Back on track producten (ervaringen?)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duality

Back on track producten (ervaringen?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 19:08

Hallo!

Ik heb een paar weken geleden op animal event een kniebrace van Back on track gekocht. Nu was ik al heel erg nieuwsgierig naar dit merk en had al wat op hun website rondgekeken. http://www.backontrack.com/nl

En hier hoe het werkt : http://www.backontrack.com/nl/zo-werkt-back-on-track/

Nu heb ik fybromyalgie (bindweefsel reuma) En heb ik heel veel pijn in mijn gewrichten. Bij de fybro klachten heb ik slechte enkels , slechte knieën (vooral links) en een hele slechte rug. Nu ben ik 3 jaar geleden gestopt met rijden omdat het gewoon niet meer ging, vooral met mijn knie die gewoon in de houding bleef staan zoals ik op het paard zat, en dat deed zeer veel pijn (kortere/langere beugels hielp niet).

Ik kwam nu dus langs de stand en heb ik een heel leuk gesprek gehad met de mevrouw en heeft zei mij ook uit kunnen leggen dat deze producten bij uitstek heel fijn zijn bij gewrichtspijn. Zodoende heb ik een kniebrace aangeschaft en heb ik er deze week enkele keren mee gereden. En waarempel gewoon geen pijn gehad! Ik kwam er net zo soepel af als dat ik er opstapte, en dat was toch wel even een heerlijk gevoel! (Ik heb van de week ook een keer zonder gereden om het verschil te voelen, en het verschil was van veel pijn naar geen pijn)

Nu was ik benieuwd of meer mensen ervaring met de producten van back on track hebben, en of zei er ook baat bij hebben. Ook hebben ze producten voor paarden/honden heeft daar iemand ervaring mee? Ik hoor graag wat jullie van de producten vinden! Ik ben in ieder geval verkocht

Vala

Re: Back on track producten (ervaringen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:09

Ik lees even mee hier, heb ook fibromyalgie en vooral last van mijn handen/polsen.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:10

Ik lees even mee, ik ben van plan een deken en eventueel een nekwarmer aan te schaffen voor mijn paard maar twijfel nog. Best een hele uitgave....

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:12

Wat fijn voor je dat het lijkt te werken!

Ik heb de bandages maar die zijn niet voor de mens dus dag beantwoord jou vraag niet denk ik.. weet wel dat het paardenbeen er mooi cool onder bleef.

Ik heb zelf de ziekte van bechterew dus ik ben overigens wel heel benieuwd naar de reacties die je gaat krijgen! Ik kom vaak ook niet zo lekker van een paard af helaas:-(

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:16

Ik volg ook even.. Ik heb ook fibro..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:17

Mijn paard heeft nooit gezegd dat het heeft geholpen. Ik heb er geen idee van of haar herstel na operatie is bevorderd door de brace van BOT.

Je zou ook hier kunnen kijken http://www.vanraaijinfraroodtextiel.nl/

Zij verkopen het ook, meestal iets voordeliger.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:18

Ik heb voor mijn paard back-on-track stalbeschermer. Hij hield een dik been nadat hij einschuss had gehad. Met een gewone bandage trok dik niet weg, met deze beschermer al binnen een dag.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:23

Ik wil de deken en nekverwarmer gebruiken voordat ik ga trainen en na een training, ter voorkoming van stijve spieren. Gewoon als extra ondersteuning. Ben wel benieuwd naar de reacties in dit topic :)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 20:54

Leuk dat er meer geintresseerden zijn!

Ik heb hem natuurlijk nog niet heel lang, maar ik merk wel al echt een supergroot verschil en het is zijn geld echt dubbel en dwars waard vind ik. Het kost natuurlijk wel even wat, maar het hoort lang mee te gaan en als het werkt dan maakt dat prijsje voor mij persoonlijk niet veel meer uit haha. Mocht het voor de langere termijn nog steeds goed werken ga ik hem denk ik ook aanschaffen voor mijn slechtste enkel.

