Duizelig door te weinig suiker?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Duizelig door te weinig suiker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 17:30

Het lijkt me een beetje vreemd...

Maar sinds een week of drie, vier drink ik voornamelijk water, meestal aangemengd met citroensap. Het smaakt me heel erg goed.

Nu merk ik afgelopen week dat ik regelmatig erg duizelig wordt. Van een korte aanval van duizeligheid, tot uren duizelig zijn. Echt pas sinds deze week.
Vanochtend dacht ik het te hebben gevonden, ik heb last van overtollig oorsmeer en deed spray in mijn oor om het wat schoon te maken. Hierbij kwam er weer erge duizeligheid opzetten.
Het is niet zo dat ik moet gaan zitten hoor. Maar voor iemand die nooit duizelig is, is het wel raar...
Ik dacht dat het dus met mijn evenwichtsorgaan te maken had, en dat is nog steeds een optie.
Ik ben daarna gaan eten en aan het werk gegaan. Na een uur of half 11 begon ik weer duizelig te worden. Het werd steeds erger, ondanks dat ik een knackebrodje met kaas heb gegeten.
Dacht dat het wel beter zou worden bij het eten, drie broodjes met sandwichspread én een kopje cup-a-soup, in de hoop dat zout dan misschien wel de oplossing zou zijn.
Ook toen werd het niet beter. In de loop van de middag appel gegeten, hielp ook niet.

Toen was ik het zat en heb ik een kop chocolademelk gehaald. Warme melk uit het apparaat gehaald en aangemengd met zo'n zakje vol met suiker een cacaofantasie :P
Mijn duizeligheid verdween als sneeuw voor de zon!

Maar ik vind het zo bizar dat het opgelost lijkt met suiker. Er zijn zó veel mensen die suikervrij leven. Waarom zou ik dat niet kunnen? En dan doel ik niet eens op volledig suikervrij, ik was gewoon de zoete dranken zat.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 17:37

Het kan door de suiker komen hoor. Mensen die suikervrij eten hebben vaak wel andere dingetjes wat vervangt.
Maar misschien ook door ijzer tekort.

Beste is misschien even bij de HA bloed laten prikken en dan kan hij het je vertellen.

Ik heb het ook wel eens, vooral als ik echt bijna niks eet..

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 17:38

Als je overstapt op suikervrij leven, gaat je lichaam afkicken en wordt je vaak licht in je hoofd. Zal bij de een sterker zijn dan bij de anders. Maar suiker is ook een soort van verslaving. en je lichaam was dus gewoon aan het afkicken!

misschien in jouw geval beter om het dan rustig af te bouwen! :)
en je kan ook proberen steeds meer te vervangen door goede suikers (banaan,druiven,dadels etc)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 17:43

Carolienn_ schreef:
Als je overstapt op suikervrij leven, gaat je lichaam afkicken en wordt je vaak licht in je hoofd. Zal bij de een sterker zijn dan bij de anders. Maar suiker is ook een soort van verslaving. en je lichaam was dus gewoon aan het afkicken!

misschien in jouw geval beter om het dan rustig af te bouwen! :)
en je kan ook proberen steeds meer te vervangen door goede suikers (banaan,druiven,dadels etc)

Maar ik heb behalve frisdrank (wat ik al weinig dronk, twee glazen op een dag was veel), niets aan suikers afgebouwd. Mijn intentie is ook niet om suikervrij te leven. En ik doe dit al bijna vier weken...

Daarom vind ik het heel erg vreemd dat ik zo duizelig wordt.

Het was ook mijn eerste gedachte, maar volgens mij vooral belachelijk, aangezien mijn eetpatroon weinig anders is dan vorige week...

Ess_Ramona schreef:
Beste is misschien even bij de HA bloed laten prikken en dan kan hij het je vertellen.

Ik heb het ook wel eens, vooral als ik echt bijna niks eet..

Ik kijk het het weekend nog even aan, anders ga ik inderdaad even bloedprikken. Heb ik sinds mijn vierde niet meer gedaan...

Ik vind het ook heel moeilijk inschatten hoeveel ik moet eten. Maar ik dacht dat ik op dit moment wel redelijk in de goede richting zat. Ben namelijk 1.85m. Wil wel afvallen, maar mijn lichaam ook niet blokkeren door te weinig te eten. Dan val ik ook niet af, is mijn ervaring :')
Maar om nu te zeggen dat ik bijna niks eet... nee, dat kan ik niet zeggen....

