Twee keer ongesteld na elkaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Twee keer ongesteld na elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 08:10

Vanmorgen werd ik wakker met een soort van kramp in mijn onderbuik, het leek een beetje op een lichte vorm van kramp die ik heb als ik ongesteld ben. Ik heb wel vaker een beetje last van mijn buik maar dit gaat altijd weer vanzelf over.
Maar nu bleef de kramp aanhouden. Toen ik vervolgens naar het toilet ging merkte ik dat ik een beetje bruin vlies verloor. Normaal gesproken zou ik dan denken dat ik ongesteld moest worden, maar ik ben net vorige week ongesteld geweest en de afgelopen twee dagen was ik alweer "schoon". Om te weten of ik nog meer bruin slijm (excuus voor de fijne omschrijving zo op de vroege ochtend) had, toch maar even gespoeld met de intiem douche en ja hoor, nog meer slijm.
Ik ben nog nooit onregelmatig ongesteld geweest, ook niet toen ik net voor de eerste keer ongesteld werd op mijn 12e.
Normaal gesproken zou het kunnen dat het gewoon nog wat restjes zijn van vorige week, maar het feit dat ik de afgelopen twee dagen alweer helemaal schoon was en ik nu ook een beetje de kramp voel zorgt bij mij voor een groot vraagteken.
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is dat ik nu ineens weer ongesteld word? Ik ben overigens gewoon aan de pil en deze slik ik netjes iedere avond.

Maureen95

Re: Twee keer ongesteld na elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 08:12

Heb je op dit moment veel stres? rare eetgewoontes? Daar kan het dan ook door komen..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 08:13

Even aankijken, dit heb ik zelf ook een aantal keren gehad (echt met jaren er tussen). Was nooit wat aan de hand.

Soms kan het wel getriggerd worden door 18+ bedactiviteiten is mijn ervaring.

Mocht dit vaker gebeuren en je hebt er echt last van dan zou ik even de HA contacteren.
Slik je de pil trouwens door of met een stopweek elke keer? Mocht je doorslikken dan zou ik even een keer een week stop inlassen na elke strip de komende tijd.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 08:15

Misschien nog opgehoopt bloed wat er nu uitkomt? Ik heb ook eens een hele homp vlies in mijn onderbroek gehad, echt een lap wat je zo uit elkaar kon halen. Was normaal volgens mijn moeder(verpleegkundige) en hebt maar 1x gehad en daarna nooit meer.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 21:16

Maureen95 schreef:
Heb je op dit moment veel stres? rare eetgewoontes? Daar kan het dan ook door komen..

Ik ben momenteel wel erg bezig met mijn eetpatroon aan te passen maar juist in positieve zin. Dit wil niet altijd even goed lukken maar ik eet aanzienlijk gezonder dan twee maanden geleden. (lees: minder snoepen/snaaien/proppen en meer groenten, fruit en gezonde maaltijden in plaats van vette hap)
Stress heb ik niet bepaald, alleen wat kopzorgen omtrent mijn werk maar dit is niet van de laatste tijd. Het kan dus spanning zijn, maar dan is het wel gek dat het nu ineens de kop opsteekt.

MarliesV schreef:
Even aankijken, dit heb ik zelf ook een aantal keren gehad (echt met jaren er tussen). Was nooit wat aan de hand.

Soms kan het wel getriggerd worden door 18+ bedactiviteiten is mijn ervaring.

Mocht dit vaker gebeuren en je hebt er echt last van dan zou ik even de HA contacteren.
Slik je de pil trouwens door of met een stopweek elke keer? Mocht je doorslikken dan zou ik even een keer een week stop inlassen na elke strip de komende tijd.

Heb je dit ook voor het eerst gehad nadat je al jarenlang regelmatig ongesteld was? Voor de duidelijkheid: ik was bijna 12 toen ik voor het eerst ongesteld werd en ik ben inmiddels 26 jaar. Er is geen enkele maand geweest waarin ik onregelmatig was. Hooguit 2 dagen eerder of later, maar nooit langer dan een week.

18+ bedactiviteiten zijn niet nieuw voor mij, de laatste 'keer' was eergisteren.
Ik slik de pil altijd keurig met een stopweek na iedere strip, omdat ik het niet nodig vind om hem door te slikken en ik geen zin heb in een verstoord hormoonhuishouden.
Het is voor het eerst dat ik dit meemaak. Zoals ik ook in mijn openingspost heb gezet, heb ik wel vaker dat ik mijn buik 'voel'. Soms mijn maag, dan weer mijn darmen en soms ook mijn baarmoeder. Althans, hetzelfde gevoel als ik ongesteld ben maar dan een zeer milde vorm.

Bralindy schreef:
Misschien nog opgehoopt bloed wat er nu uitkomt? Ik heb ook eens een hele homp vlies in mijn onderbroek gehad, echt een lap wat je zo uit elkaar kon halen. Was normaal volgens mijn moeder(verpleegkundige) en hebt maar 1x gehad en daarna nooit meer.

Had je toen ook nog last van kramp of niet?
Vorige week donderdag was mijn laatste dag dat ik ongesteld was.
Ik heb wel vaker dat er wat bloed achterblijft wat er vervolgens een maand later als oud bloed uitkomt (hè lekker), maar het gekke vind ik juist dat er de laatste dagen niks aan de hand was en ik er vanmorgen ineens last van had. Inmiddels voel ik de hele dag al de milde, zeurderige kramp alsof ik ongesteld moet worden. Ben een paar keer extra naar het toilet geweest om te kijken, maar behalve vanmorgen was ik de hele dag wel schoon.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:21

Kan ook een soa zijn. Krijg je tussentijdse bloedingen van heb ik mij laten vertellen :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 21:39

Dan ben ik wel benieuwd hoe ik die opeens heb kunnen oplopen. :=

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:56

Jolien87 schreef:
Dan ben ik wel benieuwd hoe ik die opeens heb kunnen oplopen. :=

Maria is ook zwanger geworden van de lucht. :')

Nee even serieus.

Stuur je even een pb