groeipijn..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

janahxginger

groeipijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 20:42

Ik heb een vraagje rond groeipijn. Ik groei dus wel veel de laatste tijd maar als ik loop tijdens het sporten,...krijg ik echt pijn in mijn linkerknie ( minder pijn in mijn rechterknie). Direct als ik loop dus niet achter een paar stappen. Het voelt aan als groeipijn. Maar is het ook dat. Ik vraag me af als dat wel kan? Misschien is bokt niet de geschiktste plaats om het te vragen. Maar wie weet hebben bokkers een antwoord hierop.

Zeepsop

Re: groeipijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:46

Ik heb een hele tijd ook heel erg pijn van mn knieen gehad, nu nog steeds af en toe maar minder. Denk dat het inderdaad door het groeien komt (dat was bij mij volgens mij zo in ieder geval). Heb gewoon vrolijk door gesport etc want ik kan echt niet tegen stil zitten. Als je er echt veel last van hebt misschien even een bezoekje brengen aan de huisarts?

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 20:48

Riannetjehh schreef:
Ik heb een hele tijd ook heel erg pijn van mn knieen gehad, nu nog steeds af en toe maar minder. Denk dat het inderdaad door het groeien komt (dat was bij mij volgens mij zo in ieder geval). Heb gewoon vrolijk door gesport etc want ik kan echt niet tegen stil zitten. Als je er echt veel last van hebt misschien even een bezoekje brengen aan de huisarts?

Nee nog niet gedaan. Alleen lang zitten op de bus bv. kan echt pijn doen. Als ik afstap zak ik door mijn knie. Of kan ik mijn knie niet plooien. Ik heb wel een jaar geleden een spier verokken dus dat kan ook daarvan zijn. Maar dat tijdens het lopen voelt echt aan als groeipijn

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:53

Het is wel mogelijk inderdaad, ik had vooral bij lang stil staan of op harde ondergrond lopen dat ik echt mn knieen voelde. Ik kan natuurlijk niet kijken in wat voor situatie jij zit en heb er voor de rest ook niet veel verstand van, maar ik herken het wel!

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 19:23

Riannetjehh schreef:
Het is wel mogelijk inderdaad, ik had vooral bij lang stil staan of op harde ondergrond lopen dat ik echt mn knieen voelde. Ik kan natuurlijk niet kijken in wat voor situatie jij zit en heb er voor de rest ook niet veel verstand van, maar ik herken het wel!

Werd het bij jou ook erger?
Vandaag hadden wij op school de bieptest.
Dat is een test met lopen stoppen lopen stoppen en het tempo word verhoogd. Maar erna kreeg ik direct zoveel zeer. Na een tijdje ook in mijn rechterknie maar dan meer rond mijn knieschijf.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:15

Hoe bedoel je erger? Vergeleken met voorgaande keren? Of terwijl je bezig was?

Lutha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:18

Heb je ook dat als je langer dan +/- 10 minuten hebt gestaan dat je knie vuurrood wordt en warm? Als dit zo is, dan heb je waarschijnlijk hetzelfde als wat ik heb.
Edit; Soort van groeipijn zeg maar :D
Laatst bijgewerkt door Lutha op 13-05-14 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 20:19

Riannetjehh schreef:
Hoe bedoel je erger? Vergeleken met voorgaande keren? Of terwijl je bezig was?

Vergeleken met voorgaande keren

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 20:20

MultiWampie schreef:
Heb je ook dat als je langer dan +/- 10 minuten hebt gestaan dat je knie vuurrood wordt en warm? Als dit zo is, dan heb je waarschijnlijk hetzelfde als wat ik heb.
Edit; Soort van groeipijn zeg maar :D

Wat heb je? Rood is ie soms

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:21

Misschien kan het ook zijn als je je knie steeds in dezelfde positie hebt, als je terugbeweegt kan het ook erg pijnlijk zijn omdat je je knie steeds hebt verkrampt in die positie.

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 20:24

HorseLove28 schreef:
Misschien kan het ook zijn als je je knie steeds in dezelfde positie hebt, als je terugbeweegt kan het ook erg pijnlijk zijn omdat je je knie steeds hebt verkrampt in die positie.

Maar als ik buk of wil staan doet het pijn. Dan is het alsof mijn knieschijf ergens tegen duwt aan mijn rechterknie

Lutha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:26

Ik ben naar de HA geweest en hij kon er niks aan doen zei hij. Het zal vast wel een naam hebben maar ik ken alleen de beschrijving.

Het is dus dat je botten groeien, alleen groeien je pezen en spieren niet snel genoeg mee zeg maar. Hierdoor wordt de knie instabiel, en veroorzaakt dit pijn.

Van de fysio (was doorverwezen door HA) oefening gekregen. Wellicht dat het bij jou ook helpt.
Je moet je onderbeen vasthouden en dan 6 sec. (je hiel) tegen je billen aan houden, weer loslaten en opnieuw doen. Doe dat ong. 4 keer. En dan 3 keer per dag.
Houdt er rekening mee dat je je knie niet scheef houdt, bijv. linkerbeen vasthoudt met rechterhand. Maar echt links/links, rechts/rechts.

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 20:28

MultiWampie schreef:
Ik ben naar de HA geweest en hij kon er niks aan doen zei hij. Het zal vast wel een naam hebben maar ik ken alleen de beschrijving.

Het is dus dat je botten groeien, alleen groeien je pezen en spieren niet snel genoeg mee zeg maar. Hierdoor wordt de knie instabiel, en veroorzaakt dit pijn.

Van de fysio (was doorverwezen door HA) oefening gekregen. Wellicht dat het bij jou ook helpt.
Je moet je onderbeen vasthouden en dan 6 sec. (je hiel) tegen je billen aan houden, weer loslaten en opnieuw doen. Doe dat ong. 4 keer. En dan 3 keer per dag.
Houdt er rekening mee dat je je knie niet scheef houdt, bijv. linkerbeen vasthoudt met rechterhand. Maar echt links/links, rechts/rechts.

Zal het zeker onthouden :)