Nu al 2/3 maanden griep / verkouden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brittol

Nu al 2/3 maanden griep / verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 11:30

Hallo!

Aangezien ik het nu behoorlijk beu ben en benieuwd ben of ik de enige ben, of dat meer mensen dit hebben, plaats ik even een berichtje.
Sinds eind maart kreeg ik gewoon een simpele verkoudheid.
Hierdoor zijn mijn bijholtes en mijn keel ontstoken geraakt, niks ernstigs, dit heb ik altijd.
Na anderhalve week was het een stuk minder, ging 2 dagen goed, daarna meteen weer hetzelfde gedonder.
Dit is eigenlijk alleen maar doorgegaan.
Drie weken terug heb ik antibiotica kuur gehad, tijdens en een week na die kuur ging het goed, maar het begint nu gewoon alweer!
Ik ben het nou zo spuugzat, weer afspraak met de dokter gemaakt (is inmiddels al de 4e) of ik doorverwijzing kan krijgen naar een KNO arts en een allergietest.

Maar goed, nu was mijn vraag, herkennen meer bokkers dit?
Zijn het gewoon telkens nieuwe virussen?
Het gaat voornamelijk om een keelontsteking en voorhoofd- en bijholtes.

Ik word hier best wel door belemmert, aangezien ik nu de hele tijd als een zoutzak rondloop en erg weinig fut en energie heb.
Als het dan even goed gaat, ga ik weer al mijn oude dingen doen, maar dat gaat op z'n minst 2 dagen goed en dan is het weer zover.

Moet er wel bijzeggen dat ik van december tot en met half maart best wel ongezond heb geleefd (vragen hierover via de pb), maar het lijkt me sterk dat ik daar nu juist ziek van wordt.

Nou,ja.. Ik ben benieuwd! :)

Brainless

Re: Nu al 2/3 maanden griep / verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:45

Heb je geen hooikoorts?
Daar kun je nl ook keel- en bijholteontsteking van krijgen.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 12:06

Ik heb zelf nooit eerder last gehad van hooikoorts, dus weet het niet zeker.
Was wel van plan of zo antihistamine tabletten te halen, kijken of ze werken.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 14:21

Ik heb het begin dit jaar gehad!
Virus op virus op virus.. ben door het hoesten op de SEH terecht gekomen. Door het hoesten
de ribben gekneusd.. :\

Van de huisarts kreeg ik elke keer een AB-kuur, maar kreeg elke keer last van mijn maag. En het werkte ook maar hooguit 2 dagen..
Uiteindelijk bij een homeopaat beland. Daar advies gekregen van vitamine c pillen, multimax vitamine en weerstand pilletjes. En door dat ik zoveel AB heb gehad, ook nog probiotica. Heb ook nog 2 korreltjes gehad van de homeopaat.

Ik was er met de vitamine pilletjes gauw weer bovenop, terwijl ik toch niet echt erg ongezond at die tijd..

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:02

Heb het ook. Wacht weer even af en anders toch een allergietest.
Daar kan je ook deze verschijnselen van hebben.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 00:19

ik ben zelf ook vrij snel verkouden. dit gaat bij mij vaak ook niet snel over.
zodra ik verkouden ben in de zomers neem ik echinaforce van dr. vogel. en alle maanden waar de r in zit neem ik dagelijks ook 20 druppels.
smaakt erg smerig. maar ik ben veel minder vatbaar voor verkoudheid of griep. en als ik het dan toch heb niet zo zwaar en niet zo lang.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 00:39

Vit D tekort geeft ook vage langdurige verkoudheden.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:09

Ben je overwerkt? Dan heb je een lage weerstand waardoor je steeds niet geneest. Dat had ik in ieder geval. Heb tijdens een burnout maanden lang last gehad van griep/verkoudheid. Ik nam niet genoeg rust waardoor ik niet aansterkte.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 14:30

Toad, zou heel goed kunnen.
Laatste tijd heb ik veel te veel van mezelf gevraagd, wat ik toen niet zo zeer heb gemerkt, maar nu wel degelijk merk. Ik denk zelf ook dat het zoiets is.

Denk niet dat dit allergie is, aangezien symptomen veel meer neigen naar telkens weer een virus.

Bedankt voor de reacties trouwens :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:40

Volgens mij is je immuunsysteem gewoon erg zwak nu, en aangezien er tijdens het voorjaar heel wat virussen de ronde doen, en je vast ook vaak met andere mensen in contact komt, kan je lichaam het niet allemaal bolwerken. Je soldaatjes zijn zeg maar te zwak om het virus te bestrijden.

Antibiotica nemen mag je in elk geval niet meer doen voor een virusje, die zijn er om bacteriën te bestrijden maar niet om een virus (een virus heeft een andere samenstelling), en naast het feit dat ze niet helpen tegen een virus, maken ze ook nog eens je immuunsysteem zwakker dus eigenlijk een averechts effect.

Probeer voldoende nachtrust in te lassen, lekker en gezond en vooral ook genoeg te eten, niet te fanatiek te sporten/bewegen en stressen, en vooral van het zonnetje te genieten. Dan komt het hopelijk snel weer in orde :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:40

Robin_S schreef:
Volgens mij is je immuunsysteem gewoon erg zwak nu, en aangezien er tijdens het voorjaar heel wat virussen de ronde doen, en je vast ook vaak met andere mensen in contact komt, kan je lichaam het niet allemaal bolwerken. Je soldaatjes zijn zeg maar te zwak om het virus te bestrijden.

Antibiotica nemen mag je in elk geval niet meer doen voor een virusje, die zijn er om bacteriën te bestrijden maar niet om een virus (een virus heeft een andere samenstelling), en naast het feit dat ze niet helpen tegen een virus, maken ze ook nog eens je immuunsysteem zwakker dus eigenlijk een averechts effect.

Probeer voldoende nachtrust in te lassen, lekker en gezond en vooral ook genoeg te eten, niet te fanatiek te sporten/bewegen en stressen, en vooral van het zonnetje te genieten. Dan komt het hopelijk snel weer in orde :)

Hele goede tips! +:)+ +:)+

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 22:03

Die antibiotica kreeg ik voorgeschreven vanwege een bacterie, is er uit een kweek en bloedtest uitgekomen. Verder heb ik niet vaak antibiotica.

Wel bedankt voor de tips! Ben zeker even wat rustiger aan aan het doen.
Ga alleen over 2 weken naar Italië, om daar drie maanden te werken. Zou dus ook erg fijn zijn als die zonder griepjes en virusjes kon! :)

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:05

vanwege steeds terug kerende verkoudheden is mijn bloed nagekeken en moest ik een ademtest doen; hieruit bleek dat ik astma heb. Wellicht bij jou ook zoiets?

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:16

laat anders je bloed even prikken...

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 14:12

Ja, ik probeer dat wel te regelen.
Ga alleen overstappen naar een andere HA, want schiet met deze erg weinig op.

Zelf denk ik overigens, na wat nadenken, dat het komt door de laatste tijd teveel te hebben gesport, te veel van mezelf gevraagd heb en te weinig rust heb gepakt. Ook afgelopen periode overdreven veel gefeest Met daarbij redelijk wat drugs en dat dat ook een behoorlijke impact op mijn immuunsysteem heeft gehad.
Alsnog even bloed laten prikken voor de zekerheid.

Nogmaals, bedankt voor de reacties.