Van mijn collega kreeg ik afgelopen week de tip om te gaan 'voorbruinen' onder de zonnebank. Echter heb ik dit nog nooit gedaan, en vroeg ik mij af of dit verstandig is? Is er iemand die mij wat meer kan vertellen over een bezoekje aan de zonnestudio? Is er een (grote) kans dat ik met mijn bleke huid verbrand of zelfs een allergische reactie kan krijgen? En hoe schadelijk is het nou eigenlijk voor je huid? De één zegt dat je de kans op huidkanker vergroot en de ander zegt dat een zonnebank de zelfde straling geeft als de zon.. Ik vind het namelijk ook best spannend om de stap te zetten en gewoon een keer onder de zonnebank te gaan.
.
Was je bij een zonnestudio geweest als ik vragen mag?

Ik las ook inderdaad dat het goed schijnt te zijn voor zonneallergie! Echt fan van de zonnebank zal ik denk ik ook niet worden.. wat je vaak ziet bij mensen die met regelmaat onder de zonnebank liggen, is dat de huid sneller verouderd. Zo is mijn collega heel mooi bruin van de zonnebank, maar haar huid ziet er lang niet meer zo jong uit!
maargoed als je het met mate doet dan zal dat wel meevallen, alles waar te voor staat is niet goed.