nog mensen met zonne-allergie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

janahxginger

nog mensen met zonne-allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 22:35

Zijn er hier nog mensen met zonne-allergie?
Ik heb het wel. En mijn vraag is eigenlijk ook wat jullie doen tegen de jeuk enz.?

Douraque

Re: nog mensen met zonne-allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:38

Ik heb het gek genoeg enkel in Nederland, op moment dat ik op vakantie naar Amerika of Kenia ga heb ik er totaal geen last van. Ik heb van die allergie pillen gehad, maar die hebben niets uitgehaald

Ik gebruik iig factor 50 van dr Pierre Ricaud, dat is het enige dat mij effectief beschermd en waarvan ik toch nog bruin wordt.

Tegen de jeuk, als ik die krijg op de dagen dat ik bijv met werk een terrasje pak zonder in te smeren, gebruik ik menthol poeder. Dat helpt enorm. Voorts is er weinig aan te doen, gaat als het goed is ooit over. Het heeft iig met je hormonen te maken, ik kreeg het pas toen ik 17 jaar was

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:39

Smeren voordat je de zon in gaat met een creme met zeer hoge beschermingsfactor.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:40

Ja, ik ook. Onder mijn factor 50 smeer ik een zonneblaasjesgel en dat regelmatig herhalen en ik laat m'n huid langzaam wennen aan de zon dan kan ik het goed in de hand houden.

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 22:40

Het enigste wat ik nu doe is vanaf ik zie dat er bobbels/uitslag is op mn handen pak ik cetrizine tegen de jeuk maar voor de rest nog niet veel aangedaan.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:41

Mijn pa heeft het 1x gehad, maar vreemd genoeg daarna nooit meer, dus wss was de diagnose fout. Lijkt me sterk dat een 70-plusser plots een éénmalige allergie zou ontwikkelen...

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:42

Ik heb het ook(gehad). "Gelukkig" alleen bij de 1e zon. Zodra ik een tintje heb dan is het weg. Mits ik mij wel goed insmeer.

Vorig jaar geprobeerd om vast een tintje te krijgen Door 1 of 2x zonnebank. Dat hielp ook wel en toen had ik ook nergens last van.
Dit jaar er nog niet van gekomen dus ben benieuwd hoe het nu gaat.. het schijnt ook dat je er ineens "overheen kan groeien"

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 22:44

magic_lover schreef:
Ik heb het ook. "Gelukkig" alleen bij de 1e zon. Zodra ik een tintje heb dan is het weg. Mits ik mij wel goed insmeer.

Vorig jaar geprobeerd om vast een tintje te krijgen Door 1 of 2x zonnebank. Dat hielp ook wel en toen had ik ook nergens last van.
Dit jaar er nog niet van gekomen dus ben benieuwd hoe het nu gaat.. het schijnt ook dat je er ineens "overheen kan groeien"

Dit jaar heb ik er ook al van gehad. Als ik er wat aan doe heb ik er die zomer geen last meer van. Maar nu zal het wel terugkeren denk ik

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:45

Het is de meeste gevallen puur een hormoonkwestie waardoor veelal jonge meiden er last van hebben. Dan zijn er juist, hormonaal gezien, de meeste veranderingen in je lichaam. Dus op latere leeftijd kan het overgaan.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:48

Ja volgens mij begon het bij mij ook zo rond mijn 16/17e idd

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 22:53

Bij mij zeiden ze op mijn 8 jaar dat ik zonne alergie had.

saskia_drost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:56

Ik heb er sinds vorige zomer opeens last van (ben 26 jaar)
Op mijn borst/hals best wel heftig en merkte het nu ook op mijn onderarmen.
Nu zorg ik dat ik thuis en in de auto een fles zonnebrand heb zodat ik me altijd kan insmeren.
Smeer ik me netjes in heb ik nergens last van.
Kwam nu wel wat tips tegen in de vorige berichten voor de jeuk dus die houd ik even in mijn achterhoofd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:59

Ik heb het ook... Bij mij sinds mijn 18e ongeveer. Inderdaad jeuk, vooral jeuk..
Smeer me goed en vaak in voordat ik de zon in ga. Ik heb het geluk dat ik alleen allergie heb op mijn rug en buik. Had heg een keer zo erg, dat ik gewoon continue onwijze jeuk had... Smeer dan veel afthersun.. maar blijf eigenlijk continue smeren...
Lees graag mee voor tips :)

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 23:03

Ja hier ook helaas.. De crème tegen blaasjes helpt bij mij helaas niet ( van apotheek). Wat ik gebruik zijn witte balletjes in een klein geel potje.. Is een homeopathisch middel. Het heet Urtizon. Kun je kopen bij een drogist. Tevens heb ik ooit is een crème gebruikt, afkomstig uit Italië. Ideaal spul, weet de naam alleen niet meer.. :Y)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 23:15

Hier gaan in de zomer zo'n 2/3 potjes Utrizon doorheen, zowel mijn vader als ik hebben behoorlijke zonne-allergie. Laat je de pilletjes wel smelten onder je tong?

