ik had ook last van klachten als buikpijn en vooral migraine. Dus misschien toch eens je arts consulteren.

Ik ben juist overgestapt naar deze pil omdat ik bloedingen had tijdens mijn andere strip. Ook toen had ik steeds optijd mijn stop week

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 02:38

Ik had ook heel veel last van baarmoeder krampen het laatste jaar tijdens de pil. Slikte het 6 jaar maar opeens dus last. Sinds ik met pil gestopt ben geen klachten meer..

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 02:52

Bij chlamidia(?) heb je volgens mij ook deze pijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 02:57

Kan zijn maar hoeft niet. Baarmoeder krampen kunnen meerdere oorzaken hebben.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 07:39

Heb je je blindedarm nog? Heb je vaak last van blaasontsteking? Je zou even bloed af kunnen laten nemen om te kijken of je niet ergens een ontsteking hebt zitten.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 08:03

Een blindedarmontsteking voelt wel echt anders.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 08:06

Wat ik daarmee zeggen wil is dat er in de onderbuik van een vrouw nog andere organen zitten waar je last van kunt hebben.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 08:09

Ik heb dit laatst ook gehad maar ik had ook een beetje last van bruin slijm. Geen idee wat het was want een halve week daarvoor was ik voor de laatste dag ongesteld. Hoe dan ook, na een paar dagen was het voorbij.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 08:13

Cassidy schreef:
Wat ik daarmee zeggen wil is dat er in de onderbuik van een vrouw nog andere organen zitten waar je last van kunt hebben.

Dat is waar. Maar toen ik een blindedarmontsteking had, voelde ik die pijn toch echt opzij en toen kon ik echt niet wachten om naar de dokter te gaan. Ik kon niet lopen of zo, niks, zo pijn deed dat. Dus imo is het verschil wel zo groot dat je dan wel beseft dat je dadelijk naar de dokter moet :+

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 08:13

Ik zou me er niet te druk om maken. Ik heb het ook veel gehad, 13 jr aan de pil geweest! Idd voelt het alsof je ongesteld moet worden ofzo. Bij mij duurde het meestal maar een middag, eind tweede week, begin derde week van mn pilstrip.
Ik zou me pas zorgen maken als het voor je gevoel te lang aan houdt, dan ff de dokter bellen.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 08:15

Cassidy schreef:

Maar volgens mij weet een vrouw wel of het 'vrouwenkwaaltjes' zijn of andere organen..... ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 08:19

Tieneke schreef:
Cassidy schreef:

Dat is waar. Maar toen ik een blindedarmontsteking had, voelde ik die pijn toch echt opzij en toen kon ik echt niet wachten om naar de dokter te gaan. Ik kon niet lopen of zo, niks, zo pijn deed dat. Dus imo is het verschil wel zo groot dat je dan wel beseft dat je dadelijk naar de dokter moet :+

Een blindedarmontsteking verloopt niet altijd acuut zodat er meteen geopereerd moet worden.

http://www.menselijk-lichaam.com/algeme ... ontsteking