Afgrijselijke bovenbenen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JulieP

Afgrijselijke bovenbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 21:08

Dag bokkers!

Deze zomer wil ik graag eens een bikini aandoen, aangezien ik vroeger altijd een badpak aandeed omdat ik het gewoon comfortabeler/leuker vond, maar ondertussen ben ik ouder geworden en wil ik wel graag eens een bikini aandoen. Maar wie ouder wordt, wordt ook groter, ... waardoor mn bovenbenen dik zijn, ze vol mer felrode, grote striemen staan en een hele blanke kleur hebben!

Als er iemand tips heeft om striemen weg te werken, smallere bovenbenen te hebben, ... zijn ze welkom!

Met vriendelijke groeten! :)

Hikarii

Re: Afgrijselijke bovenbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:09

Striemen heb ik ook last van. Komt doordat ik in een korte tijd, veel ben aangekomen ( Eten uit depressie/verveling )
Heb het er nu 2 jaar zitten, en kom er maar niet vanaf. ( Evenals de dikke bovenbenen, ondanks goed genoeg sporten )
Dus ik lees even mee.

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 21:22

xBerber schreef:
Striemen heb ik ook last van. Komt doordat ik in een korte tijd, veel ben aangekomen ( Eten uit depressie/verveling )
Heb het er nu 2 jaar zitten, en kom er maar niet vanaf. ( Evenals de dikke bovenbenen, ondanks goed genoeg sporten )
Dus ik lees even mee.

Dit is exact wat ik ook voor heb! Erg lastig vind ik... ;)

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:24

Ik gebruik Bio-Oil en het werkt super!

Wel even minimaal drie weken volhouden maar het resultaat is er zeker

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:26

Weet je wat het vervelende is. Soms ben je gewoon uit de 'ideale' verhouding.
En hoeveel je ook alvalt, je zult nooit de ideale verhouding krijgen. Ik heb dat ook met mijn buik.
Ik blijf (hoeveel ik ook weeg) een buikje houden. Nou ja, noem het maar een flink buikje. ;)

Het enige wat helpt is de spieren trainen zodat het er wat strakker uit ziet.
Dat geldt natuurlijk ook voor jouw bovenbenen.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:26

Ze zegge wel is (voor dunnere benen enzo) dat je dan. Touwtje moet springen. Heb thuis een spring touw. Maar het weer ziet niet mee

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:28

Misschien een idee om een zelfbruiner te gebruiken? Misschien verbergt dat de striemen ook iets. En ik hoor ook goede berichten over bio-oil. Op youtube zijn er ook leuke workout video's te vinden om je bovenbenen (en andere lichaamsdelen, zoals buik) te trainen. Succes! :)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:29

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:30

ik heb ook striemen op mijn bovenbenen, dit komt omdat ik te hard ben gegroeid. Het zijn witte littekens.

Ik draag hierom een bikini met een broekrokje, ze zijn moeilijk te vinden maar ze zijn er wel.

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 21:31

Bio oil wil ik dan wel eens proberen, en ik doe nu al heel erg lang training van bovenspieren op allerlei manieren maar het wordt niet echt beter... Toch bedankt! :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:44

Striemen worden minder zichtbaar van afvallen. Werk aan de winkel dus, ook ik raad zware krachttraining aan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:49

Striemen gaan inderdaad alleen weg door af te vallen. Ik heb ook op mijn bovenbenen en billen een hele hoop striemen en je kan bio oil smeren wat je wilt maar dat helpt in mijn opinie alleen om het te voorkomen (je maakt je huid dan wat soepeler) en niet om het te "genezen". Ze worden na verloop van tijd gewoon wit en na een tijdje valt het niet meer op.

Om mijn dikke bovenbenen aan te pakken doe ik nu een squat challenge omdat ik nog niet volledig aan de bak mag wbt krachttraining, maar ik kan je aanraden om inderdaad een zware vorm van krachttraining te doen en die te combineren met cardio. Hardlopen of op een crosstrainer is ongelofelijk goed voor je benen!

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:52

eh, ik weeg 65 kilo en ben 1,75mtr. Ik heb geen dikke bovenbenen, hoe kom ik dan van mijn striemen af?
Ik wil niet nog meer kilo's kwijt eigenlijk. Alleen smeren met Bio oil? Hier geloof ik niet zo in eigenlijk. Ze zitten er al 20 jaar en zouden door oil verminderen of zelfs verdwijnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:57

Krachttraining betekent niet per se gelijk heel erg veel afvallen, het is gewoon het gespierder maken van je lichaam :)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:58

Squaten, lunges.... En het liefst met een flinke hoeveelheid gewicht.

Hoe meer spieren, hoe hoger de verbranding in het lichaam, hoe meer verlies van lichaamsvet.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:00

Striemen gaan niet weg... de rode kleur verdwijnt wel van zelf...

