In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 21:09

Want echt, ik had toch veel liever ergens op Spitsbergen gewoond..

Ik weet dat waarschijnlijk 98% van de bokkers met volle teugen geniet wanneer het warmer is dan 25 graden buiten, maar ik niet. Ik vind het in een woord omschreven -afschuwelijk-. Ik heb liever een goede winter met veel vorst en sneeuw dan een warme zomer :=

Natuurlijk word ik blij van een zonnetje in mijn gezicht, maar die wármte.. ik weet niet wat ik ermee moet. Het is nieteens zozeer mentaal, maar fysiek. Ik verbrand snel, ik heb het ontzettend snel erg warm en ik kan daarom ook eigenlijk niet meer 'prettig' functioneren. Alles plakt, alles voelt vies, alles is warm, bleh! Ik word ontzettend chagerijnig en ben het liefst heel de dag binnen op een koele plek. Maar zoals we wel weten, gaat dat niet.

Omdat het bij mij eigenlijk ieder jaar erger wordt, ben ik opzoek naar handige tips en ervaringen.. misschien zelfs lotgenoten.

Hoe kan ik die warmte voor mijzelf (en daarmee voor mijn medemens := ) zo dragelijk mogelijk maken..?

KimD

Re: In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:13

Ik ook niet, verlang nu alweer naar de -10! Wat een vreselijk poedersuiker weer die hitte... Wat ik doe? Thuis naakt rondlopen en tegenwoordig slaap ik met een airco op de kamer. Meestal ga ik 's avonds / 's nachts met de hond wandelen of 's ochtens vroeg.

Blegh.. heb zo'n hekel aan dit weer. Vanmiddag regende het keihard, nou gelukkiger kun je me niet maken. :')

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:15

Hier nog iemand, kan echt niet tegen hitte. :') Verbrand dan weer totaal niet snel, maar kan alleen in de zon liggen als ik water heb waar ik in kan springen. :P Anders trek ik het echt niet haha.

Winter maak je mij ook 't gelukkigst mee. <3 :)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:16

Emigreren naar IJsland :D :+

Geen concrete tips verder. Ik vind de warmte lekker, maar kan geen zin op mijn hoofd verdragen. Binnen 5 minuten knallende koppijn, brr.
Zit niks anders op dan de koelte een beetje opzoeken, veel drinken en hopen dat we een matige zomer gaan krijgen;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:16

Ik ga ook echt niet vrijwillig in de zon zitten. Het liefste ga ik in de kelder liggen in een hoekje. :')

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:18

Hier nog iemand die warm weer vreselijk vindt. Na 5 minuten inspanning, lees licht werk, zweet ik me al kapot. Ik heb op mijn slaapkamer airco en denk erover om ook airco in de huiskamer te laten monteren. Daar kan ik me dan terugtrekken om een beetje bij te komen. Gelukkig heeft mijn auto ook airco.
Laatst bijgewerkt door Cil_ op 22-05-14 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:20

Ik kan ook heel slecht tegen warmte. Ik ben heeeel blij met mijn super goed geïsoleerde huisje en de airco op de slaapkamer en werkkamer! En inderdaad, 's morgens vroeg paardrijden en met de hond wandelen, en de rest van de dag zit ik binnen met de airco aan.
Zomer is wel lekker, maar warmer dan 20 of hooguit 25 graden hoeft van mij niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:22

Ik vind het niet erg, zolang ik niet naar school hoef. Ben er gek op om overdag lekker in de tuin te slapen en 's nachts iets productiefs te gaan doen maar ja... Naar de paarden met dit weer is ook hell, helemaal voor mijn (vz) Haffie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:23

Het hangt vaak af van het feit of je wel of niet gemakkelijk kunt zweten, regelmatig naar de sauna kan helpen.

Anoniem

Ik had in de warmte geboren moeten worden! Andersom dus. Ik haat winter
Ben superfit in de zomer.

Christiene

ah lotgenoten!

ik word er alleen maar chagrijnig van als het zo benauwd is. en inderdaad alles word zo vies en plakkerig voelt vies ect.. na het werk douche ik meteen en blijf op de koelste plek van het huis zitten.

verbranden tja ik draag toch lange broek en shirt met zo lang mogelijke mouwen.. liefst wat wijd zodat het nog wat luchtiger is dan zon strak shirt.

en ik ben helemaal blij als het weer afgekoeld is na onder de 20 graden ofzo:) (liefst nog kouder)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:24

Afgelopen winter was ik in canada daar was het -35. Vanmiddag heb ik tegen mijn vriend gezegd dat ik dat achteraf niet vervelend vond :-). Maar nu heb ik de hele avond heerlijk rondgetut en genoten van de warme avond bij mij paard. En dat lukt je echt niet bij -35 :-).

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:27

Ik hou echt van zon en warmte, maar alleen als ik niks hoef te doen.
Anders voel ik mij echt vies, plakkerig en bezweet. Luchtige kleding, zoals een maxidress helpt dan wel, haar in een knot of staart en regelmatig een lekker ijsje eten, wat kouds drinken of mijn polsen onder de kraan, dan overleef ik het wel..