Daarnaast smeer ik me goed in, koud douchen en na het douchen aftersun of bodylotion.

Helaas ben ik ook nog eens allergisch voor muggen en andere steekbeesten, dus ik zorg er in ieder geval voor dat mijn nagels kort zijn in de zomer, anders krab ik alles open..

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 23:36

Hier ook zonneallergie, medicatie werkt amper dus smeren, smeren, smeren!

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 07:39

DewiRox schreef:
Hier gaan in de zomer zo'n 2/3 potjes Utrizon doorheen, zowel mijn vader als ik hebben behoorlijke zonne-allergie. Laat je de pilletjes wel smelten onder je tong?

Daarnaast smeer ik me goed in, koud douchen en na het douchen aftersun of bodylotion.

Helaas ben ik ook nog eens allergisch voor muggen en andere steekbeesten, dus ik zorg er in ieder geval voor dat mijn nagels kort zijn in de zomer, anders krab ik alles open..

Muggen en andere insecten ben ik ook allergisch aan. Als ik vroeger een spinnenbeet kreeg moesten mijn ouders mij naar het ziekenhuis brengen. Nu niet meer. Nu staat het gewoon heel dik en jeukt het verschrikkelijk.

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 07:51

Ik heb het okal heel lang eerst op mijn knieen toen op mijn scheenbenen toen mijn voeten en handen en toen naar de doctor en pilletjes gekregen die hielpen goed (zal de naam even opzoeken) sinds dien zelden nog bultjes, de pilletjes alleen gebruiken wanneer het heel erg is ofja dat doe ik dan want met de tijd heb ik er veel minder last van eigelijk sinds ik een zomer gestart was met die pilletjes dus zeker een aanrader... Die pilletjes haalt ook de jeuk weg. Heb allerlij zalfjes en menthol poeder gehad niks hielp van menthol poeder werd het alleen maar erger een soort van allergische reactie ofzo naja ik hoop dat je er iets aan hebt. Ik zal (nogmaals) zo de naam. Van de pilletjes opzoeken :D

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 08:07

Mijn vader haalt trouwens elk jaar een prik bij de huisarts (in zijn kont). Die maakt wel heel veel verschil. Eigenlijk zou ik hem ook moeten halen, maar mijn vader zegt altijd al dat hij onwijs pijn doet en dan doet iets vaak ook echt wel goed pijn.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 08:18

Ja hier ook 1,bij begon het op mn 25 ste, begon op mn handen en sinds vorig jaar ook op mn voeten.begint met bultjes en jeuk en dan blaasjes.hoop dat het bij mn handen en voeten blijft. Ik gebruik alleen nog maar factor 50plus maar ook dan heb ik er last van, verder gebruik ik er niks voor

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 08:25

Ik gebruik zonneblaasjes crème van kruitvat en heb van de h.a een speciale crème met uv filter, controlum ultra

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 08:28

Ik had het als kind. Ik had als er zon kwam van die pilletjes die je onder je tong moet laten smelten. Weet niet meer hoe die krengen heten.. in een geel oranje achtig doosje..
verder smeren smeren met een heel hoge factor. En dunne lange kleding aan. Anders zat ik binnen no time onder de jeukbultjes. Ben er gelukkig overheen gegroeid!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 15:22

Ik had het vorig jaar ineens. Ik zat helemaal onder de rode vlekjes als ik in de zon had gezeten. Zag er echt niet uit.
En dit jaar heb ik er helemaal geen last meer van, heel raar.

Er bestaat ook van Noad een spray tegen zonnebrand voor zonne-allergie.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:59

ik heb het ook, en per zomer verschilt het hoe erg het is.

de ene keer ben ik een wandelend maanlandschap en de andere keer alleen wat exzeemachtige plekjes.

het enige wat bij mij helpt is smeren smeren smeren.
hoge SPF en aftersun met aloevera.
daarbij smeer ik ook met cardiflor van vsm op de alergische plekken, werkt echt super fijn bij mij :j

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:05

Hier ook een slachtoffer. Ik heb het gekregen op vakantie toen ik ongeveer 12 jaar was, ik ben nu 25 en heb er ieder jaar last van. De eerste felle zon is het ergst. Ik ben het gevoeligst op mijn borstkas, bovenarmen en oren. Vanaf juli lijkt het erop dat mijn lichaam eraan went en tegen het einde van de zomer heb ik er bijna geen last meer van.

Ik heb nog geen oplossing gevonden tegen de jeuk. Ik doe er niets aan, behalve aftersun wanneer ik ook verbrand ben. Meestal bijt ik er maar gewoon doorheen' Niet echt een pretje.
Heb ooit wel "preventieve" pillen genomen, maar die vond ik echt helemaal niets.