Bokkers die willen aankomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Bokkers die willen aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 17:29

Ik dacht, er zijn allemaal dingen over bokkers die willen afvallen en daar bij elkaar supporten, maar ik kan eigenlijk helemaal niets vinden over bokkers die willen aankomen. Misschien kunnen we elkaar tips geven en wat helpen!

Ik zal met mezelf beginnen. Ik ben 1,67 lang en weeg op het moment 46 kilo en mijn streefdoel is ongeveer rond de 52 maar met 51 kilo ben ik al heel tevreden. Dat is wat ik altijd woog, altijd al echt dun en petit geweest zo is mijn bouw nu eenmaal, maar 46 is toch echt veel te weinig.

Zelf kan ik het er niet aan krijgen, ik ben geen grote eter en heb ook PDS waardoor ik veel eten niet kan hebben. Uiteindelijk ben ik naar een diëtiste gestapt en ze heeft me de keus gegeven om het of op de natuurlijke manier te proberen of met supplementen. Voor nu wil ik het proberen op de natuurlijke manier en gaat ze voor mij een schema opstellen.

Af en toe voel ik me best onbegrepen omdat ik alleen maar mensen ken die willen afvallen en zeggen jaloers te zijn op een figuur als dat van mij. Vaak hoor ik er alleen maar grapjes over, of roepen mensen dat je zoveel bent afgevallen. Dus wie wil er nog meer net zo graag als ik aankomen? *\o/*

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:33

Heel herkenbaar :j Ik wilde zo graag aankomen, maar het lukte gewoon niet.
Ik at al meer dan een gemiddeld mens (altijd honger!), maar geen grammetje bleef eraan..
Totdat ik ging sporten.. Toen ben ik in een half jaar tot jaar tijd 12 kg aangekomen,
Mijn gewicht heeft daarna nog wel geschommeld, maar is nu vrij stabiel (in totaal bijna 13/14 kg aangekomen).
Van flink ondergewicht naar een gezond gewicht :):)

Goed dat je hulp hebt gezocht bij een diëtiste, hopelijk gaan die kilo's eraan komen :D

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:37

Ik lees dat je PDS hebt, er is een dieet voor mensen met Crohn en Colitis waar ook mensen met PDS baat bij kunnen hebben. Doordat je dingen uit je dieet laat waar je darmen niet tegen kunnen weet ik van mensen met Crohn dat ze hier ook op een gezonder gewicht gekomen zijn. Het heet Specific Carbohydrate Diet en hier is een Nederlands-talige website: http://www.scdiet.nl/. Er zijn verschillende kookboeken van en, al is het wat meer werk dan 'normaal' eten, het is goed te doen.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:37

Ik wil heel graag aankomen!
Ik ben 1.65 en weeg maar 48 kilo, en ik vind het echt zooooo ontzettend lelijk :n
Ik eet al meer als een gemiddeld persoon, maar ik sport ook veel.
Ben dus benieuwd of iemand hier de tip heeft om wat aan te komen ( al is het maar een kilotje :') )

_Micha_

Re: Bokkers die willen aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 10:12

Leuk! (of nouja, fijn :') ) dat er nog meer mensen zijn die willen aankomen!

Ik denk dat het per persoon heel erg verschillend is hoe je aan kunt komen, ik ben namelijk iemand die de hele dag door aan het eten is, maar dus wel een hele snelle verbranding heb. En waarschijnlijk wordt niet alles goed opgenomen.
Verder zijn avocado's en gedroogd fruit bijvoorbeeld gezond maar hebben wel veel calorieen (alleen kan ik er zelf niet tegen :)) )

Bedankt voor de tip Nado, ik zal er eens naar kijken!

gohya

Re: Bokkers die willen aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:23

IKKE! ik wil er zó graag 5 kilo bij hebben,maar het lukt gewoon niet.Als ik extra veel eet,krijg ik er maximaal 1 kilo bij.Ik sporte best vaak [3x in de week] intensief,ik deed voetbal.Helaas moet dat even stoppen vanwege een nek hernia.
Wat zijn dikmakers? wat moet je eten om echt wat bij te komen? slagroom,snoep,chocolade maakt bij mij nix uit,ik kom er geen gram van bij.
Ik kan s'morgens heel moeilijk iets naar binnen krijgen,das best lastig.
Ik ben 1.58m en weeg tussen de 51 en 52 kilo,maar wil er dus echt 5 kilo bij hebben.Alleen hoe doe je dat?
Mijn verbrandig is zeer snel,ik heb de hoogovens in me lijf blijkbaar.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:34

Wat ook helpt is sporten om aan te komen, maar om energie te krijgen om te sporten heb je natuurlijk weer voeding nodig ;)

Ik ben 1.65 en woog ook altijd rond de 47 kilo, ik heb wel aanleg om snel spieropbouw te krijgen dus ik ben ook gaan fitnessen, doordat ik energie nodig had ging ik ook meer en beter eten. Nu weet ik al een jaar stabiel rond de 50, 51,2 en heel soms 51,5. Ik sport niet zoveel meer als ik deed (2 a 3 keer per week heel pittig krachttrainen) maar heb thuis een halter staan waar ik oefeningen mee doe en heb een racefiets waar ik mooie rondjes op maak!

Veel succes!