Kinderen goed gewicht, volwassenen te dun?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lotlot2

Kinderen goed gewicht, volwassenen te dun?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 20:12

Ja, rare topic titel. Ik weet het.

Ik had een vraag,
ik lees vaak verhalen over volwassen mensen die met een lengte van bijv. 1.75 en een gewicht van 50 kilo 'te dun' zijn, maar dan een kind van precies het zelfde gewicht en lengte is dan juist een goed gewicht.

Dit snap ik niet helemaal :o?
Kan iemand dit uitleggen?

zonnebloem18

Re: Kinderen goed gewicht, volwassenen te dun?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:21

Omdat je als kind nog in de groei bent en als volwassene uitgegroeid.
Vanaf je 11de/12de beginnen de vrouwelijke vormen te komen en zal je daardoor sowieso al zwaarder worden.
Verder hangt het ook wel af van je bouw, iemand die smal gebouwd is zal met 50 kilo misschien best goed op gewicht kunnen zijn terwijl iemand die grof gebouwd is met 50 kilo echt te licht is.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 20:22

zonnebloem18 schreef:
Omdat je als kind nog in de groei bent en als volwassene uitgegroeid.
Vanaf je 11de/12de beginnen de vrouwelijke vormen te komen en zal je daardoor sowieso al zwaarder worden.
Verder hangt het ook wel af van je bouw, iemand die smal gebouwd is zal met 50 kilo misschien best goed op gewicht kunnen zijn terwijl iemand die grof gebouwd is met 50 kilo echt te licht is.

Oke, dankjewel!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:23

Een kind is nog niet 'uitgezwaard', heeft nog geen bredere heupen/zwaardere borsten/spieren, die een volwassene wel heeft. Een kind van 1.75 past ook nog in kledingmaat 176, een volwassene zit minimaal in 36.
Kortom, na een bepaalde leeftijd ga je als (bijna) volwassene ook nog de breedte in. Net als bij paarden.