Ontzettende hoofdpijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Ontzettende hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 16:00

Hallo bokkers,

Ervaringen/tips/advies gezocht voor ontzettende hoofdpijn. Pijn zit vooral rechts achter mijn oog.

- Pijngraad vaak erger als migraine
- Altijd rechts
- Soms flauwgevallen
- Lopende neus (niet onder controle te krijgen)
- Tranend rechteroog
- Enorme misselijkheid
- Hartkloppingen

Paracetamols werken niet. Ik ben overgestapt op naproxen, werkte eerst redelijk, nu ook steeds minder. Ik ga nu kijken voor andere pijnstillers zonder recept, omdat ik maandag pas langs mijn eigen huisarts kan. De HAP zegt, pak een paracetamol, zing het uit en ga thuis naar je huisarts.

Koude washandjes, donkere kamer, helpt allemaal niets. Vreemd misschien, maar heb nu het meest baat bij stomen. Maar het valt steeds moeilijker onder controle te krijgen (bijv. dmv ademhaling oid) en onder controle te houden.

Wel heb ik woensdag een afspraak om foto's te maken van mijn verstandskiezen, die verwijdert moeten worden, maar die zitten links. Hier heb ik ook al wel kiespijn gehad, maar rechts voel ik totaal niets qua kiespijn oid.
Belangrijk om erbij te vermelden is wel dat ik als 9 maanden oud kind met mijn hoofd op de tafel ben gevallen en hierna een paar dagen geslapen heb. Ook heb ik als 3jarig kind een klap van de draaimolen gekregen. (Ik viel, kwam omhoog, maar degene die draaide gaf nog een flinke zwengel aan de molen. Dus vandaar)

Ik ga dus ook naar mijn huisarts, maar het is afwachten, en na 5 hoofdpijnaanvallen op een dag word ik het flink beu. Vandaar mijn vraag voor tips/advies/pijnstilling.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:12

Apart dat de HAP je zo gewoon naar huis stuurt, ze zouden toch op z'n minst een paar testjes kunnen doen..?
Ik heb dit soort klachten wel eens als een kou heb vastzitten, maar nooit erger dan een migraine aanval.
Heb je nog andere klachten, koorts bv? Koorts kan nl op een ontsteking wijzen.
Qua pijnstillers werkt ibuprofen bij mij altijd beter dan paracetamol, maar ik zou wel zo snel mogelijk naar de dokter gaan. Als het erger wordt, gewoon terug naar de HAP.

Eefske

Re: Ontzettende hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:20

Ik vind jouw omschrijving heel typerend voor clusterhoofdpijn of chronische paroxysmale hemicrania: eenzijdige hoofdpijn, hevige pijn in aanvallen, tranend oog, loopneus.
Ik zou zeker even naar de huisarts. :j

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 16:23

Ik ben de afgelopen week ziek geweest, (dubbele oorontsteking, griep, keelontsteking, koorts tegen de 40) maar ik had toen geen last van deze hoofdpijn. Dat alles is nu over, ik voel me weer kiplekker, alleen na zo'n aanval ben ik echt kapot.

De dokter op de HAP heeft gezegd dat het griepverschijnselen waren, ik heb oordruppels gehad, en eindelijk eens een antwoord waarom ik steeds omval (ik val vaker flauw, volgens mijn eigen huisarts was dit een zouttekort en oververmoeidheid) en die diagnose was hyperventilatie.

Met zo'n hoofdpijnaanval probeer ik vaak het natte koude washandje nog, die binnen no time heet is. Dus misschien verhoging op het moment?

Ik ben allergisch voor ibuprofen, word er misselijk van helaas.

Het duurt ook steeds langer voor het weg gaat, eerst duurde het 20 minuten, maar net heb ik een uur op bed gelegen en vanalles geprobeerd voor het over ging. Erg eng, en in mijn ogen is het geen griep, reactie op mijn verstandskiezen oid.

@Eefske
Ik ga zo even googelen wat het is. Clusterhoofdpijn herken ik wel.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:28

Citaat:
Clusterhoofdpijn: borende hoofdpijnaanvallen van half uur–3 uur, eenzijdig, gevoel van messteken, meerdere malen per week met name 's nachts, bewegingsdrang, loopneus, tranend rood oog.

