Veel mensen kennen het wel: de oh zo vervelende ticks. Ik noem maar wat bijten op je wang tot bloedens toe, vingers knakken of velletjes van lippen trekken. Maar als snel worden deze 'onschuldige' tickjes een verslaving en kun je er niet meer stoppen... Deze verslavingen zijn een zankorreltjes bij verslaving zoals alcohol en rokken, maar toch zijn ze je (erg) tot last.
Ik ben een heuse kampioen in velletjes van mijn lippen trekken totdat ons pap met iets kwam wat mij van deze vervelende tick heeft af doen: "als je zo doorgaan krijg je net zo lelijke en gekleurde lippen als je oma" (
). Noo way dat ik zulke lippen als mijn lieve omaatje wil krijgen en met die gedachte ben ik na maanden lang trekken (tot bloedens toe) gestopt
Dit topic is om mensen te helpen af komen van hun 'verslaving' en voor mensen die juist hulp zoeken. Allé verslavingen zijn welkom. Van vingers knakken tot rokken!
Als het bij mij werkt, waarom niet bij jullie?

Edit: Ik moet trouwens nodig een zet in mijn rug krijgen aangezien ik veel te veel knak al 5 (of 6?) Jaar
Ze beginnen nu echt pijn te doen en dik te worden, niet goed dus. 
En wat valt er te krabben als het niet krabt? Niets? Dus tis het proberen waard!
Kan het nu nier meer wijzigen...
Ik krijg er allerlei enge gedachtes bij, dat je nek ooit blijft haken en dat je hem nooit meer in de goeie vorm kan krijgen. Ik weet niet of het waar is, maar ik heb gehoord als je zo doorgaan naarmate de jaren verstrijken je je nek steeds lager en lager gaat houden en op een gegeven moment blijft ie 'vastzitten'. Zo maar dan erger
Ik vind het stiekem heerlijk