Vaak plassen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

blauwpaardje

Vaak plassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 19:43

Heee...
titel zegt het al een beetje ...
ik moet echt vaak plassen.
Ik word er zelf ook best gek van eigenlijk , Ik moet sws om de 2 uur. soms om het uur. en heeeel soms is mn max 3 uur.
Maar ik vind het echt heel vervelend. Zo zeg is soms dingen af (wat gwn heel leuk is) omdat ik niet zolang mn plas kan ophouden en er geen wc is bijv. En in de zomervakantie gaan we ook lang in de auto en om het uur stoppen is ook niks...
Kan ik hier wat tegen doen ?
Ben al een keer langs HA geweest .. maar volgens hem zit het tussen mn oren. Maar hoe gaat het er dan tussen weg :\

groetjess

benangelique

Re: Vaak plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:45

Wellicht is bekkenbodem fysiotherapie iets voor je? Ze kunnen bekijken of je blaas idd vol is of juist niet en waarom je dan toch de drang hebt om te gaan

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:46

Hi lieve TS, als eerst: hoe oud ben jij?
Ik wil je toch aanraden om nogmaals naar jouw, of een andere huisarts te gaan. Niet dat er iets mis zou kunnen zijn (wat altijd kan) maar omdat het ophouden van je plas ook iets is dat heel goed te trainen is. Ook met bepaalde hulpapparatuur, die wellicht via de huisarts te verkrijgen is.
Weten je ouders hiervan? Overleg anders ook even met hun.

Gelukkig heb ik hier niet heel veel last van, maar sommige dagen wel dus ik snap wel hoe frustrerend het voor jou moet zijn, zeker als je leuke activiteiten hierdoor moet laten schieten.

Heel veel sterkte in elk geval!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:48

Er zijn twee dingen die me het eerst te binnen schieten. 1 staat hierboven al, en 2 is suikerziekte.
Is daar een van de symptomen van. Als je je er echt heel erg zorgen over maakt kun je bloed laten prikken, maar ik verwacht niet dat dat het is want dat merk je wel aan meer

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 19:48

AmyII schreef:
Hi lieve TS, als eerst: hoe oud ben jij?
Ik wil je toch aanraden om nogmaals naar jouw, of een andere huisarts te gaan. Niet dat er iets mis zou kunnen zijn (wat altijd kan) maar omdat het ophouden van je plas ook iets is dat heel goed te trainen is. Ook met bepaalde hulpapparatuur, die wellicht via de huisarts te verkrijgen is.
Weten je ouders hiervan? Overleg anders ook even met hun.

Gelukkig heb ik hier niet heel veel last van, maar sommige dagen wel dus ik snap wel hoe frustrerend het voor jou moet zijn, zeker als je leuke activiteiten hierdoor moet laten schieten.

Heel veel sterkte in elk geval!

Ik ben 14 .. maar zoalng als i kweet plas ik altijd vaak ..
Ja mn moeder weet er ook van. Ja miss nog een keer langs Ha gaan dan ... :\

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:49

Ik volg, zit met hetzelfde probleem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:50

Hoeveel drink je op een dag? Ik drink zo'n 4 liter op een dag en plas denk ik een keer of 10.
Je slaapt 8 uur op een dag, dus je hebt 16 uur in een dag. Een gemiddeld mens plast zo'n 3-8x per dag, vrouwen wat vaker dus laten we uitgaan van 6x op een dag; 16/6=2,67 dus het is normaal om iets vaker dan 1x in de 3 uur te plassen, zelfs om het uur plassen is nog normaal. Het is dus niet heel erg afwijkend hoe vaak jij plast.

Je hoeft in principe maar 1.5 liter per dag te drinken, dus als je meer drinkt dan dat, is het verstandig om wat minder te gaan drinken misschien?