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 21:29

*\o/* Lotgenoten!
In mijn omgeving kijkt iedereen me echt heel raar aan. Ook als ik vertel dat ik niet van zonvakanties hou :P
De kamer waarin ik slaap ligt op het westen, dat betekend dus dat de zon de laatste 5 uur dat hij schijnt recht die kamer inschijnt waardoor het ontzettend warm wordt (ook tegen die gevel, dus een raam open helpt dan ook niet) Gelukkig heb ik hele dichte gordijnen.. Een airco of geld daarvoor heb ik niet :n
En ohja! De airco in mijn auto is ook stuk ;(

Majabeestje, dat lijkt me de allerbeste optie ja :P

Bigone, ik zweet niet makkelijk. Gut, dat had er ook nog eens bij moeten komen.. veel zweten :=

Wat is het soms toch fijn om te klagen :D

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:30

Kan t me echt niet voorstellen.. Ik leef op van lekker weer {:} , zeker ook omdat temperaturen onder de 10 graden voor mij weer pijn betekend, maar kan me best voorstellen dat er mensen zijn die snakken naar de winter... Ik wens jullie dan ook succes tot oktober...
Enne misschien vragen bij de slager of je in de vriezer mag zitten.. :o

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:31

Vroeger kon ik héél goed tegen de warmte en kon ik niet tegen kou..
Tegenwoordig kan ik wat beter tegen de kou, maar als het boven de 25 graden komt zit ik binnen.. en hou ik me gedeist :o
En waarom dat ineens veranderd is.. geen idee.. :?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:32

ik heb hetzelfde,en ik woon ook nog in zuid-west frankrijk waar het snoeiheet kan zijn.
Ik vind tot 25 graden nog gaan,hoger hoeft van mij niet.Vorig jaar was het hier een week 38 graden... :7

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:35

Juist omdat je niet of slecht zweet heb je veel meer last van de warmte.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:52

Nee hoor, dat hoeft niet zo te zijn. Ik zweet heel makkelijk en snel en vind Nederlandse warmte écht niet prettig. Het is zo snel benauwd en plakkerig en ik hoef maar wat te doen of ik zweet me een ongeluk. Vreselijk. Terwijl 35 graden in Marrakech heerlijk was! Ook wel wárm maar zo anders. Natuurlijk ben je daar op vakantie, ligt het tempo sowieso al een stuk lager en hier moet ik alles maar gewoon doen maar toch.

Tot een graad of 25 vind ik het nog wel oké maar daarboven? Vreeeeeeselijk.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:50

Ik kon er ook nooit tegen, totdat ik dagelijks ging sporten (écht sporten, dus flink buiten adem raken). Nu vind ik de zomers heerlijk! In de winter kun je mij nu juist vaak afvoeren, verschrikkelijk :(

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:56

Hier ook één die tot die 2% hoort.
Ik heb echt een gruwelijke hekel aan warmte.
Ik voel mij altijd 'vies' en kan er nogal gehumeurd van worden :Y)
Op vakantie naar het strand? Prima, ik heb handdoeken over mij heen!
Laatst bijgewerkt door Ekeif96 op 23-05-14 07:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:58

Ik hou onwijs van de warmte, maar veel liever in een land waar het klimaat er ook naar is. In Nederland wil ik het liefst met de warmte in en om een meertje liggen. In Spanje of Cuba bijvoorbeeld kan ik gewoon lekker veel doen met de warmte. Heerlijk!

Dus ja in een verkeerd land geboren.. klimaattechnisch gezien dan. Doe mij maar een Spanje of Cuba :+

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:05

Jans schreef:
Ik hou onwijs van de warmte, maar veel liever in een land waar het klimaat er ook naar is. In Nederland wil ik het liefst met de warmte in en om een meertje liggen. In Spanje of Cuba bijvoorbeeld kan ik gewoon lekker veel doen met de warmte. Heerlijk!

Dus ja in een verkeerd land geboren.. klimaattechnisch gezien dan. Doe mij maar een Spanje of Cuba :+

Dit! :j
Nederlandse warmte haat ik echt met heel mijn hart, heb altijd het gevoel alsof ik dikke kleffe lucht adem hier :') en ik zweet me altijd helemaal kapot.
Maar vorig jaar zomer op Ibiza, sprong ik doodleuk rond in 33 graden en verschrikkelijk dikke zon. Héérlijk, die droge warmte en die flinke wind. En zweten? Amper.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:13

De warmte in Nederland is verlammend door de hoge luchtvochtigheid. Ik kon er ook slecht tegen en zat het liefst binnen.

Nu woon ik al een paar jaar in het droogste gebied van Spanje en verlang ik weer naar +30 graden. Pas tegen de 40 word het me te gek. Maar ook hier is het land op het heetst van de dag lam hoor, de ochtend en late avond zijn het lekkerst om wat te doen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:14

Oeh, ik vond het in Spanje toch wel erg warm hoor! We zaten in de Pyreneëen en ik was blij dat het heel normaal was om 's middags lekker in de hangmat te gaan pitten :+