Ik merk nu wel doordat dit mij helpt weer beter en vrijer te bewegen dat ik ook veel meer beweeg en mezelf gewoon een stuk beter voel en in mijn lichaam een stuk beter, wel nog pijn maar doordat de grootste pijnpost in mijn benen weg is scheelt het wel heel erg, ik zat naar die rugbeschermer te kijken maar ik weet geen idee of dat uberhaupt comfortabel zal zijn en het is geen goedkoop grapje dus daar twijfel ik nog over (die is ook niet voor gebruik voor altijd, maar op de ergste dagen)

Ook wilden wij gaan kijken voor de pijpenkousen (beenbeschermers) voor de voorbenen. Omdat het met harde peesjes zo warm wordt, goed te weten dat dat niet gebeurt bij de bandages!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:58

Even een stipje en morgen de site bekijken! Mijn mams heeft fybriomalgie en ook erg veel last van! Vooral handen en benen!

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 23:05

loez schreef:
Even een stipje en morgen de site bekijken! Mijn mams heeft fybriomalgie en ook erg veel last van! Vooral handen en benen!

Ik hoor over de handschoenen ook hele positieve dingen, ik weet wel dat als je ze in de winter draagt dat je er nog andere overheen moet doen omdat ze gemaakt zijn van een dunne stof zodat het voor langtijdig gebruik is dus ook zomer. Ik ken iemand die heeft ze en die draagt ze voornamelijk snachts, en dat heeft een heel goed effect, ook heeft ze ze altijd bij zich dat als het echt heel erg pijnlijk in haar handen wordt, ze ze weer een paar uur aan kan trekken. Maar dit is ook verder de enige persoon die ik ken die dit product ook gebruikt vandaar mijn interesse naar meer gebruikers en ervaringen :D

cmaenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 23:17

Op mijn oude werk gebruikte we de deken voor een sport paard. Dit voor en na het rijden. Ik reed het paard zelf niet maar volgens de gene die dit wel deed liep het paard en een stuk fijner en soepeler door..

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 06:33

XxJustinexX schreef:
loez schreef:

Ik hoor over de handschoenen ook hele positieve dingen, ik weet wel dat als je ze in de winter draagt dat je er nog andere overheen moet doen omdat ze gemaakt zijn van een dunne stof zodat het voor langtijdig gebruik is dus ook zomer. Ik ken iemand die heeft ze en die draagt ze voornamelijk snachts, en dat heeft een heel goed effect, ook heeft ze ze altijd bij zich dat als het echt heel erg pijnlijk in haar handen wordt, ze ze weer een paar uur aan kan trekken. Maar dit is ook verder de enige persoon die ik ken die dit product ook gebruikt vandaar mijn interesse naar meer gebruikers en ervaringen :D

Dat is fijn om te horen!
Alleen kan ik geen prijzen zien kan dat?

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 11:14

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:44

Heb toch mijn vraagtekens bij de beenbescherming, je zou denken dat je daar juist geen warmte
wil " weerkaatsen "

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:48

Ik had een ding voor mijn eigen rug.
Weet niet hoe het zit met de rest maar vond hem echt waardeloos :)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 11:55

meiske1577 schreef:
Heb toch mijn vraagtekens bij de beenbescherming, je zou denken dat je daar juist geen warmte
wil " weerkaatsen "

Wat ik hoor van de beschermers is juist dat de benen er mooi cool onder vandaan komen veel cooler dan onder normale bescherming, en ik moet zeggen met de brace die ik heb is dat ook zo, hij is niks warmer dan mijn andere been, en zelfs nog wel wat cooler. Het gaat om de bloedcirculatie de gestimuleerd wordt door de producten, niet om het overbrengen van warmte, maar juist een bepaalde hoeveelheid warmte binnenhoud die dat stimuleert, en daar is niet heel erg veel warmte voor nodig. Het heeft een infrarood effect.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 11:58

LukieBradley schreef:
Ik had een ding voor mijn eigen rug.
Weet niet hoe het zit met de rest maar vond hem echt waardeloos :)

Zat hij niet lekker of had je er geen baat bij? En waarom had je hem?

