Beginnen met die laatste 6 kilo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Buenootje

Beginnen met die laatste 6 kilo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 09:23

Ik zal eerst wat over mijzelf vertellen

Vrouw, 33 jaar, 5 kinderen (jawel alle vijf van dezelfde lieve partner ;) ) de oudste is 11 de jongste is bijna 2 jaar.
Van alle zwangerschappen is er 6 kilo teveel blijven plakken. Ik weeg 66 kg bij een lengte van 1,63m en ik wil die laatste 6 ook gewoon kwijt.
Ik heb vooral brede bovenbenen een dikke kont en een beetje een buikje. (gek genoeg valt mijn buik dus best mee is meer wat losser vanwege 1 keizersnede en weinig kracht daar)

Wat doe ik al?
Te weinig eten. Ja echt...ik ontbijt pas om 10 uur (sta om 6 uur op) en neem dan gewoon een boterham met iets van beleg. Wel altijd hartig.
Koffie drinken met suiker en melk en dit de hele dag door (slecht)
Water en spa bruis tussendoor.
Geen frisdrank of snoep, gewoon omdat ik er niet van hou.
Af en toe zoute stengels of kaashapje als tussendoortje.
Middageten cornflakes of een boterham met iets hartig erop.
Avondeten bijna altijd gewoon zelf gekookt. Aardappelen, pasta's ect. Altijd met flink groeten (ben ik dol op) en vlees/vis.
Ik eet/drink weinig melkproducten behalve als ik eens een keer cornflakes pak. Dit vanwege flinke prikkelbare darm.

Ik heb een zittend beroep, pc werk. Ga elke dag naar de pony van de kids en help ze ook elke dag. We gaan af en toe eens fietsen.

Wat wil ik extra gaan doen?
We hebben sinds eergisteren een grote D pony :) Mijn pony! Eindelijk weer ;) 6 jaar en pas net zadelmak. Hiermee dus aan de slag gaan. Zo zal ik zelf dus weer meer gaan rijden/longeren ect en zo dus alweer wat actiever worden.
Ik heb de cd's van mijn broer gekregen. Alle zumba lessen. Hier wil ik 2-3 x per week mee aan de slag gaan.

Zou dit voldoende zijn? Tips zijn altijd welkom.
Oh jah...ik kan niet gaan joggen/hardlopen vanwege minder goede knieen. Ik heb nog een kleintje thuis dus naar de sportschool gaan is ook niet haalbaar overdag en na school zijn er vijf thuis en moeten er dus twee pony's verzorgd/gereden/gelongeerd worden.
Vergeet er bijna bij te zeggen dat ik Lyme heb en hier af en toe opstoten van ondervind. Eveneens een chronisch B12 tekort en dus elke maand een spuit neem.
Thx :)

Jildau

Re: Beginnen met die laatste 6 kilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:25

Hmmm ik volg dit even! Ben ook bezig een paar kilo kwijt te raken. ;)

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:25

Er zijn sportscholen met kinderopvang, mocht je dit willen!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:27

Zo laat gaan ontbijten is helemaal niet goed.

Beter eet je gewoon wanneer je opstaat zodat je lichaam op gang komt. Ontbijt overslaan is de slechtste maaltijd om over te slaan als je wilt afvallen.

Debbels schreef:
Er zijn sportscholen met kinderopvang, mocht je dit willen!

Precies!
Ik zit zelf in bij een hele fijne (luxe) sportschool in Enschede en daar zit inderdaad kinderopvang bij.
Ook heeft mijn sportschool een Milon cirkel. (http://www.miloncirkel.com/wat-is-de-milon-cirkel.html)
Dit zijn apparaten die worden afgesteld op jou waardoor je zelfs als compleet fitness leek goed kunt trainen en het kost je niet veel tijd per keer. Ik maak zelf geen gebruik van deze apparaten omdat ik niet wil afvallen maar ik zie in de sportschool dat veel mensen met overgewicht erop sporten met plezier.

Via de site kun je volgens mij zoeken naar sportscholen waar ze gebruik maken van milon.

Sporten is een goede manier om naast gezond eten af te vallen.
Laatst bijgewerkt door Kana op 23-05-14 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:28

Er is een centraal topic voor afvallen :)

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:28

Ik zou beginnen met 's ochtends gewoon meteen iets te eten als je wakker bent. En daar geen 4 uur mee wachten.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:33

Ik eet pas tussen 11 en half 12 voor het eerst.. Als ik ontbijt heb ik na een uur weer honger en blijf ik de hele dag eten.

Om half 8 begin ik met een kop thee met chia zaad en tussen 11 en half 12 begint mijn buik te knorren en ga ik eens eten.

Maar ik zit ook met het punt dat er net even 5 a 6 kilootjes af moeten ( wel na een zwangerschap maar was alle kilootjes kwijt, alleen ze zijn er weer aangeslopen ).

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 09:39

Dat op tijd ontbijten is leuk en ik weet dat het beter is....alleen de vraag is...wat doe je als je letterlijk kokhalst als je zo vroeg eet? Dat gebeurd namelijk bij mij helaas.

Sportschool met opvang is hier geen optie...woon in BE en hier in de buurt is er zo nergens geen helaas. In NL weet ik van wel, dat deed ik namelijk na de eerste 2 kids ;)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:41

Ik lees even mee, zou graag een paar kilo vanaf willen. Ben niet echt te dik, en ik denk dat iedereen me smal zou noemen, maar ik begin een mini buikje te krijgen! Dus in combinatie met wat sport wil ik dat weer er vanaf. Buikvet is nooit goed ;) Maar aangezien ik hetzelfde heb(op de zwangerschappen na), zoals last van m'n knieën, kan ik wel wat tips gebruiken ^^

Ik ga voor die paar kilo geen ongezonde middeltjes gebruiken. Gelukkig eet ik over het algemeen gezond, en snoep ik nauwelijks. Maar de vetjes zijn er langzaam opgekomen, nu moeten ze er weer vanaf :P

Wat ik nu doe is 's ochtends een smoothie maken, bijvoorbeeld vandaag 2 bananen, een bakje frambozen, een theelepel honing en een beetje sinaasappelsap in de blender. Ik sta om half 7 op, dus tot nu geen honger gehad. Ga nu een broodje eten. Ik kan zo vroeg 's ochtends ook niks door mijn keel krijgen, maar dit wel!
Laatst bijgewerkt door Tillie20 op 23-05-14 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:41

Dan zoek je ontbijt waar je niet van kokhalst.
Zelf heb ik ook echt moeite met ontbijten. brood en dergelijke valt mij veelte zwaar op de maag met als resultaat dat ik het er uit gooi.

Je zou havermout kunnen proberen met wat noten/zaden en vruchten. Of kwark/yoghurt met fruit.
En anders lichte wasa crackers met iets smeerbaars en komkommer.

Kwestie van experimenteren! :)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:43

Iets van drinkontbijt? Een goeie smooty met veel fruit en evt. zelf vezels o.i.d. toevoegen?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:43