Een opmerking als werk aan de winkel en afvallen... vind ik zeer bijzonder... hoe kun je dat nou weer adviseren zonder dat je ts kent en of ziet... misschien is er helemaal geen sprake van overgewicht... en dan ga je zeggen dat ts moet afvallen waarna ze dalijk een zeer gezond crash dieet gaat volgen _-:( lekker dan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:01

Nou overdrijven is ook een vak hé @Neon. TS geeft zelf in de openingspost aan dat ze haar bovenbenen te vol vindt. Dan is sporten toch echt de beste (overigens ook één van de weinige) manieren om van striemen af te komen.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:03

ik heb het ook, en ik heb juist dunne benen. ik heb het wel niet zo erg. het valt totaal niet op. maar als ik ze dan zie zitten vindt ik dat toch jammer.
zoals al eerder gezegd. je hebt een bepaald figuur. en die hou je ookal val je af. dus ik zou je bovenbenen en billen gaan trainen zodat het wat strakker is. ik vindt wat bredere bovenbenen (en billen) erg vrouwelijk vooral als het mooi strak. :j
en misschien veel zonnen (niet te veel natuurlijk) maar zorgen dat je optijd een beetje bruin bent. misschien valt het dan minder op. (kan misschien nu al als je een zonnebank of zonnehemel hebt)

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:04

Ts is volgens haar profiel 14...de meeste meiden van die leeftijd vinden wel iets vreselijk aan hun lijf... anderen zijn het daar 99 van de 100 keer niet mee eens omdat het vaak een vertekend zelfbeeld is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:08

Er is echt absoluut niks mis met meiden van 14 om wat krachttraining te doen. Al helemaal als het gaat om wat onschuldige squats of lunges. Ik denk zelfs dat een groot probleem van de samenleving op dit moment is dat pubers níet genoeg worden aangemoedigd om te sporten.

Striemen horen bij groeien, ik heb ze ook in mijn pubertijd een hele hoop gehad en ondertussen zijn ze steeds minder geworden, maar in de tussentijd heb ik ze weggewerkt door te sporten inderdaad. Niet door af te vallen, maar door mijn benen strakker te krijgen. TS mag dat best weten en als TS haar bovenbenen te vol vind is zij de enige die daar wat aan kan doen. Ik moedig helemaal niemand aan om een eetstoornis te krijgen of om te veel bezig te zijn met hun beeld, maar het is beter voor TS om lekker te gaan squatten als zij onzeker is over haar bovenbenen, dan om te stoppen met eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:09

Neon schreef:
Ts is volgens haar profiel 14...de meeste meiden van die leeftijd vinden wel iets vreselijk aan hun lijf... anderen zijn het daar 99 van de 100 keer niet mee eens omdat het vaak een vertekend zelfbeeld is...

Meisje kan best wel een groeispurt hebben gehad en flinke stretchmarks op haar benen hebben hoor... Ook op je veertiende.

TS; De roodheid verminderd na een hele tijd, als je bovenbenen je echt in de weg zitten kun je altijd trainen om het wat strakker te maken. :)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:10

Ik ben vrij lang en prima op gewicht, ook is de dikte van mijn benen vrij normaal. Ik ga 3x in de week naar de sportschool en train dan voornamelijk mijn bovenbeenspier en ook door het paardrijden is deze al duidelijk aanwezig.

Ondanks dit alles heb ik toch een paar striemen op mijn bovenbenen. Inderdaad, zoals eerder genoemd wit, maar er zijn er ook een paar blauw.

Soms weet je denk ik gewoon niet zo goed waar het aan ligt. Echter trek ik gewoon een bikini aan (als ik bruin ben zie je ze helemaal amper), ze wijzen bij mij niet op 'dikke benen' en ik kan er weinig aan doen helaas.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:12

Ik zei ook niet dat sporten slecht is... helemaal niet... maar adviseren om af te vallen is naar mijn mening wat anders dan adviseren om spieren te trainen... van spieren trainen val je in eerste instantie niet eens af... spieren zijn zwaarder als vet

En tuurlijk kan ze striemen hebben... heb ik ook in mijn pubertijd gekregen... vuurrode op mijn bovenbenen en borsten... en guess what... ze worden met de jaren vanzelf lichter en minder opvallend...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:16

Neon schreef:
Ik zei ook niet dat sporten slecht is... helemaal niet... maar adviseren om af te vallen is naar mijn mening wat anders dan adviseren om spieren te trainen... van spieren trainen val je in eerste instantie niet eens af... spieren zijn zwaarder als vet

En tuurlijk kan ze striemen hebben... heb ik ook in mijn pubertijd gekregen... vuurrode op mijn bovenbenen en borsten... en guess what... ze worden met de jaren vanzelf lichter en minder opvallend...

Ik had precies hetzelfde als TS, vooral rond mijn heupen omdat ik een behoorlijk zandloperfiguur kreeg uit het niets. :+ Zitten nog steeds wit achtige littekens, maar dat is ook een gebied wat wat minder te trainen valt imo.

Scrubben helpt trouwens ook erg om dode huidcellen weg te halen, kan ook je stretchmarks een beetje vervagen! En het is natuurlijk ook nog heel goed voor je huid. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:16

Er is in dit topic maar één keer afvallen geopperd als optie om van de striemen af te komen, voor de rest is het alleen maar krachttraining geweest. Ik word gewoon een beetje moedeloos van het feit dat we meisjes die jonger zijn altijd maar in bescherming moeten nemen tegen de waarheid omdat ze zogenaamd zo fragiel zouden zijn. TS weet denk ik zelf ook wel helemaal prima dat ze er gewoon goed uit ziet, alleen ze heeft wat issues met haar bovenbenen. Hoe je van problemen die je hebt met je lichaam af komt? Door ze op te lossen. Dat is zo voor iemand die 12 is, en dat is ook zo voor iemand die 42 is.