loveshadow, ja dat zou opzicht best kunnen. Want ik ben van mijzelf wel echt een mega uitsteller. Maar ik ben in deze periodes niet alleen onder het studeren moe. Maar ook met alle andere dingen die ik doe. Zo had ik bv vorige week bewust een chil dagje ingelast. Maar toen ben ik ook onder het tv kijken in slaap gevallen. Dus als het een onbewust trucje van mezelf zou zijn zou ik eigenlijk denken dat ik alleen met studeren er last van zou hebben.
Het "probleem" is dat ik pas over 4 weken dan klaar ben met die tentamens. Dus wachten tot dan met uitrusten is een beetje lang. Maar ik zou wel met mezelf kunnen afspreken dan studeren en dan ook bewust uitrusten. Dan zit je inderdaad ook weer bij dat strakke ritme.
Ja koffie (oftewel blikjes energiedrank, want koffie werkt bij mij niet echt. Die drink ik inderdaad al als ik echt moe ben. Of met tentamens haha dan heb ik die ook standaard in huis. Maar teveel hiervan is ook weer niet goed)
Wat vervelend Kim_Evendi, daar heb ik gelukkig geen last van!
Ofja ik ben ook moe als ik wat trappen heb gelopen, maar dat licht volgens mij meer aan mijn extreem slechte conditie. (waar ik overigens straks na de tentamens ook echt aan wil gaan werken, daar hoop ik dan uiteindelijk ook weer energie van te krijgen)
Mijn normale tijdstip van slapen is normaal altijd rond 12uur. Dus gisteren lag ik er vrij vroeg voor mijn doen in haha. Maar normaal heb ik altijd genoeg aan dat aantal uren. En normaal als ik eens minder uur slaap heb ik daar ook niet echt last van.
Ik heb ooit ongeveer 2 jaar geleden intussen denk ik voor het laatst bloed laten prikken. Maar daar is toen niks uitgekomen. Maar ik weet ook niet precies waar ze opgeprikt hebben.
Over wat je internist zei, dat het psychisch zou kunnen zijn. Sluit dat niet helemaal uit hea, want je hersenen kunnen je flink voor de gek houden op bepaalde gebieden (psychologie student hier haha)
Het zou mij overigens ook niet zo verbazen als het bij mij ook psychisch is, aangezien ik het meestal in drukke periodes heb (of andere stress gerelateerde dingen etc). Maar ik weet niet zo goed wat ik er tegen kan doen dan. Ja mezelf een rotschop onder mijn kont geven, dat sowieso haha. Maar gisteren bv buiten dat ik moe was had ik ook ontzettende hoofdpijn en dan lukt het me ook gewoon echt niet meer om me te concentreren, ookal wil ik het graag.
Maar misschien moet ik inderdaad maar eens een duidelijke strakke planning voor mijzelf maken. En verder eens gaan bijhouden wanneer ik precies moe ben.
Nina_love Volle dagen school heb ik op het moment niet meer (universiteit, en we hebben maar 6 verplichte contacturen per week). Maar ik weet wel toen ik nog op de middelbare school zat dat ik als ik dan thuis kwam ook echt heel moe was. (maar dat is ook de periode geweest dat ik pfeiffer heb gehad)
Nee over het koud hebben na een maaltijd herken ik zelf niet. Wel ben ik een grote koukleum en zit ik altijd met dekentjes etc haha. Maar dat staat bij mij denk ik gewoon los van die vermoeidheid.
Ja die luie houding dat zou goed kunnen als je van vwo naar mbo ben gegaan. Want je zit dan ver onder je niveau en hoeft dan ook maar heel weinig te doen. Maar het lijkt mij inderdaad ook sterk om dat mee naar je "privé" leven te nemen.