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 19:53

laraxXxemma schreef:
Er zijn twee dingen die me het eerst te binnen schieten. 1 staat hierboven al, en 2 is suikerziekte.
Is daar een van de symptomen van. Als je je er echt heel erg zorgen over maakt kun je bloed laten prikken, maar ik verwacht niet dat dat het is want dat merk je wel aan meer

ik hoop eigg niet dat het dat is ..
maar even de symptomen volgens een site
veel dorst en veel plassen - Veel dorst is soms wel zo... maar dat is verschillend
afvallen zonder dat daar een reden voor is - nee :+
ziek en beroerd voelen - tjsa , misselijk , soms hoofdpijn
veel honger hebben, of juist helemaal niet - Tsja dat is ook soms ... niet altijd
wazig zien - nope
misselijk zijn of overgeven - misselijk

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 19:54

Rebeccaa schreef:
Hoeveel drink je op een dag? Ik drink zo'n 4 liter op een dag en plas denk ik een keer of 10.
Je slaapt 8 uur op een dag, dus je hebt 16 uur in een dag. Een gemiddeld mens plast zo'n 3-8x per dag, vrouwen wat vaker dus laten we uitgaan van 6x op een dag; 16/6=2,67 dus het is normaal om iets vaker dan 1x in de 3 uur te plassen, zelfs om het uur plassen is nog normaal. Het is dus niet heel erg afwijkend hoe vaak jij plast.

Je hoeft in principe maar 1.5 liter per dag te drinken, dus als je meer drinkt dan dat, is het verstandig om wat minder te gaan drinken misschien?

ik hou eigenlijk niet bij hoeveel ik drink ...
Maar ik plas Snachts ook 1x ... bijna altijd ..

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:55

Eens met Rebecca. Ik drink ook tussen de 3 en 4 liter water en ik moet ook om het uur tot twee uur wel. Soms beetje onhandig, maar geen ramp. En ja ik ben ook vaak misselijk maar betekent niet dat ik suikerziekte heb.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:55

Je kunt je bekkenbodem spieren trainen door onder het plassen 3x te stoppen met plassen. Dus stoppen, en verder plassen, stoppen, en verder plassen.. Zorg wel dat je altijd goed uitplast, anders heb je een verhoogd risico op blaasontsteking

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:56

Daarom die fysiotherapie. Wellicht heb je je lijf aangeleerd zo vaak te plassen

laraxXxemma

Re: Vaak plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:58

Ik zeg ook, ik denk niet dat ze dat heeft, het schoot me alleen als eerste binnen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:58

loveidefix schreef:
Je kunt je bekkenbodem spieren trainen door onder het plassen 3x te stoppen met plassen. Dus stoppen, en verder plassen, stoppen, en verder plassen.. Zorg wel dat je altijd goed uitplast, anders heb je een verhoogd risico op blaasontsteking

Niet zomaar wat roepen! Dit is een oefening die je kan doen (en dan nog afgeraden wordt ) wanneer er sprake is van een slappe bekkenbodem. Ts geeft echter aan dat er steeds aandrang is. Dit kan duiden op juist te gespannen spieren in het bekkengebied bijvoorbeeld

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:00

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo gek hoor, ik weet niet hoe anderen dat doen maar ik moet ook zeker elke twee uur plassen. Als ik veel drink om het uur, zoals in de zomer.
Ik heb echter nooit meegemaakt dat ik dingen afzeg omdat er geen toilet is, wat voor dingen ga je dan heen?
Als we lang met de auto weggaan doen we sowieso elke twee/drie uur plaspauze en dan drink ik niks in de auto omdat ik anders snel weer moet plassen :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:01

Grote kans dat je dit prima kunt trainen; op een gegeven moment raakt je lijf ook gewend aan je vele plasrondes en kun je de plasrondes ook met steeds meer tijd ertussen uitstellen. Dus deze week bv na 2 uur en 5 minuten naar de wc en dat steeds iets meer vergroten.

Denk er ook niet teveel aan, dus zeg dingen er ook niet voor af omdat je bang bent dat je sneller moet plassen. Als je er aan denkt dat je moet plassen, moet je ook.

(En door al dit moet ik ook accuut naar de wc :+ )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-05-14 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:02

Ik vind het helemaal niet abnormaal hoor TS :)

Ligt er ook gewoon aan hoeveel je drinkt en wat voor blaas je hebt. Is bij iedereen anders.

Ik plas net zo vaak als jij (en verder gezond), het zijn dan gewoon kleinere plasjes dan bij andere mensen. Onlangs hoorde ik een dame naast me plassen en dat leek echt een harde waterval tov mijn miezerig plasje :=

Probeer er gewoon niet te vaak aan te denken! Ik sta er niet bij stil en weet dat ik tijdens een autorit soms moet stoppen, geen probleem. Op het werk weten ze ook dat ik wat vaker dan gemiddeld moet gaan, is allemaal niet erg :)

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 20:03

verootjoo schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo gek hoor, ik weet niet hoe anderen dat doen maar ik moet ook zeker elke twee uur plassen. Als ik veel drink om het uur, zoals in de zomer.
Ik heb echter nooit meegemaakt dat ik dingen afzeg omdat er geen toilet is, wat voor dingen ga je dan heen?
Als we lang met de auto weggaan doen we sowieso elke twee/drie uur plaspauze en dan drink ik niks in de auto omdat ik anders snel weer moet plassen :+

Werd een keer gevraagd om buitenrit te maken van 3 uur ... tsja dat word hm niet ..
en meestal als ik er dan ook nog aan ga denken dat ik het dan zoalng moet ophouden .. dan moet ik alleen maar eerder ..

