Pijn in zij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lauss_

Pijn in zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 12:26

Hoi bokkers!

Ik heb nu al een paar weken een vreemde pijn in mijn linkerzij. Ik ben bij 3 verschillende huisartsen geweest, en allemaal kwamen ze eigenlijk met een andere diagnose. De eerste huisarts, mijn eigen dacht dat het een ontsteking was aan mijn aanhechtingspees bij mn ribben. Hiervoor heb ik toen medicijnen gekregen. Helaas kreeg ik hier een soort allergische reactie op en ben ik op zondagavond naar de huisartsenpost geweest. Mijn mond deed pijn en mijn lippen en tong waren opgezwollen. Gestopt met de medicatie. Zij dachten dat de pijn kwam door een virus. Verder niks meegedaan, moest voor de volgende een afspraak maken bij de huisarts. Maandag dus een afspraak gemaakt, maar mijn eigen huisarts was er niet. Dus naar een vervangende huisarts gegaan. Volgens haar heb ik last van gekneusde ribben. Van haar heb ik naproxen gekregen, en een zalfje voor mijn mond.

Maar nu is het dus zo, dat de pijn steeds weggaat en terug komt. De laatste week heb ik eigenlijk vooral pijn als ik in bed lig. Vooral als ik op mijn linkerzij lig. Dan heb ik het gevoel alsof mijn hele linkerzij blokkeert, ik kan geen adem halen of hoesten. Dit doet heel veel pijn. Dus ik stap elke nacht zo'n 10x uit mijn bed, om rechtop te staan zodat ik kan gaan ademen.

Het is een soort stekende pijn en het straalt door naar mijn linkerschouder. De pijn zelf zit dus in mijn linkerzij, maar dan vooral aan de achterkant, bij mijn rug dus.

Ze hebben mijn bloed onderzocht, maar dit was allemaal in orde.

Heeft mischien iemand een idee wat dit kan zijn? De huisarts houd het dus op gekneusde ribben. (wat ik sowieso al een beetje vreemd vind, aangezien ik daar geen enkele oorzaak voor zou kunnen bedenken.)

Bedankt voor het lezen.

Anoniem

Re: Pijn in zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:28

Komt het niet vanuit je rug? Dat je ergens vast zit oid?

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 12:29

Zou een fysio daar mee kunnen helpen? Nu je het zegt, ben ik vergeten te vertellen dat ik inderdaad rugklachten heb, al zo'n 9 jaar. Maar het is zo dat ik eigenlijk verder geen rugpijn heb. Of laat ik het zo zeggen het voelt niet als de rugpijn die ik normaal heb. Kan verder ook alles gewoon doen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:30

De pijn daar herken ik maar niet in combinatie met het gevoel van blokkeren.

Bij mij kwam dit door een inklemming van een spier bij mijn schouderblad en een vastzittende rugwervel op die hoogte die mijn rib 'verplaatste'. Klinkt vreemd maar na 2x behandelen bij de manuele therapeut was ik van die pijn af (toen de rest nog maar dat is teveel om op te noemen).

Toevallig een goede manuele therapeut in de buurt die je eens door kan lichten. Zij hebben veel verstand van het bewegingsapparaat van de mens, zowel van spieren als van de wervels.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:31

Zit daar niet je nier? Of zit die rechts :=

Ik kan helaas niet met tips komen, want ik heb er geen ervaring mee. Ik wil je wel heel veel sterkte ermee wensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:33

MrUlbe schreef:

Ik kan helaas niet met tips komen, want ik heb er geen ervaring mee. Ik wil je wel heel veel sterkte ermee wensen.

Je hebt twee nieren.... :')

Maar TS, zou er idd eens naar laten kijken door een manuele therapeut oid.

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 12:34

Bedankt voor de tips, ik zal eens kijken voor een goede manuele therapeut hier in de buurt!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:38

MrUlbe schreef:

Ik heb last van een niersteen in mn linkernier en dat zorgt voor pijnklachten op rare plekken. Bij mij vooral in mn maagstreek (via mn ribben)en in mn lies. Misschien toch even in een potje plassen? :)

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 12:39

Heb eigenlijk geen last van mijn maag of iets. Het is vooral mijn zij, en dan verder naar achter tot m'n rug. Maar ik kan het altijd eens aan de huisarts vragen. Dankjewel!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:44

Lauss_ schreef:
Heb eigenlijk geen last van mijn maag of iets. Het is vooral mijn zij, en dan verder naar achter tot m'n rug. Maar ik kan het altijd eens aan de huisarts vragen. Dankjewel!

Dat bedoelde ik ook te zeggen, dat de pijn van een niersteen alle kanten uit kan gaan :) Het kan vast geen kwaad om het even te benoemen bij de huisarts :)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:07

Bizzybijtje schreef:
MrUlbe schreef:

Je hebt twee nieren.... :')

Maar TS, zou er idd eens naar laten kijken door een manuele therapeut oid.

haha :') Verkeerd geformuleerd :+
Ik weet dat je 2 nieren hebt, maar eentje zit hoger (ik meende dus links) maar was niet zeker van welke dat ook weer was :+

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:27

Ik heb ook dezelfde pijn gehad die jij omschrijft. Is al een tijd geleden. Bij mij bleek het een cyste op mijn eierstok te zijn. Die hebben ze ontdekt door een echo te maken.
Kan dus ook nog :D

In ieder geval sterkte ermee!