Ik heb dus chronisch rugproblemen, is tgv scorleose en artrose oa
Tgv en oude breuk in de wervel (ruggenwervels zien beetje op een frot
) En doorgemaakte bekken instabiliteit. Heb inmiddels al veel therapie gehad, incl water therapie,, ook omdat ik geen oefeningen kon doen ivm en verzakking zonder dat het in de rug schoot. Na een half jaar therapie heeft de therapeut het en beetje opgegeven. Zal nooit echt oefeningen voor de bekken kunnen doen en bij het minste geringste schiet het erin. Momenteel zit ik dus ook weer in de lappenmand. Ben inmiddels zover dat ik grijpers heb opdat ik niet hoef te bukken, handig ben met schoenlepels etc etc. Overweeg nu ook om toch maar vast een pedicure in de hand te nemen want mijn voeten zitten te ver van mijn handen en ik wacht al zolang tot het moment dat ik net weer aan mijn nagels kan dat ze inmiddels veel te lang zijn. Nu weet ik dat het niet meer goed komt, maar ik wil graag het proces beetje remmen/spit aanvallen als nu beperken. Heb wel wat oefeningen van de fysio maar wat kan ik nog meer doen ? Powerplate? Balansschijf? Zo.n stoel met zadel, zeg maar, om te gebruiken als ik werk (balans stoel heet het geloof ik....train je meteen de rug...Ik werk dus met computer)... nog andere tips ? Gebruik trouwens alleen pijnstillers als ik zowat omval omdat ik ze niet goed verdraag. Dus tips voor pijnstilling zijn ook welkom. Ergste zijn de pijnscheuten bij ademhaling, hoesten. Verkeerde beweging etc. En het in bed gaan liggen, draaien in bed, opstaan om te plassen (moet ik helaas nogal eens )