Aften (?) AU AU AU

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Aften (?) AU AU AU

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 11:38

Oh bokkers het doet zoveel zeeer.

Ik schoot een paar dagen geleden met mn nagel uit over mn tandvlees.
2 dagen later ben ik in het bezit van 3 aften, of hoe je die krengen ook noemt.
Soort zweertjes oid.

Ik kan bijna niet praten of eten.
En de 26e ga ik op vakantie. -O-

Wie heeft de ultieme tip hiertegen?

Was wel van plan om morgen de HA te bellen, maar was benieuwd naar tips van bokkers.

;(

Isabel_k

Re: Aften (?) AU AU AU

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 11:40

Mijn tante zei een keer tegen mij dat ik zoutwater moest drinken (?) maar ik weet er het fijne ook niet meer van. Alvast veel plezier op vakantie :D En beterschap natuurlijk.

upendoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 11:45

Ik heb ze helaas ook vaak..
Veel fruit eten (geen kiwi oid, dat doet flink zeer, zuur bijt..) en voor de rest niet aan zitten.

Gaat vanzelf over, bij mij meestal een dag of 3/4. :)

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 11:48

zo min mogelijk op friebelen met je tong, zorgen dat je veel fruit eet, die vitamines helpen. Als t echt heeeeeeel zeer doet kun je bij de HA een spulletje halen wat t n beetje verdooft als je t erop doet. dan moet je wel heel erg oppassen dat je er niet op bijt (want dat voel je niet) want dan word het alleenmaar erger.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 11:49

Je kunt er vrij weinig aan doen, behalve er vanaf blijven.
Hoe meer je aan de aften zit (met je tong bijvoorbeeld) hoe langer het duurt voor ze genezen.

Ik ben er zelf ook mee bekend helaas, en heb er idd vaak meerderen tegelijk.
Bij mij duurt het zo'n 5 dagen voor de ergste pijn over is en zeker 1,5 week voor het genezen is.

Mocht je het vaker hebben, kun je bijvoorbeeld eens kiezen voor een andere tandpasta. Dat heeft bij mijn moeder enorm geholpen (op advies van de tandarts)

VogeltjeM

Spoelen met kamillethee helpt supergoed :) En verder... troost je met de gedachte dat het altijd maximaal een paar dagen duurt... :')

nairtje

Ik denk niet dat je zoutwater moet drinken, misschien gorgelen, dat doe ik ook als ik keelpijn heb. Het helpt heel erg goed!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 11:51

Ik neem dan altijd een overdosis aan vitamine C pilletjes, die gele waar je gewoon op moet zuigen.
Te veel kan je er niet van nemen (natuurlijk moet je niet eens die pot achterover slaan), maar wat je er te veel aan neemt plas je namelijk gewoon weer uit :)
Sterkte!

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 11:53

Pyralvex. Is speciaal tegen aftens. Bij mij zijn de aftens dan vaak binnen 1 a 2 dagen weg.

melody7

De 26e zijn die wel weer weg :j
Ik ben heel gevoelig voor die dingen, heb er vrijwel altijd wel een aantal in mijn mond zitten (zo ook nu := ) helaas maar normaal gesproken zijn ze na een week gewoon weer weg :)

kiomiamigo

Mijn dochter van 6 heeft 't op dit moment ook en die laat ik spoelen met water en 5 druppels tea tree olie erin, het is super vies maar helpt wel. Absoluut niet drinken echt alleen spoelen!!

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 11:54

Haal pyralvex bij de drogist. Daarmee kan je ze aanstippen. Vies spul en prikt waarschijnlijk maar daarna verdoofd het en het helft de aften snel weg te laten gaan.
Het is een gele verpakking.

GallopGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 11:59

Als ik aften hebt zet mijn moeder altijd een pot water op. Die verwarmd ze dan tot het een beetje lauw/warm is. Daarna schenkt ze het water in een bekertje met een schepje zout. En roeren maar!
Na het tandenpoetsen even spoelen met het zoute water, en daarna maar wachten.

