Gat in mijn kaak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sweetgirl1

Gat in mijn kaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 21:01

Hallo mensen,

4 weken geleden ben ik aan 2 verstandskiezen rechts geholpen. Beide zijn er uit gehaald.
Nu wil rechts onder na 4 weken nog niet dicht. Ik ging terug en bleek een infectie of iets in mijn kaak te hebben.
Ik moest spoelen met een spuitje die ik mee heb gekregen. Dat doe ik netjes 2x per dag ( smorgens en savonds )
Weet 1 van jullie wat ik er nog aan kan doen? Als het niet over is moet ik over 2 weken terug komen.
Toen de chirurg die ze er uit had gehaald er niet was zei een vervangende meneer iets over antibiotica, Die heb ik nu nog niet.

Groetjes

_Juudith

Re: Gat in mijn kaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:14

Mijn schoonzusje moest met zout spoelen...

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 21:15

zout water bedoel je dan?

Want het is nu net of er wild vlees op groeit zo ziet het er uit

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:19

Heb ik ook gehad, moest ook spoelen met zoutoplossing. Toen is het uiteindelijk dicht gegaan. Maar het bot moet ook dichtgroeien en dat gaat niet zo heel snel.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 21:28

picobello schreef:
Heb ik ook gehad, moest ook spoelen met zoutoplossing. Toen is het uiteindelijk dicht gegaan. Maar het bot moet ook dichtgroeien en dat gaat niet zo heel snel.

Bij mijn linker onderkaak was die binnen de 2 a 3 weken wel goed dicht al. en ze lagen horizontaal

flower1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:32

Je kunt het beste inderdaad met zout water spoelen. Tenzij je van de tandarts/kaakchirurg speciaal spoelmiddel hiervoor hebt gekregen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 08:26

Ik heb 5/6 weken met een open kaak en bijbehorende infectie gelopen. Het is dicht maar niet zoals aan de andere kant. Ik heb toen ook moeten spoelen met zoutoplossing en 3 of 4 lange AB kuren gehad. Bij mij waren ze bang dat de infectie in het bot zou slaan en vandaar dat er flink AB is ingezet. Ik raad je aan het heel goed in de gaten te houden. Heb je nog veel pijn/kloppingen?

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 08:29

Chocobroodje: alleen met eten zoals stokbrood ofzo of bepaalde bewegingen met mn onderkaak doen zeer. ja en de buitenkant van mijn wang is nog dik en beetje opgezet want die spier of iets die was ook opgezet zeiden ze

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 08:32

ik heb in september een 'dry socket' gehad...oef wat een pijn. Kon toen ook gewoon tegen het bot aan kijken in mijn kaak. Heb toen wel een paar weken met zeezout gespoeld, heeft toch wel een aantal weken geduurd voor het eindelijk dicht was.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 08:49

Je kan bij de apotheek even chloorhexidine halen, dit is een spoelmiddel wat de tandarts vaak voorschrijft (kan ook zonder recept gekocht worden) na extractie van de verstandskiezen.