De menstruatie staat weer voor de deur...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xVultures

De menstruatie staat weer voor de deur...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 18:59

Ja hoor, het is weer zo ver.
Gister morgen heb ik m'n laatste pil in genomen..
In de avond kwam er een depri gevoel bij me opdagen.
Vanmorgen voelde ik me zelfs zo rot dat ik mezelf uit bed moest trappen, terwijl ik normaal zo uit bed stap.
Elke keer als ik de laatste dagen van de pil passeer en aan de stopweek begin voel ik me ontzettend rot, kan om alles m'n tranen los laten en heb ik nergens zin in...
Elke maand het zelfde liedje.. ik word er gek van!
Zijn er meer mensen die aan de pil zitten en daar last van hebben?
Wat doen jullie eraan?

xx Natalie

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:01

Niet echt last van, enkel het nergens zin in hebben.

Misschien met je dokter in overleg om de pil door te slikken of indien je nog geen zwangerschapswensen hebt een spiraal of prikpil of pleister te proberen?

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:01

Denk dat je het beste contact met je huisarts hierover kan opnemen ipv bokt.
Erg vervelend voor je!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:03

Jeetje dat is vervelend. Zelf heb ik er 'geestelijk' weinig last van, maar sinds mijn bevalling heb ik er de eerste 1,5/2 dagen echt veel lichamelijk ongemak van.
Kun je (eventueel in overleg met je huisarts) niet twee of drie keer je pil doorslikken en dan pas een stopweek houden?

En wellicht zou je eens kunnen kijken of je klachten bij andere anticonceptie minder worden? Had je deze klachten ook al toen je nog niet aan de pil was?

Anoniem

Re: De menstruatie staat weer voor de deur...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:04

Waarom slik je de pil dan niet gewoon door? De stopweek is echt nergens voor nodig.. :n

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:07

Ik had het ook met de pil. Maar dat kwam echt door de pil. Lees maar eens op internet hoeveel vrouwen er last van hebben.

Spiraaltje vond ik heel erg fijn. Ik was veel gelijkmatiger qua emoties etc.

Misschien iets voor jou? (of andere vorm van AC)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:07

Ik neem ook geen stopweek meer, alleen enkel eens in de 4 a 5 maanden vanwege doorbraakbloedingen. Ik ben altijd zo heftig ongesteld dat ik zo blij met de pil!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:10

Zo had ik elke maand verschrikkelijke hoofdpijn in mijn stopweek..
Wat bleek.. in die stopweek heeft je lichaam een gigantische storing in je hormoonhuishouding.. met alle klachten van dien.
Nu slik ik de pil dus 3 maanden door en las dan een stopweek in.. dat scheelt me iig 2x gigantische koppijn.. :+

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:13

Had ik ook jaaaaaaren geleden, heb toen een andere pil gekregen van de dokter.
Nu slik ik al jaren geen pil meer en nu ben ik ook 2 weken van de maand zo depressief als een deur :')

xVultures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 19:15

De pil door slikken heb ik ook wel eens over na gedacht.
maar heb je dan, wanneer je weer een stopweek hebt, niet extra last van de klachten?
Ik was al van plan om naar de huisarts te gaan. maar was benieuwd hoe anderen hier mee om gaan..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:16

Nergens last van.. behalve die koppijn dan..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:17

xnatalie95 schreef:
De pil door slikken heb ik ook wel eens over na gedacht.
maar heb je dan, wanneer je weer een stopweek hebt, niet extra last van de klachten?
Ik was al van plan om naar de huisarts te gaan. maar was benieuwd hoe anderen hier mee om gaan..

Nope.

Ik snap werkelijk niet waarom vrouwen zich nog de ellende aandoen van elke maand stoppen.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:18

Ik zou eens overleggen of je niet een andere pil kunt proberen.
Gebruik zelf de Nuvaring en heb nergens last van :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:19

prikpil... ideale oplossing

ECM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:20

Herkenbaar!
Had ik met de microgynon, bagger pil(voor mij dan!!). Komt wel vaker voor bij vrouwen, dan zorgt de dusdanige samenstelling van hormonen voor bepaalde dingen zoals overmatige emoties, haaruitval, meer gewicht e.d.
Iedereen reageert er dus anders op! Toen ben ik overgestapt op de Qlaira maar had veel doorbraakbloedingen bij die.. Nu heb ik de Zoely en die is zoooo fijn! Aanrader!
Maar bezorgt je wel stressmomentjes soms hoor, je kan soms ook gewoon niet ongesteld worden. Komt omdat die pil is ontwikkeld voor mensen die enorm ongesteld worden.

FellowH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:21

Maar ik heb wel eens gehoord dat wanneer je te lang doorslikt onvruchtbaar oid kunt worden?

