TMJD syndroom kaakgewricht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

TMJD syndroom kaakgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 13:02

Wie op bokt is bekend met het TMJD syndroom aan zijn kaak. Ik loop al ruim een jaar te tobben met een wortelkanaalontsteking, een verborgen tweede kanaal met boorrest, een nog steeds onrustig wortelkanaal met de nodige pijn. En nu lijkt het erop dat ik ook opgezadeld ben met dit kaakprobleem. Deels misschien al heel lang aanwezig, verergert door MS en weer erger geworden door de heel lange endodontologie behandeling een tijdje geleden waardoor de kaakspieraanhechting beschadigd/gescheurd en ontstoken is geraakt.

Het gevolg nu een mond die niet ver open kan, heel veel pijn, een knakkend geluid, een dicht oor en een bijna continue opgezette kaak. En hierdoor ook serieuse eetproblemen, maag en darmen die niet meer doen wat ze moeten doen, en heel erg moe van de continue pijn.

De kaakchirurg heeft me doorgestuurd naar een speciale fysiotherapeut die me nu een paar keer heeft behandeld. In de hoop dat de discus op de goede plek gezet kan worden en om de continue kramp die aanwezig is in mijn linker kaakspier te verminderen . Maar van haar vermoedelijke conclusie en de reactie van mijn kaak op minimale extra beweging word ik niet blij. -O-

Dinsdag heel voorzichtig mijn mond verder open gemaakt dan de 24 mm de week ervoor, door zelf oefenen haalde ik de 25 mm al. 28 mm ging goed, 29 mm en een probleem. Mijn kaak wilde niet meer dicht, die kl ote discus zat weer van zijn plek. Heel voorzichtig alles weer op zijn plek gekregen maar als tegenreactie weer meer pijn en een heel dik opgezette linkerkant.eten was dinsdag erg lastig. Woensdag al ietsje beter, maar gister was het gebied nog zo gevoelig dat ze alleen licht gemasseerd heeft om de kramp weg te krijgen. Maar zelfs dat leverde een vrij heftige reactie en een verschuivende discus op. ;(

Het stomme is, liggend kan ik mijn kaak soepel bewegen en is er bijna geen pijn bij bewegen. Zittend blokkeerd de boel dus snel. Alleen door deze problemen is mijn eetpatroon ook van slag, zijn mijn maag en darmen in opstand gekomen en is ook de MS onrustig.

De fysiotherapeut maar ook de kaakchirurg hebben het al gehad over rondneuzen in het gewricht *slik* en nog meer dingen die ik liever niet hoor. Wie heeft hier ervaring mee of kent mensen die hier ook mee lopen. Alle verhalen zijn welkom zowel positief als negatief. Zelf ben ik er niet zo heel blij mee maar he zou misschien veel meer klachten die ik heb wel verklaren. Veroorzaakt door een stomme kaak. -O-

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... evolg.html