Ashley5760

Re: Duizelig door te weinig suiker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 03:20

Probeer eens goede appelstroop te eten op je brood, hier zit ijzer ik en dat heeft bij mij uiteindelijk geholpen.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 09:47

Heb je in je omgeving niet iemand waar je je bloedsuiker kan laten prikken? Als je twijfelt over je suikergehalte kun je gelijk zien wat de stand van zaken is, zonder naar de huisarts te gaan. :)

Heb je wel eens gedacht aan gruis of virus bij je evenwichtsorgaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 12:58

Hoeveel frisdrank dronk je hiervoor dan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 11:38

KiMmK schreef:
Heb je in je omgeving niet iemand waar je je bloedsuiker kan laten prikken? Als je twijfelt over je suikergehalte kun je gelijk zien wat de stand van zaken is, zonder naar de huisarts te gaan. :)

Heb je wel eens gedacht aan gruis of virus bij je evenwichtsorgaan?

Toevallig een paar maanden geleden gedaan bij de apotheek. Was keurig in orde!

Evenwichtsorgaan heb ik ook wel aan gedacht inderdaad. Het is maar heel af en toe, ik ben wel gevoelig op de oren en had de afgelopen week wel een verminderde weerstand, getuige een aft.

Bizzybijtje: één, hooguit twee glazen per dag. Maar ik mengde water wel vaak aan met slimpie, alleen thuis, niet op mijn werk.

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 11:50

Kun je ook aangeven wat voor duizeligheid je hebt? Ik had een virus aan m'n evenwichtsorgaan. Daar kreeg ik ook duizeligheidsaanvallen van, maar meer het idee alsof je dronken bent, of dat je net uit zo'n ronddraaiding komt uit de speeltuin. Het meest last had ik als ik stil zat of in bed lag. Je lichaam ligt stil, maar het lijkt alsof je binnenste alle kanten op tolt. :=
Ik ben ook wel eens duizelig door te lage bloedsuiker, maar dat is heel anders!

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 11:54

Ik denk ook dat het komt door de suiker. Toen ik 2 jaar gelden stopte met suiker eten, was ik ook redelijk vaak duizelig. Zeker als ik een stuk gefietst had oid. Nu eet ik nog steeds geen suiker en ben nooit meer duizelig, zelfs geen wiebel benen meer als ik honger heb. Ik denk dat je lichaam moet wennen dat er geen grote hoeveelheden suiker meer naar binnen komen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 11:55

Het kan zijn dat je oren vuil of dat er iets voor zit. Even na laten kijken bij de huisarts.
Wordt de duizeligheid ergens als je bukt? Kunnen ook je holtes in je neus en voorhoofd zijn die misschien verstopt zitten. Door de warmte van de chocomel zou dit wat opgelost kunnen zijn.
Misschien eens een neusspray proberen want je hoeft niet persee verkouden te zijn om je holtes dicht te hebben zitten.

2 glazen fris per dag minder daar daalt je bloedsuiker spiegel niet zo drastisch van als je verder gewoon normaal eet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:01

Ik heb dat ook (oorspray maakt mij vreselijk duizelig en ik moet wel echt zitten), maar heb een evenwichtsorgaan die af en toe in de war is. Ben ook vreselijk snel wagenziek, kan geen enkele 3D film kijken zonder te moeten overgeven en op het moment dat er vloeistof in de oren komt is het ook mis.mijn suiker is goed, maar hangt wel tegen de lagere waarde aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:33

Het kan heel goed zijn dat het afkickverschijnselen zijn hoor. Dat klinkt heel raar omdat het maar suiker is, maar als je lichaam gewend is om meer suiker binnen te krijgen kan het zijn dat je even moet wennen. Zou de komende tijd gewoon zeker genoeg water drinken en als het niet over gaat of zelfs verergert, even naar de HA.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 16:46

Bizzybijtje schreef:
Het kan heel goed zijn dat het afkickverschijnselen zijn hoor. Dat klinkt heel raar omdat het maar suiker is, maar als je lichaam gewend is om meer suiker binnen te krijgen kan het zijn dat je even moet wennen. Zou de komende tijd gewoon zeker genoeg water drinken en als het niet over gaat of zelfs verergert, even naar de HA.

