ongeloofelijke buikpijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Beauty26

ongeloofelijke buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 08:42

Beste bokkers,

Ik ben een maand geleden van mn paard afgevallen, en een zwaar gekneusde rug etc, maar nu ook al lange tijd moeilijk/geen stoelgang nu eindelijk mee naar de huisarts gegaan, afgelopen donderdag... ( ben niet zo van ieder dingetje naar de huisarts) maar ik kreeg woensdag ineens ontzettende buikpijn! Zo hevig dat ik amper kon lopen, laat staan bewegen... Oooh wat doet dat pijn!! En ik loop altijd gewoon door, zoek echt mn grens op.. maar dit doet pijn!! Heb een opgezette en vooral hele pijnlijke buik, kan niet draaien, lopen, omhoog komen als ik lig.. alles doet pijn, gister bijna flauw gevallen... Werd zwart, voelde me zwak worden ... En werd helemaal wit... Ben ik nog steeds overigens... iemand ervaring met zulke buikpijn door obstipatie??

Sorry voor het onsmakelijke topic maar word hier beetje moedeloos van, en word gek van de pijn. Ik heb wel wat gehad van de huisarts voor mn stoelgang maar de buikpijn blijft, en stoelgang wil ook nog niet echt vlotten...

Froukje
Forever young

Re: ongeloofelijke buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 08:44

Ja, dat kan heel zeer doen.. Ik neem aan dat je iets van laxeermiddel mee gekregen hebt?

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 08:45

Denk dat je dan wel nog een keer naar de huisarts mag, als je erge pijn hebt dan is er gewoon vaak wat mis.
heb je de zwaar gekneusde rug gekregen van het van je paard vallen? wat een maand geleden is?
dat is nog niet zo lang geleden. is dat al een stuk beter of?
kan best zijn dat dingen op elkaar reageren.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 08:46

Door de gekneusde rug, ben je daardoor veel minder tot niet gaan bewegen dan anders? Ik zelf heb het bij lange na niet zo heftig als dat je hierboven beschrijft, maar als we bv met de auto naar NL gaan (zo'n 20 uur) dan zit ik dus lang en kan er donder op zeggen dat de darmen niet echt actief zijn door het zitten....en dus ook problemen kunnen veroorzaken.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 08:47

inderdaad ben het met je eens Ydnew, als ik een te strakke broek aan heb is het al mis :P

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 08:52

Het is idd begonnen nadat ik van mijn paard gevallen ben, toen ben ik inderdaad minder gaan bewegen maar zoveel als mogelijk.. maar had ook diazapam, en diclofenac, dus helpt ook niet voor de stoelgang.. met mijn rug gaat het gelukkig alweer een stuk beter, nog niet zoals ik graag zou willen, maar beweeg wel weer meer, en hen idd laxeermiddel mee gehad van de huisarts, maar zou zo graag van deze onnoemelijke buikpijn af willen! Ondanks de pijn loop ik zoveel mogelijk door, maar oooh dit doet goed pijn!!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 08:53

Je hebt ook iets dat je in je bibs moet doen zodat het harde voorste stuk zacht wordt.Ik had dat met mijn zwangerschap.Weet niet hoe het heet.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 08:54

Dus als ik het goed begrijp, ben je aan het laxeermiddel maar geeft dit middel niet het effect dat het eigenlijk zou moeten geven? Misschien heb je daar erge kramp van en zit het gewoon verstopt?
Er zijn dingen die beter helpen dan laxeermiddelen, maar dan moet je doorverwezen worden

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 08:55

Yep, idd die te strakke broeken herkenbaar ja.

Loop nu ook bij het ziekenhuis hiervoor en hebben nog niets gevonden, maar ik heb ook een hele opgezette buik vaak en eens in de maand rol ik ook jankend over de grond van de pijn (en geloof me, ik ben ook geen mietje en zoek ook mijn grens op). Ik kan je dus niet echt advies geven wat helpt, alleen geen te strakke broeken aan doen dan wordt het idd alleen maar erger.

Ik twijfel al even of ik als ik echt veel buikpijn heb niet ook eens laxeermiddelen moet vragen, maar ja, voor dat uurtje.... Ik weet het niet en ook niet of het dan wel werkt.

