Hee, Ik heb een vraagje. Ik heb de laatste tijd zo veel woede. Ik reageer niet als iemand bijv iets zegt of doet dat echt k*t is, maar ik hou die agressie in me dat al die woede is gaan opstapelen de laatste tijd. Ik weet niet wat ik er mee moet. Want als er nou iets kleins mis gaat krijg ik enorme rode wangen van woede. En wil ik eigenlijk slaan of iets maar doe het niet Iemand raad?
Tabaluga12
Geplaatst: 21-05-14 15:16
Ga op boksles om de frustratie van je af te slaan en doe een assertiviteitscursus zodat je zulke zaken in het vervolg op een juiste manier kunt uiten.
Arrabel
Geplaatst: 21-05-14 15:18
Heel hard op een kussen slaan? Naar het bos gaan en heel hard gillen (of in je auto op een stil weggetje) Alles wat je dwars zit opschrijven en daarna het papier verproppen en weg gooien. Meditatie kan helpen, stel je bijvoorbeeld voor dat al je agressie in de wolken zit en dat die dan weg drijven. Heb je hier wat aan?
Anoniem
Geplaatst: 21-05-14 15:18
Ik zou een afspraak maken met je huisarts om te vertellen hoe je je voelt en hoe lang dat al is. De huisarts zal je ongetwijfeld dan de juiste route kunnen laten zien om van dit probleem af te komen
Arrabel
Geplaatst: 21-05-14 15:20
Tabaluga12 schreef:
Ga op boksles om de frustratie van je af te slaan en doe een assertiviteitscursus zodat je zulke zaken in het vervolg op een juiste manier kunt uiten.
Ja dat is inderdaad een hele goede tip.
Sicayes
Geplaatst: 21-05-14 15:21
Probeer je energie ergens te uiten. Ga hardlopen, kickboxen of een andere sport waar je deze extra energie in kwijt kan. Ga ook even na hoe het komt dat je deze woede voelt. Heb je stress van school of een ander probleem? Bespreek dit met iemand die je vertrouw of de huisarts - die laatste kan je op weg helpen om dit op een correcte wijzen op te lossen zonder dat er gewonden vallen
Sporten, zo raak je je energie kwijt. Ik heb ook wel is dat ik sneller geïrriteerd of nerveus ben voor iets en als ik daarvoor gesport heb ben ik dat veel minder, heel gek maar het werkt.