Rode bultjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Rode bultjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 21:45

Hoi!
Lang na gedacht om dit topic te openen maar doe het toch..
Ik heb eigenlijk na het scheren altijd rode bultjes onder mijn oksel. Het is vrij irritant en lelijk.
Het jeukt soms ook heel erg.
Het enige wat ik nu doe is bodylotion er opsmeren, in de winter hielp dat wel maar nu is het veel warmer, dus dan zweet ik ook meer en zijn er veel meer bultjes..
Zijn er ook zalfjes hier tegen ? Want met korte mouwen voel ik me er best onzeker over..
Of heeft iemand hier ook last van, zo ja wat doe jij er aan?
Ik hoor het heel graag!!

Groetjes!

Winged

Re: Rode bultjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 07:52

Bultjes ontstaan doordat je te kort scheert en daardoor raakt de huid geïrriteerd. Minder kort scheren dus :)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 07:52

Welk scheermesje gebruik je?

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 07:55

Hoe scheer je ?
Ik heb er ook last van als ik droog scheer of scheerschuim gebruik, maar als ik onder de douche scheer met zeep (dove is het fijnst) heb ik er geen last van. Ook erop letten dat je niet al te oude scheermesjes gebruikt, en het mesje regelmatig vervangt

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 07:59

Komt inderdaad door het scheren. Voor het scheren de huid eerst goed vochtig maken (zeg maar nat) en een goede zeep/scheerschuim gebruiken met een goed scherp mesje. Wat ook wel eens helpt is om de huid te scrubben. Bodylotion zou ik er juist niet opsmeren, wordt het alleen maar vettig van.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 09:00

Winged schreef:
Bultjes ontstaan doordat je te kort scheert en daardoor raakt de huid geïrriteerd. Minder kort scheren dus :)

Wat bedoel je met kort scheren? Te snel achter elkaar?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 09:01

laraxXxemma schreef:
Hoe scheer je ?
Ik heb er ook last van als ik droog scheer of scheerschuim gebruik, maar als ik onder de douche scheer met zeep (dove is het fijnst) heb ik er geen last van. Ook erop letten dat je niet al te oude scheermesjes gebruikt, en het mesje regelmatig vervangt

Ik scheer onder douche net scheerschuim. Ik zal mijn scheermesje eens vervangen kijken of het helpt

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 09:02

Ylana schreef:
Welk scheermesje gebruik je?

Van venus met bewegent kopje ofzo..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:13

SindyKaya schreef:
Winged schreef:

Wat bedoel je met kort scheren? Te snel achter elkaar?

Te dicht op de huid.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:17

Maar dan zit de helft er nog winged? :=

Ik doe met epilady, helpt goed!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:19

Dan heb je denk ik inderdaad te kort afgeschoren. Trek je de huid ook strak en omhoog als je scheert?

Je kan het beste even een dag of 2-3 wachten tot de bultjes weg zijn voordat je weer begint met scheren. Daarnaast gaat scheren het fijnst als je mesjes warm en scherp zijn en je niet teveel tegen de haargroei richting in scheert. Als je dat niet doet, dan snijd je de haren te kort af en trekken ze zich terug onder de huid. Als de haar er weer bovenuit wil groeien gaat dit irriteren of kan het zelfs in gaan groeien.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:20

NeverGiveUp schreef:
Maar dan zit de helft er nog winged? :=

Ik doe met epilady, helpt goed!

Een halve millimeter. Als je huid al niet 'rustig' is en veel bultjes heeft dan scheer je ze weer open zodra je te dicht op je huid zit. Dus dan heb je nu óf de boel een week laten rusten óf iets minder kort op de huid scheren en zo zorgen dat de boel niet geïrriteerd raakt.

Je kan de boel wegepileren, maar dat doet ook pijn ;)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 11:07

_Denise_ schreef:
Dan heb je denk ik inderdaad te kort afgeschoren. Trek je de huid ook strak en omhoog als je scheert?

Je kan het beste even een dag of 2-3 wachten tot de bultjes weg zijn voordat je weer begint met scheren. Daarnaast gaat scheren het fijnst als je mesjes warm en scherp zijn en je niet teveel tegen de haargroei richting in scheert. Als je dat niet doet, dan snijd je de haren te kort af en trekken ze zich terug onder de huid. Als de haar er weer bovenuit wil groeien gaat dit irriteren of kan het zelfs in gaan groeien.