Ik eet verder niet minder suiker hoor... }:0
Dus lijkt me heel erg sterk dat ik van twee glazen frisdrank, hooguit per dag, minder afkickverschijnselen krijg, als ik wel gewoon andere zoetigheid eet.

Gillbo schreef:
Het kan zijn dat je oren vuil of dat er iets voor zit. Even na laten kijken bij de huisarts.
Wordt de duizeligheid ergens als je bukt? Kunnen ook je holtes in je neus en voorhoofd zijn die misschien verstopt zitten. Door de warmte van de chocomel zou dit wat opgelost kunnen zijn.
Misschien eens een neusspray proberen want je hoeft niet persee verkouden te zijn om je holtes dicht te hebben zitten.

Hmmm, hier zal inderdaad wel iets in zitten... Het is een duizeligheid die plots opkomt. Ik weet niet goed hoe het komt. Ik denk niet dat het erger wordt als ik buk. Aangezien ik ook geen druk op mijn voorhoofd voel. Als ik echt iets heb aan mijn holtes, heb ik daar constante druk op. Neemt niet weg dat daar best een oorzaak in kan zitten, zoals jij zegt :)

Overigens heb ik sinds halverwege mijn puberteit ook wat meer gevoeligheid voor pollen ontwikkeld. Af en toe neem ik dus zo'n pilletje, zoals vandaag bijvoorbeeld. Maar ik had geen last van duizeligheid vandaag.

lau4lau schreef:
Kun je ook aangeven wat voor duizeligheid je hebt? Ik had een virus aan m'n evenwichtsorgaan. Daar kreeg ik ook duizeligheidsaanvallen van, maar meer het idee alsof je dronken bent, of dat je net uit zo'n ronddraaiding komt uit de speeltuin. Het meest last had ik als ik stil zat of in bed lag. Je lichaam ligt stil, maar het lijkt alsof je binnenste alle kanten op tolt. :=
Ik ben ook wel eens duizelig door te lage bloedsuiker, maar dat is heel anders!

Ik ben nooit duizelig, dus ik kan het maar heel moeilijk beschrijven. Ik denk dat het redelijk in de buurt komt van dronken zijn. Maar dan begint bij mij ook echt mijn hele kamer om mijn bed te draaien, dat is nu niet het geval. Ik kan me wel minder goed focussen op mijn computerscherm. Erg de behoefte om verder weg te kijken. Hoewel voor zover ik weet er met mijn ogen niets mis is, vergeleken met anderen heb ik juist heel erg goede ogen.

vuurneon schreef:
Ik heb dat ook (oorspray maakt mij vreselijk duizelig en ik moet wel echt zitten), maar heb een evenwichtsorgaan die af en toe in de war is. Ben ook vreselijk snel wagenziek, kan geen enkele 3D film kijken zonder te moeten overgeven en op het moment dat er vloeistof in de oren komt is het ook mis.mijn suiker is goed, maar hangt wel tegen de lagere waarde aan.

Misselijk word ik er niet van, maar misschien duurt het daarvoor te kort. Ik ben ook nooit wagenziek geweest. Een heel enkele keer achterop de marathonwagen op een hobbelig inrijveld. Maar anders nooit! 3D films heb ik ook nooit moeite mee.

Maar dat van vloeistof in de oren kwam deze week wel overeen. Eerder had ik er ook geen last van. Ik heb rechts een beetje last van een loopoor, links niet. Links heb ik een gaatje in mijn trommelvlies en loopt het water meteen naar m'n binnenoor. Maar daar doe ik eigenlijk nooit spray in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 17:21

Sorry had het verkeerd gelezen. Dacht dat het al sinds je stopte met frisdrank was. Denk idd dan ook je oren haha :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 18:21

Bizzybijtje schreef:
Sorry had het verkeerd gelezen. Dacht dat het al sinds je stopte met frisdrank was. Denk idd dan ook je oren haha :)

Hahaha, neee, gelukkig niet zeg!! :P
Helemaal suikervrij zou volgens mij echt totaaaal niks voor mij zijn. Veel te dol op zoetigheid!