Cadeautje voor revaliderend persoon.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DaisyDarling

Cadeautje voor revaliderend persoon.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 20:17

*Als dit fout staat, graag verplaatsen. Ik weet dat het er een cadeau topic is, maar dit heeft een medische kant :o*

Hoi Bokkers;

Lang verhaal kort: Ik heb een vriendinnetje die een ernstig ongeluk heeft gehad in December en daar nu van revalideert. Ze is nu de weekenden thuis en ik ga haar komende zaterdag eindelijk weer zien :)
Natuurlijk wil ik graag iets voor haar meenemen, maar daar zit mijn vraag.

Aan de verzorgsters/verpleegsters/artsen en ervaringsdeskundigen hier;
Wat voor cadeautjes kun je veilig aan iemand die revalideert geven?
Over het algemeen koop ik graag een mooie armband of iets dergelijks, maar ik weet niet of dat mogelijk is als je revalideert. Lichamelijk is ze overigens weer vrijwel helemaal in orde, alleen alles moet weer opgebouwd worden qua inspanning etc.
Of is eten oid een beter idee?

Alvast bedankt :)

Froukje
Forever young

Re: Cadeautje voor revaliderend persoon.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:07

Aan wat voor soort revalidatie moeten we denken? Als het om bijv. opnieuw leren lopen ed. gaat is een ketting misschien wel een idee?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:20

Inderdaad afhankelijk waar ze van revalideert, maar een armband of iets dergelijks moet wel kunnen denk ik. :)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 16:09

Quir schreef:
Inderdaad afhankelijk waar ze van revalideert, maar een armband of iets dergelijks moet wel kunnen denk ik. :)

Ze is aangereden. Flink. Dat zegt ddenk ik genoeg. Ze loopt en beweegt etc alweer. Maar ik ben dan bang dat een armband van alles afknelt en kapot maakt ofzo. Ze heeft al genoeg pijn gehad, ik wil het allerbeste voor haar :)
Al hoeft ze het cadeau natuurlijk niet gelijk beginnen te dragen, gaat om het idee opzich :o

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:36

Ik denk dat een armbandje dan wel heel erg leuk kan zijn, een bedel armbandje waar ze voor elke stap voor uit een bedeltje bij kan hangen.

Ze hoeft m inderdaad niet direct te dragen, maar vermoed niet dat het heel veel problemen geeft. :)

Veel succes en sterkte voor haar gewenst!
Is niet niks...

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:32

Wat attent dat je zo nadenkt over een cadeautje. Als ervaringsdeskundige ;) kan ik je vertellen dat dat soort cadeautjes het fijnste zijn om te krijgen. Bloemen en lekkers krijg je al genoeg.

Even voor je idee, ik heb nog steeds dingen die ik toen heb gekregen en die me nog altijd heel dierbaar zijn:
- een houten pen in een mooi houten doosje
- een stripboek van Sigmund met een tekening en persoonlijk verhaaltje van Peter de Wit erin (daar heeft een klant van me een eeuwigheid voor in de rij gestaan)
- een set hele mooie keramiek waxinelichtjeshouders
- een apart mandje gevuld met overheerlijke bonbons (die mocht ik helaas zelf niet, dus royaal uitgedeeld), het mandje gebruik ik nog steeds voor theezakjes
- prachtige boeken die ik verslonden heb (de thrillers heb ik meteen aan de kant gegooid, had genoeg engs beleefd)
- en nog veel meer.

Ook sommige simpele dingen van toen vind ik nog altijd leuk zoals buigbeesten (met ijzerdraad in hun poten) die ik aan de papegaai had hangen, geduldpuzzeltjes waar ik later geen tijd meer voor had en een kerstbel (gekregen van een dokter om de zusters te alarmeren :D).

Het is ook het gevoel dat iemand echt er over nagedacht heeft. Een armbandje zou ik toen ook heel mooi hebben gevonden, al had ik een hele kluif gehad aan het omdoen.