Maar als ik 2/3dagen niet scheer dan ziet dat er heel aso uit :=

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:11

Scheer je dan echt íedere dag? Ik om de 3 dagen. Anders gaat mijn hele huid kapot :=

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 11:13

Cynn schreef:
Scheer je dan echt íedere dag? Ik om de 3 dagen. Anders gaat mijn hele huid kapot :=

Nee niet elke dag, maar als ik het 3dagen niet scheer dan kan ik mij niet meer vertonen zonder lange mouwen...

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:14

Niet eens t-shirtje korte mouwen, net over je schouder heen? Daar is toch niks mis mee?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:16

Cynn schreef:
Niet eens t-shirtje korte mouwen, net over je schouder heen? Daar is toch niks mis mee?

Lijkt mij ook niet? Tenzij je de hele dag met je armen omhoog loopt...

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 11:17

Winged schreef:
Cynn schreef:

Lijkt mij ook niet? Tenzij je de hele dag met je armen omhoog loopt...

Nee dat doe ik niet :')
ik zal het eens met rust laten!

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:18

SindyKaya schreef:
Hoi!
Lang na gedacht om dit topic te openen maar doe het toch..
Ik heb eigenlijk na het scheren altijd rode bultjes onder mijn oksel. Het is vrij irritant en lelijk.
Het jeukt soms ook heel erg.
Het enige wat ik nu doe is bodylotion er opsmeren, in de winter hielp dat wel maar nu is het veel warmer, dus dan zweet ik ook meer en zijn er veel meer bultjes..
Zijn er ook zalfjes hier tegen ? Want met korte mouwen voel ik me er best onzeker over..
Of heeft iemand hier ook last van, zo ja wat doe jij er aan?
Ik hoor het heel graag!!

Groetjes!

scheerschuim gebruiken en een scherp mes wil ook wel helpen. Of een ongeparfurmeerde deo gebruiken, kan ook irritatie van deo zijn.

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:28

Ik had dat ook, maar ik ben met natusan baby oil gaan scheren. Dat werkt echt super goed!

_xHaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:31

Ik heb er ook altijd last van..

Ik scheer nu ongeveer na 3 dagen. Ik heb nu ook Venus ontharingsspray gekocht, dat werkt niet met een mesje maar een soort spatel ofzo :o .. kijken of dat beter werkt

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:32

Ik scheer het ook elke dag hoor, en gewoon met zeep onder de douche, geen bultjes.
Tip: Gebruik goede mannen scheermessen (huismerk kruidvat mannen mesje werkt ook goed, alleen moet je de mesjes wat sneller vervangen dan bij bijvoorbeeld gilette). Naar mijn ervaring zijn die iig een stuk scherper, als je met een bot mesje scheert trek je aan de haartjes ipv ze af te snijden, daar krijg je rode bultjes van.

Maar ik denk wel dat je het, zoals meer mensen zeggen hier, even rust moet geven, ik denk dat het anders niet goed komt met scherpe mesjes over bultjes. :P

Gekkie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:33

Ik gebruik ook de mannen scheermesjes, op het moment gewoon van Gilette, maar werkt super!
Zijn een stuk scherper! Voor mij niks anders meer, ik hou me bij mannen scheermesjes!

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:57

_xHaflinger schreef:

Ik scheer nu ongeveer na 3 dagen. Ik heb nu ook Venus ontharingsspray gekocht, dat werkt niet met een mesje maar een soort spatel ofzo :o .. kijken of dat beter werkt

Dat ontharingscreme is ook troep hoor, kan je hele nare irritaties van krijgen. Heb het ooit eens gebruikt voor mijn benen, op het moment dat ik het erop had gesmeerd, gelijk er weer afgehaald aangezien het als als een gek begon te branden...

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:02

Rena100 schreef:
_xHaflinger schreef:

Dat ontharingscreme is ook troep hoor, kan je hele nare irritaties van krijgen. Heb het ooit eens gebruikt voor mijn benen, op het moment dat ik het erop had gesmeerd, gelijk er weer afgehaald aangezien het als als een gek begon te branden...

Hier hetzelfde. Dat brande als een gek... Daarna was ook mijn huid rood en de rest van de dag geirriteerd.