Chronische paroxysmale hemicrania: zeldzaam, lijkt op clusterhoofdpijn maar alleen bij vrouwen en hogere frequentie + kortere duur aanvallen

Even heel kort samenvattinkje voor je wat ik uit m'n opleiding heb meegekregen. ;)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:32

Ik volg even, heb zelf ook dagelijks hoofdpijn....

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 17:02

Klinkt herkenbaar. Ik heb het alleen - gelukkig, nog niet - 's nachts. Alleen overdag.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 17:03

is er medicatie die daar wél tegen werkt?

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:49

Er wordt medicatie gegeven om de aanvallen te voorkomen en bij een aanval zelf wordt als ik het goed heb gebruik gemaakt van 100% zuurstof en medicatie vergelijkbaar met migraine-medicatie. Reactie hierop schijnen heel verschillend te zijn, van een goed effect tot nauwelijks effect.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 12:13

Morgenmiddag ga ik naar de huisarts.
Heb nu excedrin gehaald, saridon en nurofen. Even kijken wat helpt.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:33

Via de huisarts een afspraak maken bij de neuroloog (hoofdpijnpolikliniek). Lijkt me fijn als je hier goede medicatie voor krijgt, onderhoudsdosering en aanvalsbehandeling, nadat uitgezocht is om welke hoofdpijn het precies gaat uiteraard.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 12:46

Mijn huisarts is niet zo toegeeflijk, maar ik ga eisen dat ik inderdaad onderzocht word. Dit is gewoon niet leuk meer, ik durf niet eens lange dagen naar school want wat als ik een aanval krijg? Kan moeilijk plat op de tafels gaan liggen :')

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 18:10

Naar de huisarts geweest, mijn eigen huisarts.

Inderdaad clusterhoofdpijn.
Ik heb medicatie op proef gekregen. Verder opletten op voeding. (geen zuivel, kaas, chocolade, koffie, witte suikers, geraffineerde suikers.) Ben wel aan het uitproberen. O.a. kaas en chocolade gaat écht niet, maar milk&fruit weer wel.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:16

Eoweyn_x schreef:
Naar de huisarts geweest, mijn eigen huisarts.

Inderdaad clusterhoofdpijn.
Ik heb medicatie op proef gekregen. Verder opletten op voeding. (geen zuivel, kaas, chocolade, koffie, witte suikers, geraffineerde suikers.) Ben wel aan het uitproberen. O.a. kaas en chocolade gaat écht niet, maar milk&fruit weer wel.

Fijn dat je in ieder geval weet wat het is! Wel erg vervelend zeg :\ Hopelijk kan je een beetje een goede balans vinden qua wat wel/niet gaat wat betreft voeding. Sterkte ermee!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 19:22

Ja, klopt. Las op internet dat het zeldzaam is. Fijn, heb ik weer.

Qua voeding ben ik echt aan het testen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik bepaalde voeding wel ga missen.. Kaas en chocolade o.a...

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 19:26

Ben je aan de anticonceptipil? Aangezien je, je eten moet veranderen zou ik daar ook even naar kijken.
Dat veroorzaakte bij mij ook ontzettende hoofdpijn. Deze is bijna helemaal weggegaan nadat ik overgestapt was op het spiraaltje.

Ik heb eerder last van spanningshoofdpijn.
Gelukkig is er ieder geval 'iets' wat ze erover kunnen zeggen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 20:04

Ik krijg onderhand bij alles wat ik doe hoofdpijn :P

Ja, die heb ik. Maar ik vertrouw een spiraaltje niet zo eigenlijk.
Ik zat wel te denken om over te stappen op de prikpil, omdat ik de pil eigenlijk erg vervelend vind worden.

Al zei de huisarts daar niets over. Maar zal het nog eens vragen, ik heb namelijk proefmedicatie meegekregen en moet het laten weten als dit werkt. Dus dan vraag ik het gelijk over de pil.

Dankje voor het herinneren!