Geen idee of dat waar is maar dat heb ik een aantal keer horen zeggen

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:21

ik voel me wel altijd anders. maar heb er geen last van. af en toe een beetje buikpijn. ik vind het juist veel fijner met pil. ik had eerst altijd enorme buikpijn. maar ik had wel altijd veel langer tussen mijn ongesteldheid door. dat mis ik wel een beetje _O-
er zal vast wel een goede oplossing zijn! maar overal zitten wel weer nadelen aan.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:23

Ik had dit de laatste tijd heel erg
tijdens dat de menstruatie begon, en ook nog wanneer hij eindigde
kon de hele dag wel janken en k werd van werkelijk alles emotioneel en kwaad
had toen de yasmin, heb nu microgynon 30
bij mij is het wel minder
maarja, dat is bij iedereen anders
ik kon er ook niet veel aan doen, behalve tegen mezelf zeggen dat mijn moodswings door hormonen kwamen en dat ik het allemaal maar positief moest bekijken :')

xVultures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 19:26

ECM schreef:
Herkenbaar!
Had ik met de microgynon, bagger pil(voor mij dan!!). Komt wel vaker voor bij vrouwen, dan zorgt de dusdanige samenstelling van hormonen voor bepaalde dingen zoals overmatige emoties, haaruitval, meer gewicht e.d.
Iedereen reageert er dus anders op! Toen ben ik overgestapt op de Qlaira maar had veel doorbraakbloedingen bij die.. Nu heb ik de Zoely en die is zoooo fijn! Aanrader!
Maar bezorgt je wel stressmomentjes soms hoor, je kan soms ook gewoon niet ongesteld worden. Komt omdat die pil is ontwikkeld voor mensen die enorm ongesteld worden.

Volgens mij heb ik ook een tijdje microgynon gehad, toen kreeg ik van de apotheek een andere omdat die niet meer leverbaar was.
Ze zeiden dat deze precies hetzelfde was, maar ik had bij de microgynon nergens last van.. en nu ik deze zo ongeveer 1 jaar gebruik krijg ik er steeds duidelijker last van.

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:26

Casarell schreef:
Zo had ik elke maand verschrikkelijke hoofdpijn in mijn stopweek..
Wat bleek.. in die stopweek heeft je lichaam een gigantische storing in je hormoonhuishouding.. met alle klachten van dien.
Nu slik ik de pil dus 3 maanden door en las dan een stopweek in.. dat scheelt me iig 2x gigantische koppijn.. :+

Herkenbaar, ik heb nu ivm spotting een zwaardere pil en nu standaard iedere stopweek super erge hoofdpijn. Ben allergisch voor normale pijnstilling dus kan niets beginnen behalve bed liggen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:27

Ik heb hem de eerste keer gewoon net zo lang doorgeslikt tot ik er door heen ging (3 strips) en dat houd ik nu gewoon aan. :P

Doorslikken kan geen kwaad hoor, dat 1x per 4 weken is ook met de pil kunstmatig.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:30

Ik had het ook eerder met de Yasmin, vreselijk.
Maaruh, gewoon doorslikken, kan echt geen kwaad! Nu ben je nl ook niet ongesteld maar heb je een onttrekkingsbloeding.
Ik stop meestal eens in de 3 maanden.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:30

Ik zou gewoon doorslikken. Ik heb een tijd doorgeslikt en mijn ongesteldheden destijds waren exact hetzelfde als nu. (nu stop ik iedere maand) Verder is het lekker makkelijk en ik had geen doorbraakbloedingen. (met een 20 pil, dus niet eens 30)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:31

muddy_ schreef:
Maar ik heb wel eens gehoord dat wanneer je te lang doorslikt onvruchtbaar oid kunt worden?

Geen idee of dat waar is maar dat heb ik een aantal keer horen zeggen

Nee hoor echt niet waar. Je kan de pil in principe net zo lang doorslikken als je wilt stopweek inlassen is eigenlijk nergens voor nodig. Je krijgt alleen wat meer kans op doorbraakbloedingen.
Je moet wel even kijken wel je pil je hebt de zogenaamde 3 fasepil (bv trigynon) is wat lastiger om door te slikken.

groetjes genja

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:31

xnatalie95 schreef:
Volgens mij heb ik ook een tijdje microgynon gehad, toen kreeg ik van de apotheek een andere omdat die niet meer leverbaar was.
Ze zeiden dat deze precies hetzelfde was, maar ik had bij de microgynon nergens last van.. en nu ik deze zo ongeveer 1 jaar gebruik krijg ik er steeds duidelijker last van.

Dat heeft met de verzekering te maken, ze zeggen dat die ander door de zelfde fabrikant wordt gemaakt en de zelfde stoffen bevatten. Maar ik kreeg ook last van dingen die ik bij de microgynon geen last van had.
Als je een recept via de huisarts kan krijgt kan je gewoon de microgynon weer krijgen hoor ;)