Helpt Advil echt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Helpt Advil echt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 19:04

Hoi!
Ik word er de laatste tijd zo moe van, migraine.
Elke avond heb ik er weer last van en het gaat alleen maar over als ik ga slapen.
Daardoor kan ik moeilijk mijn huiswerk afkrijgen en niet goed leren.
Daarom mijn vraag, werkt Advil echt?
hebben mensen er ervaring mee? Want dan wil ik ook graag eens proberen

Ik hoor graag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:06

Geen ervarin mee maar momenteel ook continue hoofdpijn en niet fijn kunnen kijken. Echter ben ik gewoon langs de dokter gegaan en niet zelf gaan dokteren ;) Bij mij kwam er dus uit dat ik spanningshoofdpijn heb naast de migraine.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-05-14 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:07

bij mij niet, maar bij mij werkt alleen migraine tablet van de huisarts. Wel kan ik het soms onderscheppen door bij de eerste tekenen 2 sanalgin te nemen. Maar als je er elke dag last van hebt is het goed om eens naar de huisarts te gaan, je voeding onder loep te nemen ed. Sommige voedingsmiddelen kunnen een aanval triggeren..

Weggebokt

Re: Helpt Advil echt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 19:08

Ik weet btw wel waardoor de migraine komt, dus zelf dokteren doen ik niet :)

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:11

advil is ibuprofen, dat werkt bloedverdunnend, dus dat kan een tegenovergesteld effect geven bij migraine en het verergeren..

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:12

Ik had bij de huisarts medicatie gekregen speciaal voor migraine.. Een zetpil (die er dan meteen in moest als je klachten kreeg) en een andere pil. De zetpil was geloof ik tegen de misselijkheid en de ander tegen de hoofdpijn en de andere klachten.
Dit werkte erg goed bij mij! Had normaal ongeveer 4/5 uur flink veel last en kon niets meer. Met gebruik van deze medicatie was ik binnen 1,5 uur wel weer 'klaar'. Wel nog erg moe en half 'stoned' van de medicatie haha!

Gelukkig heb ik nu geen migraine meer. Ben er overheen gegroeid of zo iets.. Heb het al 2,5 jaar niet meer gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:15

Ik bedoel eigenlijk ook niet met zelf dokteren dat je ook niet weet wat je hebt maar dat je beter naar de huisarts kunt gaan om medicatie te vragen, uit te leggen waar je last van hebt. Ik vind al die pillen bij drogisten zo eng, en inderdaad wat al gezegd wordt kan het ook alleen maar averechts erken ;) Ik denk gewoon dat je sneller resulaat hebt als je naar de dokter gaat ermee, ook als je dit al gedaan hebt, gewoon nog eens gaan.

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:19

Bij mij werkt het ook niet (net als normale ibuprofen of APC) ik heb toevallig 2 weken geleden nog een migraine aanval gehad en heb toen bij de huisarts om pillen gevraagd. Deze hielpen meteen! Ze gaven ook aan als de eerste niet werkt niet meer nemen maar meteen terug komen voor andere medicijnen!

Dus zodra je het op voelt komen naar de huisarts.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:19

Mariposa11 schreef:
advil is ibuprofen, dat werkt bloedverdunnend, dus dat kan een tegenovergesteld effect geven bij migraine en het verergeren..

Sinds wanneer is ibuprofen bloedverdunnend?
Asprine is bloedverdunnend, maar ibuprofen absoluut niet. :)

Bij een echte migraine aanval helpt ibuprofen bij mij niet, maar dan helpen ook alleen triptanen mij (imigran/maxalt). Bij gewone hoofdpijn werkt het wel goed, bij mij beter dan paracetamol. Bij echt hele stevige hoofdpijn is 1000 mg paracetamol niet genoeg, maar 400 mg ibuprofen wel.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:24

Dat werkt het zeker wel, maar in mindere mate dan aspirine. Alle NSAID's hebben bloedverdunnende werking..

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:01

Ik heb voorafgaand aan mijn migraine altijd eerst een half uur een zogenoemde 'aura'. Als ik binnen dat half uur een advil nam, dan kreeg ik wel een klein beetje een zeurderig hoofdpijntje, maar ik kon er goed mee functioneren. Ik vond ze in ieder geval erg fijn.
Tegenwoordig gebruik ik ze niet meer, ik ben er bij toeval achter gekomen dan diclofenac mijn migraine totaal niet door laat komen, dus daarom nu geen advil meer voor mij. Maar ik was wel tevreden over Advil :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:29

Bij mij werkt advil absoluut niet. De medicatie van de huisarts/neuroloog trouwens ook niet. Enige wat bij mij iets hielp was Tylenol en in bed gaan liggen :+ Gelukkig heb ik het al tijden niet meer gehad, alleen wat van die zeurderige hoofdpijnen.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 13:14

Natuurlijk werkt advil wel, alleen of het ook werkt voor jou migraine dat is iets anders.
Als je gediagnosticeerd bent met migraine waarom bel je de dokter dan niet even op.
gewoon uitleggen dat je er meer last van hebt de laatste tijd dan zal deze medicatie voorschrijven of aanraden welke voor jou het beste werkt ;)

verder pas op met het veel innemen van ibuprofen aangezien dit nogal een effect kan hebben op je maagwand bij langdurig of regelmatig gebruik

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 13:20

Bij mij werkt Advil te weinig. En ik mag weer geen imigran. Als tip van m'n cardioloog heb ik wel iets gevonden wat werkt en minder heftig is voor je lichaam om te verwerken.
Dat is 2 paracetamol 500mg met 1 of 2 ibuprofen 400mg. Of je een of twee neemt hangt ervan af hoe heftig je er op reageert

Edit: uiteraard met mate en niet dagen achter elkaar. Maximale dosis is 3 x per dag en max 2 dagen achter elkaar. (Maar dat geldt voor ieder middel behalve paracetamol)

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 13:33

Zelf zou ik geen 2 ibuprofen slikken dat is een aanslag op je maag. Volgens mij hebben nsaid's geen bloedverdunnende werking hoor

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 14:12

Klopt, van daar ook niet meer dan 2 dagen achter elkaar. Altijd innemen tijdens of na de maaltijd. Met een glas melk is helemaal top, houdt de maag rustig.

Ik werk in de psychiatrie en veel patiënten en clienten krijgen dit voorgeschreven omdat de effectiviteit hoog is in verhouding met de impact op je lichaam. Dit moet je ook niet doen bij gewone hoofdpijn maar puur bij migraine of hele hevige hoofdpijn

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 17:23

Wat ook mogelijk is om er pantoprazol of een andere maagbeschermer bij te slikken. WS moet dat via de arts geregeld worden (weet niet zeker of dat in de handverkoop zit)

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:49

Protonpompremmers (PPI) zoals pantoprazol en omeprazol zijn op recept. En 800mg ibuprofen mag je maar 2x per dag, tot 600mg 3x.

Zelf had ik er baat bij 800mg ibuprofen te nemen en m'n bed in te gaan voor een uurtje en dan was het goed, maar heb er zeker 2 jaar al geen last meer van gehad

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 23:09

Mariposa11 schreef:

Ik heb veel farmacologie gehad voor mijn vorige opleiding , maar dit kan ik niet plaatsen..