slotjes beugel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

slotjes beugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 10:02

Vandaag krijgt ze er 1 :(:)
Over een poosje volgt nummer 2

Hier iemand met ervaring met een slotjes beugel??
Ik hoorde al horror verhalen over veel pijn en moeilijk eten.
Wat kan ik als moeder het beste voor haar doen qua eten en pijnstilling naast de paracetamols???
Ik heb ze zelf nooit gehad dus mij ontbreekt de ervaring gewoon.

Rubio

Re: slotjes beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:07

Het is even een weekje wennen met eten, maar daarna heb je nergens meer last van :) Verder heb je er hooguit 2 dagen last van als je weer naar de ortho bent geweest en je hebt een ander draadje gekregen of je beugel is strakker gedraait. Ik heb nooit pijnstilling geslikt, maar dat mocht wel en ik heb een paard dagen vloeibaar of heel zacht voedsel gegeten, maar het viel reuze mee! Niks om je druk over te maken dus :) En het resultaat is uiteindelijk prachtig.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:10

Als ik pijn had, en dat had ik vooral als ik elastieken moest dragen of een dikker draad kreeg, dronk ik veel thee en soep. Warmte helpt heel goed tegen pijn :) Ik heb nooit pijnstilling genomen geloof ik, maar het kon wel flink zeuren. Je moet er de eerste week flink aan wennen maar daarna heb je waarschijnlijk nergens meer last van :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 10:22

Bedankt :)

Ze is nogal kleinzierig :+
Voor vanavond heeft ze soep......vind ze lekker en ik dacht dat dat misschien makkelijk was voor nu.
Morgen maar even zien wat ik er van ga bakken dan.

Haar buitenboord voor de nachten droeg ze niet trouw dus ik verwacht wel dat ze even last gaan krijgen.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:22

Mijn dochter heeft sinds januari ook haar blokjes beugel.
Zij heeft inderdaad ongeveer 3 dagen lang flink last van haar mond na elke afspraak.
Ik doe die dagen niet moeilijk met eten en hou rekening met haar. Zoals haar harde korstjes niet te hoeven eten, of iets wat ze moet afbijten.
Zij neemt wel pijnstilling.
Ook op school wordt eventueel rekening gehouden wanneer ze geweest is bij de Ortho.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:27

Ik heb de beugel ook gehad. (2 maandjes geleden eruitgehaald :D )
Inderdaad de eerste week erg veel last gehad en eigenlijk alleen soep ge'dronken'. Daarna ging het beter en kon ik weer brood etc. eten. Chips en appel waren 2 weekjes erna nog moeilijk maar ging steeds beter. Uiteindelijk kun je vanalles weer eten.

Na de afspraken bij de ortho soms last (dikkere draad, kleinere elastiekjes, beugel vaster gedraaid etc.) Het resultaat vind ik (al zeg ik 't zelf :o ) best wel heel erg mooi :)

Edit: Geen pijnstillers gebruikt, van de ortho kreeg ik ook wax voor scherpe randjes. Bij mij werkte het niet en vond ik 't vreselijk

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 10:32

Ze heeft altijd moeite gehad met vlees eten.
Haar gebit sluit ook niet mooi aan achter op de kaken dus daarvoor moest ze de beugel.
Nu hoop ik voor haar dat als ze het straks achter de rug heeft, dat ze dan ook gewoon vlees kan eten met minder moeite.
Zo op het oog ziet haar gebit er gewoon al prima uit hoor maar wie weet hoe het zal zijn als het klaar is.
Het is gewoon wel een fijn idee dat ze later geen onnodige problemen zal gaan krijgen.

Het moet dus maar even........maar als ik haar ergens mee helpen kan....zoals hier boven gezegd het warme eten en drinken......dan kunnen we het zo prettig mogelijk maken dacht ik.

Ik ben benieuwd welke kleur ze gaat kiezen qua elastiekjes.
Ze is er nu met haar paps en moet dan door naar school.
Ik zie het zelf dus vanmiddag pas als ze weer thuis komt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:37

Zo'n drama is het allemaal niet. Ja het doet wel een beetje zeer. Als hij net gezet is en als er andere elastieken op gaan of er wat aan versteld is. Maar niet zo erg dat je alleen maar vloeibaar kan eten hoor. Valt allemaal best mee. Geen watje er van maken he? ~~}>

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:39

Ik had zelfs na een lange tijd mn beugel dat ik het aandraaien of strakker maken lekker vond voelen :D .
De eerste keer dat hij gezet wordt is het inderdaad een paar dagen ff knudde, maar je went er zo snel aan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:40

Sabinee__ schreef:
Ik had zelfs na een lange tijd mn beugel dat ik het aandraaien of strakker maken lekker vond voelen :D .

_O-
Hou je ook van zweepjes?