Dit middeltje werk altijd supergoed bij mij, aften zijn meestal na 1/2 dagen al weg! Alleen het spoelen bijt wel...

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:01

Geen reden om de ha te bellen hoor. Die kan toch niets doen. Uitzitten en proberen om er zoveel mogelijk af te blijven (met je tong bijvoorbeeld).

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:02

Vervelend zijn die krengen idd :j
Ik spoel altijd met zout water en eet extra veel fruit.
Hopelijk zijn ze op tijd weg!
Persoonlijk zou ik de HA voor ergere dingen bellen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:04

Lieve meid, daar hoef je de huisarts niet voor te bellen hoor! Gewoon even naar de apotheek of drogist gaan :) ik gebruik Pyralvex het liefst. Brandt als een gek, maar werkt wel :)
T is echt wel weg voor je op vakantie gaat of op z'n minst al helemaal niet meer gevoelig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:08

Bedankt voor de tips!

HA wilde ik bellen voor een receptje voor een zalfje oid, dat had ik vroeger altijd bij aften en hielp erg.
Met vroeger bedoel ik zeker 10 jaar geleden.
Vandaar. ;)

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:09

Ik hield per dag steeds een aantal minuten gember er tegenaan. Er staan op google nog wel meer tips :)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:11

Ik heb een keer de tip gekregen om vitamine C bruistabletten te pakken 2 glazen per dag en dan waren ze binnen 1 dag wel weer weg!

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:11

Heb je Roosvicee in huis, daarmee spoelen zitten heel veel vitamines in.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:49

Paradontax, helpt super goed.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:51

Er bestaat een soort gel die je erop kunt doen, en dat vormt een laagje zodat eten geen pijn meer doet. Die gel geneest ze uiteindelijk ook. Ik ben alleen de naam kwijt, maar de drogist kan je er vast aan helpen.

Ik had er 10 ( :oo ) toen ik die gel vond..

Edit; die gel is trouwens niet hetzelfde als Pyralvex dat eerder werd genoemd, want dat spulletje wat ik had is absoluut pijnloos. Verdooft niet, maar legt er een soort flinterdunne film overheen. Het was een flesje van 1 cm dik en 4/5 cm hoog ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:55

Dinniej schreef:
Er bestaat een soort gel die je erop kunt doen, en dat vormt een laagje zodat eten geen pijn meer doet. Die gel geneest ze uiteindelijk ook. Ik ben alleen de naam kwijt, maar de drogist kan je er vast aan helpen.

Ik had er 10 ( :oo ) toen ik die gel vond..

Edit; die gel is trouwens niet hetzelfde als Pyralvex dat eerder werd genoemd, want dat spulletje wat ik had is absoluut pijnloos. Verdooft niet, maar legt er een soort flinterdunne film overheen. Het was een flesje van 1 cm dik en 4/5 cm hoog ofzo.

Ik had ook zo iets, die van mij heette 'dag aft' o.i.d.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:58

Bocasan, dat helpt hier altijd prima :). Ik kom er net achter dat dit kennelijk niet meer gemaakt wordt, dus negeer deze tip maar :o.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 17:03

Ik had een spul laatst en dat werkte echt mega goed. Zal vanavond eens kijken hie het heette.
Het is een paars soort voelstof in een wattenstaafje, dat breek je en dan loopt dat spul in het watje zegmaar, en dan kun je zo je aft 'insmeren'
Het prikt verschríkkelijk!! Je moet het er 10 seconden op houden. Maar je hebt direct resultaat, vanaf dan voel je er niks meer van en het is binnen een paar dagen genezen.

Ik denk dat het Pyralvex heet, als ik de reacties van Bingelding en vuurneon lees. Echt een aanrader hoor, je bent direct van de pijn af!