Buikwandcorrectie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Buikwandcorrectie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 10:43

Omdat ik best wel heel wat kilo's ben afgevallen, denk ik momenteel na over een buikwandcorrectie.
Gelukkig ben ik tijdens het afvallen blijven sporten, anders had ik gigantisch huidoverschot gehad. Nu is het nog te overzien, maar toch vind ik het jammer. Het blijft me ook aan die nare periode herinneren toen ik letterlijk en figuurlijk niet goed in mijn vel zat.

Ik vroeg me dus af of je hiervoor in aanmerking komt bij je verzekering. Ik zit overigens bij Unive (gewoon basispakket).
Ook kijk ik een beetje op tegen de operatie zelf, de pijn en het flinke litteken -O- Zijn er hier mensen die deze operatie hebben laten doen?

Karlee

Re: Buikwandcorrectie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:45

Mijn neef is ook erg veel afgevallen, onder begeleiding bij het ziekenhuis. Van hem weet ik dat zijn verzekering het niet vergoed en hij alles zelf moet vergoeden. Ik denk dat je het beste gewoon je verzekering op kan bellen en vragen of het in je pakket zit. Waarschijnlijk heb je dan een verklaring van je huisarts nodig dat het om een medische reden wordt weggehaald en niet omdat het dan mooier is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:49

Cosmetische operaties worden standaard niet vergoed.

Als het wel in je aanvullende verzekering valt wordt het alleen vergoed bij een ernstige "misvorming".
Je vel (vetschort) zal over de helft van je bovenbenen moeten vallen (en je zal veel last ervan moeten hebben zoals smetplekken) voordat het in behandeling wordt genomen.

"Vroeger" kon je het makkelijker "gooien" op dat je er psychisch moeite mee had, maar dat gaat tegenwoordig niet meer (zo makkelijk).

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 10:51

Brainless, in wezen is het geen vetschort. Er zit namelijk geen vet in :) Een schort kun je het verder ook niet noemen, want het valt verder niet over mijn benen heen. Het is wel heel erg slap, waardoor het wat 'hangt'. Moeilijk uit te leggen en ik ga geen foto plaatsen :+ Het heeft echt gescheeld dat ik erbij ben blijven sporten, want anders had het velen malen erger geweest.
Ik heb anderhalf jaar geleden een kaakoperatie gehad (ook cosmetisch) en dat werd weldegelijk volledig vergoed. Vandaar mijn vraag.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:02

Cayenne schreef:
Brainless, in wezen is het geen vetschort. Er zit namelijk geen vet in :) Een schort kun je het verder ook niet noemen, want het valt verder niet over mijn benen heen. Het is wel heel erg slap, waardoor het wat 'hangt'. Moeilijk uit te leggen en ik ga geen foto plaatsen :+ Het heeft echt gescheeld dat ik erbij ben blijven sporten, want anders had het velen malen erger geweest.
Ik heb anderhalf jaar geleden een kaakoperatie gehad (ook cosmetisch) en dat werd weldegelijk volledig vergoed. Vandaar mijn vraag.

Mijn moeder heeft haar oogleden laten liften (had er erg veel last van), maar dit werd niet vergoed omdat het volgens de metingen (hoever het ooglid hing) niet ernstig genoeg was.
Daardoor moest ze het volledig zelf betalen.

Dingen in het gezicht worden normaal gesproken wel sneller vergoed (denk aan flaporen).
Of als ze in de toekomst problemen denken te veroorzaken (scheve neus).
Kaakoperaties vallen vaker onder de tandarts/orthodontie verzekering.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:04

Cayenne, ik zou gewoon je verzekering even bellen dan weet je het gelijk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:07

Buikwandcorrectie valt niet onder de basisverzekering en Univé vergoed het (onder bepaalde voorwaarden) alleen in hun aanvullende verzekering.
Citaat:
Indicatie:
een overhangende buikhuidplooi waarbij de diepte van de plooi – aan
de binnenzijde gemeten – 6 cm of meer bedraagt waarbij smetten
aannemelijk is. Uw gewicht moet in verhouding staan tot uw
lichaamslengte (BMI  30).

Citaat:
Vergoeding:
 Extra Zorg polis Goed
geen vergoeding
 Extra Zorg polis Beter
geen vergoeding
 Extra Zorg polis Best
maximaal € 2.500

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:08

officieel hoort het vergoed te worden.
onofficieel stellen ze de eisen zo hoog, dat bijna niemand in aanmerking komt.
dus een amerikaanse wijze van vergoeden ; praktisch iedereen uitsluiten,maar op papier wel..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:08

spicegirl schreef:
officieel hoort het vergoed te worden.
onofficieel stellen ze de eisen zo hoog, dat bijna niemand in aanmerking komt.
dus een amerikaanse wijze van vergoeden ; praktisch iedereen uitsluiten,maar op papier wel..