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:42

Suzanne F. schreef:
Sabinee__ schreef:

_O-
Hou je ook van zweepjes?

<<) <<) ~~}>

Ik weet niet hoe je het moet uitleggen.. Maar die 'druk' ofzo van het aandraaien voelde lekker :D .
Alsof alles weer fijn op zn plek werd gezet. :))

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 10:43

Tuurlijk ga ik haar zeggen dat ze niet moet miepen.
Dar word ze een grote meid van :)
Maar dan wil ik stiekem toch wel haar in de watjes leggen zonder dat ze zich zieliger gaat voelen :(:)
Als ik haar dan tegemoet kan komen in iets dan is dat alleen maar fijn :j

Ik denk niet dat het aandraaien van het ding haar hobby gaat worden :')

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 14:31

ohw my -O-

een ijzeren bekkie :')

Straks maar eens kijken of we daar nog wat leuks van kunnen gaan maken.....
iets met magneten of zo :')

:(:)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:37

Ik heb nooit last gehad van m'n slotjes. Ook de eerste week niet.
Heb zelfs vanaf dag 1 gewoon trompet gespeeld :D inclusief blaren aan de binnenkant van m'n lippen, maar ach :Y)

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:43

ik heb er een....
na 3dagen kun je alles eten met de eerste draad kun je op het laatste boogjes leggen :P
tja ik leef ook nog :)

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:46

Ik heb er een, maar heb er niet super veel last van. Je kan voor school van die kwarkachtige dingen in plastic meegeven wat je zo opslurpt. Ik moest laatst weer naar de ortho en toen kreeg ik weer iets waar ik behoorlijk last van had, maar paracetamol werkt fantastisch!! :j

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:49

ik neem altijd standaard (uit voorzorg) zodra ik de deur uitloop bij de ortho een paracetamol in, maar dit is vooral omdat ik altijd sochtends ga, voor school.

de eerste dagen dat mn beugel gezet was at/dronk ik alleen maar zelfgemaakte smoothies, en steeds meer wat zachte stukjes brood.
als eerste avondeten neem ik meestal van die aardappelballetjes, die zijn lekker zacht. en de eerste paar keer nam ik een croissantje mee naar school enzo, dat ging ook wel(daar kan je op sabbelen)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:01

kleurtje kan ze nu waarschijnlijk nog niet kiezen. dat komt pas in het latere traject.

Ik heb vroeger zelf slotjes gehad en heb er geen nare herinneringen aan. Mijn autistische zoon heeft ze ook. Hij is altijd panisch geweest voor de tandarts. Maar bij de ortho gaat het vanaf dag 1 prima. Sinds woensdag heeft hij nu ook onder slotjes, dat was een paar dagen gevoelig. Maar hij eet er eigenlijk alles mee. Maar mocht het erg zeer doen, dan mag hij van mij ook lekker soep maken. Dat even vertroetelen wordt wel gewaardeerd. :o

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:05

Ik vond het allemaal wel meevallen..
Heb alleen onder een beugel gehad en maar 5 maanden maar toch. Ik had geen last van aandraaien, alleen was het uit einde van het draad scherp dus daar moest dan wax op. Verder geen pijn gevoeld hoor.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:10

Ik had er eerste dag heel erg last van, omdat ze het eerste draadje, wat ze er normaal in deden, maar hadden overgeslagen.... eerste avond gesabbelt op reepjes pannenkoek, veel ijskoudqater gedronken, en telkens na een nieuw draadje mezelf de 1e nacht in slaap gehuild... maar volgens de ortho stond alles zwaar klem "dus kon het wel eens gevoelig zijn"...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 21:07

Het valt tot nog toe heel erg mee.
Het ziet er even anders uit als ze lacht maar het is voor een goed doel.
Ze is met 1 paracetamol naar bed nu en ik denk dat ze er wel doorheen slaapt.
1 slotje deed vervelend begreep ik.
Verder heeft ze een heel blik soep op :')
Is ze gek op.....
Ze heeft een broodje en lange vingers gegeten :')
Dus....gaat wel goed komen denk ik :+

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:32

De ergste pijn zal morgenochtend zijn.
Dat heeft de mijne ook altijd. Zeker wanneer er weer eens elastiekjes verplaatst zijn of andere dingen.
Maar wie weet fietst ze er zo doorheen!
En zoals gezegd; het is voor een goed doel.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 21:36

elastiekjes heeft ze nog niet.....het is gewoon 1 bonk ijzer nu.
Ik ben benieuwd morgen....

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 05:21

-O- :(:)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 05:25

De eerste week is, zoals gezegd, even bikkelen. Maar daarna valt het mee. Ik heb die eerste week vooral stampot en ander zacht eten gegeten. Denk aan pasta of gehaktballen met puree of gekookte aardappelen.