Want ik heb ook vragen gesteld over de rugbeschermer, en die moet je minimaal een eerst een paar dagen max 4 uur dragen, en daarna iedere keer bijv. als je gaat paardrijden of waar je het ook voor nodig hebt.En dat zo 3 a 4 weken aan een iedere keer als je bijv. gaat rijden en pas vanaf dan zal je verschil merken , sommige mensen merken het eerder sommige later. Dit is wat ze me verteld had, ze kreeg namelijk vaak te horen dat iets niet werkt, maar dan blijken ze het niet eens lang genoeg gedragen te hebben om verschil te merken, ja dan kan ik begrijpen dat je zegt goh wat een troep :P

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:58

Ik weet hier verder niks vanaf maar wil even een tip geven voor fibro. Ik ben meerdere mensen tegen gekomen die erg veel baat bij 'yin-yoga' hebben. Ze hebben bijna geen tot geen pijn meer. Een enkele is zelfs genezen! Ja het kan dus ;)
Het is maar een tip van flip.
Google het eens :)

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:15

Wij verkopen veel van Back on Track en hebben er zelf persoonlijk als van klanten zowel bij paard, mens en hond zeer goede ervaringen mee.
We hebben alleen maar positieve ervaringen en dat terwijl ik normaal erg sceptisch ben met zulke dingen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:25

Hey ze hebben er zelfs 1 voor de kuiten!
Misschien dat ik dat maar eens ga proberen, ik loop al bijna 2 jaar met een steeds weer opspelende blessure in m'n scheenbeen. Gek word ik er van!
Ze hebben ze ook bij Bol.com zie ik.
Maar wel 34 euro...

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:37

Ik heb ook fibromyalgie, en mede daardoor een hele slecht nek. Ze zijn al bezig om mijn zenuwen door te 'branden', en ik gebruik het nekgeval van back on track als ondersteuning.

Ik vind het vooral een fijne sjaal en merk er tijdens het dragen niets van. Toch, als ik hem een dag niet om heb, heb ik wel meer last. Concreet zeggen dat het helpt kan ik niet, maar het doet wel iets. Het zal me ook niks verbazen als mijn klachten al te ver gevordert zijn..

Misschien schaf ik nog een voor mijn rug aan omdat die wel typische fibro klachten kan geven, dat is dan ook wat beter te beoordelen op de werking.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 15:43

Warboel schreef:
Hey ze hebben er zelfs 1 voor de kuiten!
Misschien dat ik dat maar eens ga proberen, ik loop al bijna 2 jaar met een steeds weer opspelende blessure in m'n scheenbeen. Gek word ik er van!
Ze hebben ze ook bij Bol.com zie ik.
Maar wel 34 euro...

Het geld zijn ze echt dubbel en dwars waard, het zijn ook zeer degelijke producten dus snel kapot zal het niet zomaar gaan, het is ook blessure preventie op zwakkere punten in je lichaam.

@zorro,
Heftig hoor! in ieder geval fijn dat het iets verlichting geeft! Mocht je voor de rugbeschermer gaan, dan ben ik erg benieuwd naar je bevindingen :)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:33

Dan laat ik je dat even weten, als ik er een koop! Het zijn inderdaad wel degelijke producten, mijn nekgeval (ik weet echt niet hoe ik dat ding moet noemen :') ) is al flink gedragen en ziet er nog als nieuw uit!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:02

Ik heb vorig jaar een auto ongeluk gehad en gebruik de nekwarmer voor mijn Whiplash, voor mijn pony heb ik de beenbescherming voor. Verder heb ik het slimmfit shirt en een coltrui
Omdat ik zelf heel erg positief over Back on Track ben heb ik het ook in mijn assortiment op genomen.
Twee maanden geleden heb ik een paar beenbeschermers voor een hond met spier problemen verkocht, twee weken later kreeg ik een mail van de bezitter dat de hond weer alleen kon opstaan.
De kwaliteit is ook super wel de wasvoorschriften volgen.

Hier even een linkje hoe Back on Track precies werkt
http://www.reitsportpferdundspass.com/nl/Back-on-Track