Wie zijn er arbeidsongeschikt geworden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mindypony

Wie zijn er arbeidsongeschikt geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 13:13

Zijn er mensen op het forum die ook door psychische problemen met wia te maken hebben gehad of arbeidsongeschikt zijn geworden,maar wel vast werk hebben(vast contract) en hoe dat is gelopen of is afgelopen?

Wat kon je niet meer op je werk?

Kan je aangeven wat je hebt en hoe je ermee door het leven gaat? hoe je leven eruit ziet nu.
Laatst bijgewerkt door Mindypony op 09-05-14 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 13:21

Hey!
Ik ben arbeidsongeschikt verklaard wegens een persoonlijkheidsstoornis.
maar probeer mijzelf wel bezig te houden. (vrijwilligerswerk asiel)
Ik start binnenkort met een intensieve therapie DGT en mijn doel is om uiteindelijk weer een studie te gaan doen, en ergens een leuk baantje vinden.

Mindypony

Re: Wie zijn er arbeidsongeschikt en psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 13:25

ok dankkewel voor je antwoord.
Wat heb jij voor werk gedaan? en waarom doe je dat niet meer?
Ben je volledig arbeidsongeschikt voor je eigen werk geworden? heb je nu 100% wia of??

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 13:29

Ik studeerde nog, heb wel wat simpele parttime baantjes gehad.
Ben momenteel 80-100 % afgekeurd en krijg nu een wa-jong uitkering.
Maar ik ben hard bezig aan mezelf, en heb er alle vertrouwen in dat ik na mijn therapie weer dingen kan gaan oppakken.

Mindypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 13:53

woon je nog bij je ouders? je lijkt me nog jong,omdat je wajong hebt,dit krijgen mensen toch tot hun 25e?
Ik bedoel eigenlijk mensen met een vaste baan,vast contract.

Murthul

Re: Wie zijn er arbeidsongeschikt geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:00

Ik ben 2 jaar terug volledig afgekeurd vanwege 'n lichamelijke aandoening, toen studeerde ik nog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:02

Wa-jong krijg je toegewezen tot hooguit je 25 of 27e (weet ik even niet meer) maar krijg je dus je hele leven uitgekeerd.

Ik ben bezig uit de wa-jong te komen, het omgekeerde wereldje dus eigenlijk :D

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:29

Klopt ik ben nu 24, en ben er ook mee bezig (al is het maar gedeeltelijk) om uit te komen..
Ik schaam me er ook voor, al ben ik best trots op mezelf hoe ik nu bezig ben. :j

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 16:13

Ik ben een maand geleden voor 80-100% in de IVA terechtgekomen wegens een hartspier-ziekte.

Mindypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 10:42

Dovish mag je niet meer werken nu? en hoe is dat zo gelopen? heb je ook het hele traject bewandeld,van arbo,arbeidsdeskundige etc etc

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:09

Ja, inderdaad. Ik mág overigens nog wel werken, maar ik hóef niet meer, en ik krijg ook geen re-integratie-ondersteuning etc meer, omdat ze er van uit gaan dat mijn verdiencapaciteit nog maar heel klein is.

Ik ben terwijl ik ziek was uit dienst gegaan (contract afgelopen en ze durfden geen vast contract te geven omdat ze niet wisten of ik zou herstellen). Als je in de ziektewet zit en je contract verloopt kom je terecht bij het uwv en dan ga je ook daar naar de arbeidsdeskundige en de verzekeringsarts.
Ik ben zelf helemaal niet aan het re-integreren geweest, ik heb alleen een aantal gesprekken gehad en daaruit werd eigenlijk wel duidelijk dat ik niet binnen die twee jaar weer aan het werk zou komen.

Aan het eind van die twee jaar moest ik naar de verzekeringsarts, die stelde vast dat ik sowieso een urenbeperking van max. 2 uur per dag zou krijgen. Daarnaast heb ik nog andere beperkingen (houden, tillen etc) dus toen was al wel duidelijk dat ik 80-100% zou worden afgekeurd. Er zijn gewoon geen banen te vinden voor acht uurtjes in de week, verdeeld over vier dagen...

Ik zag in je andere topic dat je nu in ieder geval eerst ziekgemeld bent. Zoals ik je verhaal las is dat heel verstandig, goed dat je doorgepakt hebt en dat je eerlijk bent geweest bij het uwv. Ik heb de mensen waar ik daar mee te maken gehad heb, ervaren als prettige mensen. Je leest zoveel slechte ervaringen over artsen die niet luisteren enzo, maar bedenk maar dat je vooral de slechte ervaringen terugleest op internet!

Heel veel succes en goed voor jezelf zorgen nu!