leuke oefeningen voor zwaarlijvig persoon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

leuke oefeningen voor zwaarlijvig persoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 15:37

Sinds korte tijd heb ik m'n moeder zo ver gekregen om weer te gaan sporten en bewegen. Outdoor wel te verstaan, sportschool was ze namelijk lid van maar buiten de kosten om, vond ze dat ook niet leuk.

Nou ben ik op zoek naar leuke oefeningen om samen met haar te doen waardoor ze en fitter wordt en af kan vallen zonder dat het te belastend is.

Het gaat dus om een zware vrouw van bijna 60 met twee kunst knieën die al erg lang niet gek veel gedaan heeft ;)

JuliaKamm

Re: leuke oefeningen voor zwaarlijvig persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:37

Beginnen met stukjes wandelen? en stretch oefeningen oid?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:38

In hoeverre zijn de kunstknieën een belemmering? Anders zou je ook nog aan zwemmen kunnen denken :-)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:40

Zwemmen :) bij een vereniging betaal je ook niet zo gek veel en krijg je wel begeleiding.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:44

Ik zou beginnen met fietsen, als ze dat leuk vind: dat is weinig belastend, kun je rustig opbouwen en geeft je ook een doel wat motiverend kan werken (bv een rondje of ergens heen fietsen of boodschappen doen een dorp verderop).

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 15:48

M'n moeder heeft trouwens wel ene paard en een hondje en lopen doet ze dus al wel aardig. Fietsen ga ik haar aanraden en zwemmen is eigenlijk ook wel erg lekker.

Knieën zijn geen probleem denk ik...ze heeft er geen last van maar ik weet niet of die dingen alles kunnen wat normale knietjes ook kunnen :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:35

Met kunstknieen kun je niet altijd meer volledig hurken of op je knieen zitten, het verschilt per persoon. :)

Zwemmen zou ook heel erg goed zijn! Gerichte oefeningen uiteraard ook (core stability, buikspieren!) maar dat voelt vaak niet zo 'organisch' (verplicht nummer, ongemakkelijk, voelt 'sportschoolachtig') dus daar zou ik niet mee starten.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:37

Ik zou beginnen met zwemmen, dat is een fijne manier om fitter te worden zonder dat het te belastend is. En wie weet als ze wat meer in vorm is kun je ook een beetje gaan hardlopen.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:40

Zoals eerder gezegd, Zwemmen! Verder kan ik mountainbiken aanraden, ook erg leuk! :j