Hoofdpijn in het weekend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Hoofdpijn in het weekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 21:16

Hallo allemaal,

Ik merk de laatste tijd dat ik in de weekend hoofdpijn krijg.
Het begint op vrijdag middag/avond en gaat pas zaterdag avond of zondag weg. Ik denk dat het komt door dat ik in het weekend te weinig drink. Doordeweeks (ma-do) loop ik stage, ik drink dan 1-1,5 liter water plus 6-8 plastic bekertjes thee en thuis ook water of thee. In het weekend vergeet ik vaak te drinken, kom ik denk ik net aan een halve liter water en 2 koppen thee. Kan dit een oorzaak zijn?
Laatst bijgewerkt door xNathaliee op 23-05-14 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Re: Hoofdpijn in het weekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:19

In thee zit ook een soort cafeïne, wel in mindere mate als koffie maar doordat je minder cafeïne binnen krijgt kan je ook hoofdpijn krijgen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:20

Dat kan, maar het kan ook "ontspanningshoofdpijn" zijn, Google daar maar eens op :j

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 21:20

Ah daar had ik nog niet aan gedacht. Dacht eerder dat het gewoon vocht in het algemeen kon zijn.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:20

Dat kan zeker de oorzaak zijn, hoor! Ik heb het namelijk ook. Als ik voormiddag op m'n werk 1 glaasje water drink, is alles ok. Als ik dat vergeet, heb ik echt migraine 's avonds :+

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:21

Ja dat zou heel goed kunnen, je zou desnoods een wekkertje op je telefoon kunnen zetten om jezelf er aan te herinneren wat te drinken. Wat ook bij veel mensen een oorzaak is, is een gebrek aan koffie/caffeine. Doordeweeks drinken veel mensen vanaf 's morgens vroeg regelmatig een kop koffie en in het weekend niet, of de eerste pas na 10:00 's morgens en dat veroorzaakt hoofdpijn.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 21:24

Ik heb het inderdaad even op google opgezocht. Enige verschil is dat het niet aan de ochtend cafeïne ligt. Mijn hoofdpijn begint vrijdag middag laat/avond. Wel kan het gewoon een tekort aan cafeïne of vocht in heg algemeen zijn.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:27

Ik drink nooit koffie trouwens ;)

Of thee :+

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:27

Omdat je zegt dat je pas hoofpijn krijgt eigenlijk op het moment dat je rust heb, kan het ook best zijn dat je onbewust een vorm van stres hebt die zich in het weekend vrij laat en dat kan uiten in hoofdpijn.

Zo heb ik in stresperiodes vaak hoofdpijn 's avonds als ik in bed lig, omdat alle stres er dan uit komt zegmaar. ( dit heeft mijn dokter me verteld dat dit hierdoor kan komen, ik heb het alleen in stresperiodes namelijk)

edit: vocht tekort zou ook kunnen hoor (:
Laatst bijgewerkt door LOVESUSHI op 23-05-14 21:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:28

Misleidende titel haha, mijn eerste gedachte: Dan moet je minder zuipen dan heb je ook geen kater! :')

Maar denk dat het inderdaad wel kan komen doordat je dan minder vocht binnen krijgt. Heb zelf ook wel eens hoofdpijn als ik een dag te weinig gedronken heb..

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 21:28

Tieneke schreef:
Ik drink nooit koffie trouwens ;)

Of thee :+

Dan ligt het bij jou waarschijnlijk aan vocht inname in het algemeen.

Fijn dat ik de oorzaak nu weet maar hoe kom ik er vanaf?! :+

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 21:30

@lovesushi: ja dat zou ook wel kunnen, dat ik dus echt ontspan in het weekend waardoor ik hoofdpijn krijg.

@yinthee: haha van alcohol krijg ik zelden hoofdpijn.. maar om dat nou te gaan drinken doordeweeks in de hoeveelheden die ik drink

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:31

Heel erg herkenbaar! Ik heb een tijd gehad dat ik elk weekend migraine kreeg! Wat een drama was dat! Het is uiteindelijk vanzelf weggegaan! Soms keert het terug als lichte hoofdpijn! Waarschijnlijk ontspanningshoofdpijn, na een drukke week vaak!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:32

Hoe kom je er vanaf? Meer drinken, al vanaf vrijdag dus. Zelf een fles ergens neerzetten in het zicht die elke dag leeg moet zijn of zo. Of inderdaad een alarmpje zetten.

Ts, ik heb het ook altijd na een werkdag, maar ik zou je toch aanraden om eerst te proberen goed te drinken. Als het dan nog niet overgaat, kan je nog aan andere dingen denken.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 21:34

Ja precies voorkomen is beter dan genezen maar ik heb het vaak in de weekend zo druk gepland (veel van huis weg) en daarom vergeet ik het of heb ik het gewoon niet voor handen. Is de plek van de hoofdpijn ook bepalend? Heb het altijd rechts achter me oogkas ter hoogte van me wenkbrauw en loopt uit naar me slaap.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:35

Precies waar ik het dus ook heb :+ Edit: en dan lijkt het of je een baksteen tegen je hoofd krijgt :+

Heb je geen goede fles (van Tupperware of zo) die je in je handtas kan stoppen?