Nee, want het valt niet onder de basisverzekering.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 11:09

Ik zal inderdaad mijn verzekering even bellen.
Dan blijft mijn vraag nog staan of er hier mensen zijn die zo'n operatie hebben laten doen en wat hun ervaring was?
Ik ben gewoon zoveel kilo's kwijt dat ik mezelf weer moet leren zijn. Het heeft nog minstens 3 jaar geduurd voor ik mezelf niet meer als dik propje zag. Nu word ik er nog steeds aan herinnert wanneer ik de losse huid zie. Ik heb er zelf echt keihard voor gevochten, maar die overtollige huid voelt echt als een domper en daarom kan ik nog steeds niet blij zijn met mijn gewichtsverlies en 'nieuwe ik'.

Spicegirl, hoe weet je dat? Kan ik dit ergens terugvinden?

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:11

Cayenne, als medewerker van een grote verzekeraar kan ik je vertellen dat dit alleen met een medische reden uit het basispakket betaald wordt. De overheid formuleerde dat inderdaad als vetschort en smetplekken. Je kan bij de huisarts om een consult bij de plastisch chirurg vragen. Na verwijzing wordt het 1e consult volledig vergoed. Let wel op je eigen risico! De chirurg kijkt of er een medische reden is en vraagt toestemming aan de verzekering. Geen toestemming is geen vergoeding voor het vervolgtraject.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:14

jawel, valt wel onder basisverzekering.
is een tijdje geleden op het nieuws geweest.
ik volg het nauw, want ik heb er ook 1 nodig.
er was ook pas een actie van een dochter, die het voor haar moeder wilde.en geld ervoor opgehaald heeft.
..Wat krijgt u wel en niet vergoed?
U krijgt een vergoeding wanneer:

u een verminking heeft die in ernst te vergelijken is met een derdegraads verbranding
u last heeft van onbehandelbare smetten in huidplooien
u een zeer ernstige beperking van de bewegingsvrijheid heeft. Hiervan is sprake indien het buikschort minimaal een kwart van de bovenbenen bedekt.
...U krijgt de maximale vergoeding (vanuit de basisverzekering) als u naar een zorgverlener gaat waarmee wij afspraken hebben gemaakt. Gaat u naar een andere zorgverlener dan krijgt u een lagere vergoeding.

U kunt voor de vergoeding vanuit de basisverzekering terecht bij een plastisch chirurg waar wij afspraken mee hebben gemaakt. ..

kortom ; voldoe je aan hun eisen, is het via de basisverzekering !
en nogmaals ; ze leggen de lat erg hoog !

denice

Re: Buikwandcorrectie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:18

Een vriendin heeft pas geleden deze operatie gehad, deze werd niet vergoed door de verzekering en hij kostte haar zo'n 6000 euro. De operatie is haar zwaar tegengevallen, het genas niet goed en ze heeft maanden niets kunnen doen. Of het vergoed wordt hangt van zoveel dingen af, daar moet je echt zelf achteraan. Wanneer je er geen lichamelijke hinder van ondervindt, zou ik deze operatie niet doen denk ik..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 11:31

Ik heb een paar maanden geleden wel iets gehoord over het mogelijk vergoeden van deze operatie in de toekomst om mensen ook te stimuleren af te vallen. Zo'n vetschort is namelijk ook niet echt een prettig vooruitzicht. Dan ben je eindelijk ruim 100 kilo kwijt en kun je er niet blij mee zijn -O- Ik schaam me gewoon nog steeds voor mezelf.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:05

Cayenne schreef:

Na een aantal jaar gaat dit wel steeds meer wegtrekken. Ik ben ook van ver gekomen en ik heb een huid die snel uitrekt, maar niet netjes terugspringt. Ik heb vrij lang rondgelopen met een flubberhuid op mijn buik, maar pas het afgelopen jaar begon dit echt weg te trekken en zag je zelfs mijn buikspieren :wow:
Ik zou zeggen: heb nog 2-4 jaar geduld. Ga wat spieroefeningen doen, dat werkte bij mij wonderen. Als het na die jaren nog niet verbeterd is kun je altijd nog over zo'n litteken nadenken. Nu is het daar, wmb, nog veel te vroeg voor :)