Sportieve zomer deze keer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LastDream

Sportieve zomer deze keer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 17:08

hoi bokkers :wave:

Eindelijk! Examens achter de rug en vakantie vieren! :)F
Ik heb 3 maanden vakantie en wil deze vakantie nou echt de laatste 15 kilo afvallen( liefst meer, maar laten we het maar geloofwaardig houden :') )
Ik wil deze zomer echt veel gaan sporten en gezond eten, Want ja wat moet je anders doen in de 3 maanden? :')
Ik dacht zelf aan bootcampen, sportschool en misschien lesjes meepakken van bodypump , zumba etc :)
Mijn vriendin doet mee, dus helemaal alleen ben ik niet
Alleen ja wat ga ik eten? :Y) Ik heb al sonja bakker gedaan en daarmee ben ik al 15 kilo kwijt, maar wil wat anders :')
Ik dacht zelf aan smoothies of iets nieuws? Begin een beetje hekel te krijgen aan sonja bakker :o

Wie o wie heeft tips wat ik kan doen? :D

Alvast bedankt!

capopjekop

Re: Sportieve zomer deze keer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:11

Ik zou zelf normaal blijven eten (mits dit wel gezond is met voldoende groente en fruit natuurlijk). Je kunt dan mss minder vaak vlees eten en zoetstoffen en vette tussendoortjes zoveel mogelijk laten staan. Ik denk dat een gezonde levensstijl makkelijker vol te houden is dan een bepaald dieet. Dat in combinatie met sport zou toch moeten werken om gewicht te verliezen lijkt mij. Groene smooties zijn overigens lekker en gezond, maar ik moet er toch niet aandenken om hierop te moeten overleven haha. Ik zie dat meer als gezond tussendoortje.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 17:15

Bedankt voor je reactie! :D
Ik wilde ook niet alles vervangen in Smoothies, Hou ik toch niet vol :')
maar gewoon wat nieuws dat het sonja bakker. Meer variatie :j

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:18

Ik volg een programma bij de weight watchers. Ben nu 6 kilo kwijt, is normaal eten, alleen leer je wat de gezondste keuze is en wat dus verzadigd en wat bijvoorbeeld helemaal niet.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:41

Als je dat hebt op de sportschool, probeer dan GRIT eens.
Is een half uurtje high intensity workout, is supergoed voor je!
Zou wel eerst een beetje basisconditie opbouwen anders is de les helemaal niet vol te houden.
Is ook van les Mills trouwens, net als BodyPump..

Ik doe nu sinds een paar weken gezonder eten en dan lekker veel sporten. Ben al een paar kilo kwijt :)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 19:57

Ik ga nu 3x per week naar de sportschool, krachttraining.
Verder vervang ik ook mijn standaard eten door gezond eten, minder snoepen geen cola etc etc.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:23

capopjekop schreef:
Ik zou zelf normaal blijven eten (mits dit wel gezond is met voldoende groente en fruit natuurlijk). Je kunt dan mss minder vaak vlees eten en zoetstoffen en vette tussendoortjes zoveel mogelijk laten staan. Ik denk dat een gezonde levensstijl makkelijker vol te houden is dan een bepaald dieet. Dat in combinatie met sport zou toch moeten werken om gewicht te verliezen lijkt mij.

Opletten met de combinatie van véél (meer) gaan sporten en minderen met vlees. Als je veel sport, moet je zeker en vast opletten dat je voldoende eiwitten blijft binnen krijgen (bij veel krachtsport zou je zelfs op 2gr eiwitten per kg lichaamsgewicht moeten zitten, wat echt wel veel is), en het is net vlees en vis dat véél eiwitten bevat. Zeker niet zomaar gaan schrappen dus.

Mijn advies: lees eens wat mee in de topics van bv krachttraining voor vrouwen. Daar zitten de mensen die echt wel bezig zijn met voeding, sport en afvallen/vet verliezen.

Algemeen zou ik zeggen: probeer niet te hoog te gaan in koolhydraten (dus geen drie keer per dag brood/pasta/havermout/rijst/aardappelen), maar schroef in de plaats daarvan je eiwitten flink omhoog (eieren, kwark, yoghurt, vlees, vis). Wees vooral ook niet bang van vetten. Vet is goed, zolang het goeie vetten zijn. Noten, olijven, olijfolie, vette vis, ...

Succes ermee :).

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 21:17

Dankjewel voor de reacties!:)
Ik dacht zelf aan veel eiwitten, fruit en gezonde smoothies!:) Als afwisseling zeg maar.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:50

LastDream schreef:
Dankjewel voor de reacties!:)
Ik dacht zelf aan veel eiwitten, fruit en gezonde smoothies!:) Als afwisseling zeg maar.

Ook niet overdrijven met fruit natuurlijk :). Fruit is super gezond, maar fruit is en blijft ook wel heel veel suiker. 2/3 stukken per dag is wel een max. Beter is veel eiwitten en véél groentjes!

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 19:39

Eiwitten zoals magere yoghurt enz?

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 15:58

even een up'je :')
Ik ga het samen met een vriendin doen, samen trainen in het bos. Allleen wat kunnen we naast het hardlopen nog doen? bootcamp oefeningen? Verder ga ik zelf nog trainen in de sportschool thuis. En dat dan ong elke dag :)
Qua eten, Mijn moeder gaat weer aan de sonja bakker en ik doe mee , alleeen ik geef er een eigen draai aan

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:00

Je zou New Fysics kunnen proberen. Hier ben ik op het moment mee bezig en vrienden van mij zijn hier heel succesvol mee afgevallen.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 16:06

Kun je er wat meer over vertellen? :)

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:35

Het is een heel basic dieet. Die een boodschappen lijstje heeft met alle dingen die je wel mag.
Je mag onbeperkt groenten (van de lijst is veel) en fruit echt maar 2 stuks.
Ik begin smorgens met:
O: 4 crackers met light beleg (+groenten) en 2 glazen water
T: stuk fruit of melk product
L: 4 crackers met light beleg (ik maak er een grote sla bij met zelf gemaakt yoghurt sausje)
T: fruit of melk product
A: 40 gram rijst,pasta etc. 150 gram vlees, vis of vega of noten minstens 200 gram groenten.
T: fruit of melkproduct

Hiernaast krijg je supplementen. Deze helpen tegen de honger en je eiwitgehalte op peil te houden.

Ik ben smorgens nu yoghurt met grape fruit en muesli gaan eten. maar inprincipe is dit de basis.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 16:47

klinkt goed!

Alleen is het niet te weinig als je veel sport? :)

Ik denk dat ik gewoon weinig koolydraten moet gaan eten. :)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:52

Voor alle vragen over dieten en afvallen hebben we een centraal topic: [HK] Diëten en afvallen deel 5!

Daarnaast loopt er hier op MWS een groot aantal 'sporttopics' waar je ongetwijfeld vragen kunt stellen over sporten.

Om dubbeltopics te voorkomen hier een slotje.