moe/duizelig/misselijk OVERWERKT?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

leroyy1993

moe/duizelig/misselijk OVERWERKT?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 14:41

Goedenmiddag.
Laat ik even bij het begin beginen.

sinds 3 weken werk ik fulltime op een handelstal.Meestal hou ik het bij een bedrijf niet lang vol omdat mijn werktempo niet zo hoog is maar bij dit bedrijf gaat het hartstikke goed. Nu moest ik gister 501 hooibalen op karren gooien samen met nog iemand. Nu is dit geen ramp maar met de warmte en weinig drinken(lag in de auto) was het niet tedoen voor mij. Ik werk nu elke dag van 08:00 tot 17:00
ik eet 6 broodjes perdag drink paar liter water en koffie . En nog eens avond eten. Vandaag ging ik gewoon weer werken en opeens voelde ik me niet goed heb paracetemol genomen en toen ging het wel weer.Tussen de middag even naar huis en toen weer ineens duizelig. Baas maar gebeld(vrijwilligers werk) en gezegt dat ik het niet vol hou . Wat kan dit zijn en herkent iemand dit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:43

Klinkt alsof je gisteren oververhit bent geraakt, misschien zelfs wel een zonnesteek hebt opgelopen. Rust nemen, voldoende drinken, cnotroleren of je koorts hebt: zo ja direct een HA bellen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Zonnesteek

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:44

Ik heb het ook sinds een paar dagen. Ik denk dat het door het weer komt.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:46

Zwanger?

Ik denk dat die 6 broodjes je ook niet geven wat je nodig hebt... Zulk zwaar lichamelijk werk vraagt om wat eiwitrijker voedsel. Maak voor jezelf eens een lekkere stevige salade (lekker met pasta, kip, ei en feta) voor in de middag en ontbijt ook goed.

Denk ook eens aan een multivitamine voor sporters (is verhoogd in de B vitamines, die zweet je namelijk uit).

leroyy1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 14:48

Kala schreef:
Zwanger?

Ik denk dat die 6 broodjes je ook niet geven wat je nodig hebt... Zulk zwaar lichamelijk werk vraagt om wat eiwitrijker voedsel. Maak voor jezelf eens een lekkere stevige salade (lekker met pasta, kip, ei en feta) voor in de middag en ontbijt ook goed.

Denk ook eens aan een multivitamine voor sporters (is verhoogd in de B vitamines, die zweet je namelijk uit).

Haha het zou niet goed wezen als ik zwanger was haha:)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:49

Dit klinkt niet als overwerkt, maar meer als bevangen door de warmte. 500 strobalen terwijl het warm is en je niet gewend bent aan zwaar lichamelijk werk is heel lastig.

Kijk of je inderdaad meer kunt gaan eten en zorg dat je veel kunt gaan drinken :-)

leroyy1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 15:06

Apple schreef:
Dit klinkt niet als overwerkt, maar meer als bevangen door de warmte. 500 strobalen terwijl het warm is en je niet gewend bent aan zwaar lichamelijk werk is heel lastig.

Kijk of je inderdaad meer kunt gaan eten en zorg dat je veel kunt gaan drinken :-)

Dank je voor de tip:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:08

Kala schreef:
Zwanger?

Een man die zwanger is :=

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:36

[***] schreef:
Een man die zwanger is :=

Kun je zien hoe goed ik daarop let... *lol*
Dan voeding, vitamines en goed drinken.

Mungbean

Re: moe/duizelig/misselijk OVERWERKT?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:39

Ik denk ook eerder te warm, weinig drinken, en te weinig eten.
6 broodjes is natuurlijk niets. Ik deed dat werk vroeger ook wel eens in de zomer, maar at dan als vrouw al zo'n 8 tot 10 boterhammen :=
Water alleen is ook niet goed, liever een sportdrankje tussendoor.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:43

Een hardwerkende jonge man van 20 kan toch niet leven op 6 broodjes per dag? Dat is toch veel te weinig? Geen wonder dat je last krijgt (en niet zo'n hoog werktempo hebt).
Hoe verdeel je die boterhammen? 3 in de ochtend en 3 tussen de middag?
Tussendoor kun je gerust ook boterhammen eten of een banaan of een stevige koek.