Maar zowat iedereen die ik ken plassen om de 4u .. en ik moet dan zowat elk uur of elke 1.5/2u

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:04

Nouja... Laten we het anders stellen: is het dan heel vreemd dat ik op een werkdag van +- 8,5 uur maar 1 keer of soms niet plas?

vuurneon

Tijdens een buitenrit ben ik ook wel achter een bosje gaan zitten hoor :D

(Maar ik ben op een leeftijd dat het mij niet zoveel meer boeit als ik in een groep moet zeggen dat ik écht even de bossage op moet zoeken :D )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-05-14 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther43

benangelique schreef:
loveidefix schreef:

Niet zomaar wat roepen! Dit is een oefening die je kan doen (en dan nog afgeraden wordt ) wanneer er sprake is van een slappe bekkenbodem. Ts geeft echter aan dat er steeds aandrang is. Dit kan duiden op juist te gespannen spieren in het bekkengebied bijvoorbeeld

Deze oefeningen kunnen geen kwaad hoor en het geeft je een goed gevoel over je plasdrang. Ook ontspannen leer je met deze oefening, want na de aanspanning volgt de ontspanning. Als TS erg gespannen bekkenbodem spieren zou hebben zou ze imo ook aangeven dat ze moet persen voor ze gaat plassen en dergelijke

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 20:05

Robin_S schreef:
Ik vind het helemaal niet abnormaal hoor TS :)

Ligt er ook gewoon aan hoeveel je drinkt en wat voor blaas je hebt. Is bij iedereen anders.

Ik plas net zo vaak als jij (en verder gezond), het zijn dan gewoon kleinere plasjes dan bij andere mensen. Onlangs hoorde ik een dame naast me plassen en dat leek echt een harde waterval tov mijn miezerig plasje :=

Probeer er gewoon niet te vaak aan te denken! Ik sta er niet bij stil en weet dat ik tijdens een autorit soms moet stoppen, geen probleem. Op het werk weten ze ook dat ik wat vaker dan gemiddeld moet gaan, is allemaal niet erg :)

hahah ja van die watervallen hoor ik ook wel is ... en ik plas ook niet echt een waterval maar zo nodig lijkt het dan wel te voelen ;p

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 20:07

Deze oefeningen kunnen geen kwaad hoor en het geeft je een goed gevoel over je plasdrang. Ook ontspannen leer je met deze oefening, want na de aanspanning volgt de ontspanning. Als TS erg gespannen bekkenbodem spieren zou hebben zou ze imo ook aangeven dat ze moet persen voor ze gaat plassen en dergelijke[/quote]

Uh ,,, dat is eigg wel waar . als ik plas plas ik eerst normaal maar daarna voelt het alsof er nog wat in zin en ga ik soort drukken ja om het eruit te krijgen .

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:08

blauwpaardje schreef:
verootjoo schreef:

Werd een keer gevraagd om buitenrit te maken van 3 uur ... tsja dat word hm niet ..
en meestal als ik er dan ook nog aan ga denken dat ik het dan zoalng moet ophouden .. dan moet ik alleen maar eerder ..

Maar zowat iedereen die ik ken plassen om de 4u .. en ik moet dan zowat elk uur of elke 1.5/2u

Dan ga je toch ff achter een boom? Of even stoppen bij een bosrestaurant ofzo. Ik zie het probleem geloof ik niet. Je bent er ook wel heel erg mee bezig in je hoofd volgens mij? Probeer het wat los te laten, zo erg is het toch niet om af en toe te plassen? Het lijkt alsof je er constant mee bezig bent waardoor je veel sneller aandrang voelt

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:08

AmyII schreef:
Nouja... Laten we het anders stellen: is het dan heel vreemd dat ik op een werkdag van +- 8,5 uur maar 1 keer of soms niet plas?

Nope, ik plas vaak ook maar 2-3 keer per dag :+