Maar veel succes, want als ik het zo lees bij jou is het nog veel erger en langer de buikpijn, helaas kan ik ook niet meer doen dan dat :(

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 09:17

Ik heb met regelmaat buikpijn door obstipatie. Dit komt omdat ik de eerste keer er te lang mee heb gelopen en mijn darm vervormd is geraakt. Daardoor blijft er makkelijk resten achter in de bult en ben ik eens in de zoveel tijd verstopt. Ik heb een groot verpakking van Molaxole in poedervorm in 30 zakjes. De dag dat het zo zeer doet, zo als nu bij jouw, neem ik 3 x per dag, 1 zakje in een groot glas en drink ik de hele dag kleine slokjes (het smaakt niet echt lekker) maar krijg ik toch voldoende binnen. Ik doe daarnaast zo min mogelijk dan werkt het sneller heb ik het idee. Dan in de avond begint het goed te werken (en maken je darmen toch herrie) en de volgende ochtend zit ik met een boek op de wc. Meestal is het dan gelijk over, soms loop ik de hele dag naar de wc. Met 2 a 3 dagen is het helemaal over en zodra je begint met die poeders innemen wordt de pijn al wat minder. Indien ik moet werken doe ik de poeder met siroop en water in een flesje en die hou ik bij de hand en slik tegen de pijn dan nog paramolletjes.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 09:26

Ik heb idd poeder die ik 3 X op de dag moet mengen met water, en idd klysma ( kleintjes) maar die doen idd alleen onderste "zacht" maken.. Ik slik de poeder nu vanaf donderdag maar merk nog weinig verschil met mn buikpijn, hoop dat mn stoelgang elk geval wel op gang komt... Wbt de strakke broeken loop al heel lang in trainingsbroek.. ook Ivm stuitje. En maandag moet t beter zijn, anders inderdaad weer langs huisarts.. Ik hoop dat t snel beter word, want lekker slapen doe ik ook niet echt.. helaas!! Komt ook wel weer goed hoop ik dan maar :-)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 09:36

De kramp krijg je ook door het laxeermiddel. Haal eens bij de spar in het zonatura deel een zak tarwezemelen en doe dat met yoghurt ofzo. Dat helpt ook als laxeermiddel en prikkelt je darmen om harder te werken, en je krijgt er niet zoveel kramp van ;)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 09:39

Bitterzout werkt ook als een tierelier.. zonder kramp...4 eetlepels in 4 glazenwater, 2 s"avonds en 2 s"morgens opdrinken en dan ben je er na 2 dagen ook vanaf.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 10:16

Iedereen bedankt voor de reacties, ik heb nu spul van de huisarts, weet niet of t verstandig is om daar van alles mee te mengen, zemelen Ken ik idd, dat kan ik ook wel proberen .. gaan dear middelen van de huisarts niet helpen probeer ik zeker de middelen die hier worden " aangeboden" iedereen elk geval alvast bedankt voor het mee denken!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 10:24

Weet je zeker dat er geen bloeding is in je buik? Is daar een scan van gemaakt? Lijkt me echt heel vreemd dat zulke pijn komt door obstipatie.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 10:39

RoyceMack schreef:
Weet je zeker dat er geen bloeding is in je buik? Is daar een scan van gemaakt? Lijkt me echt heel vreemd dat zulke pijn komt door obstipatie.

De pijn komt omdat je blijft eten, dus er blijft resten op de verstopping drukken, waardoor je darmen opgerekt worden. En dat doet zo zeer. Je voelt dus je darm oprekken (en in geval van bloedingen je voelt het dus scheuren)

In mijn eerste geval kwam het door medicatie (net als de TS) maar omdat ik te laat ermee naar de huisarts ben gegaan heb ik nu een permanente bult/kuil/uitpuiling in mijn dikke darm zitten. Dat stukje werkt ook niet, dus als er resten in komen, werkt mijn darm er die er niet uit. Daardoor blijven ze daar zitten en "vangen" ze nog meer resten waardoor ik dus eens in de zoveel tijd verstopt ben. Ik moet dus erg goed opletten op wat ik eet. Want als ik de verkeerde dingen eet (wat ik van de week heb gedaan en had er dus gelijk last van) gaat het weer zullen en zeer goed.

@ TS: je kan altijd de huisarts assistent bellen en vragen of de medicatie gemengd mag worden. Ik mocht bijvoorbeeld wel extra ontbijtkoek eten, maar ik mocht geen extra sla olie of olijfolie nemen.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 12:15

Ik weet niks zeker over mijn buik. Volgens de huisarts was het alleen maar verstopping, maar ja hoeveel kan een darm hebben.. knapt ie niet denk ik dan..? :+

Wbt of het gemengd mag worden dat kan ik ff navragen... Heb zojuist ook zemelen gekocht... Hoop dat het snel wegtrekt..

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:07

Beauty26 schreef:
Ik weet niks zeker over mijn buik. Volgens de huisarts was het alleen maar verstopping, maar ja hoeveel kan een darm hebben.. knapt ie niet denk ik dan..? :+

Wbt of het gemengd mag worden dat kan ik ff navragen... Heb zojuist ook zemelen gekocht... Hoop dat het snel wegtrekt..

Je hebt nu medicatie dus dat zal niet meer gebeuren. Bij mij is die vervormd omdat ik te laat naar de huisarts ben gegaan de eerste keer.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 13:50

Tis echt obstipatie... Waarschijnlijk stukje al versteend.. nu de laxeerpoeder ophogen! Hopen dat t snel weg is...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:23

Hoe is het nu met je buik?

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 19:30

Nog geen verandering helaas...