Tips & aanmoediging topic! ~ vervelende ticks & verslavingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Femkeeex

Tips & aanmoediging topic! ~ vervelende ticks & verslavingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 19:24

Ik kan me niet herinneren dat er zo'n topic bestaat, dus ik denk Femke trek je stouten schoenen aan en open er zelf een.

Veel mensen kennen het wel: de oh zo vervelende ticks. Ik noem maar wat bijten op je wang tot bloedens toe, vingers knakken of velletjes van lippen trekken. Maar als snel worden deze 'onschuldige' tickjes een verslaving en kun je er niet meer stoppen... Deze verslavingen zijn een zankorreltjes bij verslaving zoals alcohol en rokken, maar toch zijn ze je (erg) tot last.

Ik ben een heuse kampioen in velletjes van mijn lippen trekken totdat ons pap met iets kwam wat mij van deze vervelende tick heeft af doen: "als je zo doorgaan krijg je net zo lelijke en gekleurde lippen als je oma" ( :') ). Noo way dat ik zulke lippen als mijn lieve omaatje wil krijgen en met die gedachte ben ik na maanden lang trekken (tot bloedens toe) gestopt *\o/*

Dit topic is om mensen te helpen af komen van hun 'verslaving' en voor mensen die juist hulp zoeken. Allé verslavingen zijn welkom. Van vingers knakken tot rokken!

Als het bij mij werkt, waarom niet bij jullie? :D

Edit: Ik moet trouwens nodig een zet in mijn rug krijgen aangezien ik veel te veel knak al 5 (of 6?) Jaar :n Ze beginnen nu echt pijn te doen en dik te worden, niet goed dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:31

Heey fem!!
Ik meld me hoor :P

De velletjes bij mijn nagels krab ik vaak wat los..
Ook bijt ik mijn nagels soms :') Misschien toch maar eens een vagelnijltje kopen...

Edit: Nagelvijltje :+

_Femkeeex

Re: Tips & aanmoediging topic! ~ vervelende ticks & verslavingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 19:35

Ieww nagels bijten :') Heey :wave:

Ik heb trouwens nog een tip die erg goed tegen velletjes trekken helpt: smeer vaseline op je mond, zo wordt hij glibberig en kun je niet meer trekken. Uiteindelijk stop je er echt mee :)

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:40

Levenslang met dwang :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:11

De binnenkant van m'n lip en wangen bijten... Ook niet zo slim, zit eeuwig littekenweefsel op.

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:28

Ik meld me ook, ik ben al jaaaaren van plan om te stoppen met nagelbijten, maar helaas heeft nog niet veel geholpen, misschien dat ik hier goede tips kan vinden om te stoppen :)

Edit: roken geen rokken :o

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:47

Ik knak mn nek echt heel vaak, onbewust.
Ik zou ook niet weten hoe je van zoiets afkomt omdat je het altijd onbewust doet?

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:53

Velletjes van mijn lip/vingers trekkeen.
Vingers knakken.
Op mijn wangen bijten.
Muggebulten open krabben. Resultaat: handrn vol littekens.
Jaja, ik ben goed vertegenwoordigd :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:56

Plekjes openkrabben is hier ook bekend :')

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 20:58

Op de bulten azijn smeren, werkt iig op brandnetelbultjes, misschien ook op muggenbulten :)) En wat valt er te krabben als het niet krabt? Niets? Dus tis het proberen waard! :j

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:00

Wang bijten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:01

Brandnetel doe ik vaak met zo'n blauw /paars bloempje als die in de buurt staat :')

Helpt tegen jeuk -> geen jeuk = niet krabben :))

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 21:14

blyth schreef:
Ik meld me ook, ik ben al jaaaaren van plan om te stoppen met nagelbijten, maar helaas heeft nog niet veel geholpen, misschien dat ik hier goede tips kan vinden om te stoppen :)

Edit: roken geen rokken :o

Dom dom dom :x Kan het nu nier meer wijzigen...

S1993: Brrr nek knaken :brr: Ik krijg er allerlei enge gedachtes bij, dat je nek ooit blijft haken en dat je hem nooit meer in de goeie vorm kan krijgen. Ik weet niet of het waar is, maar ik heb gehoord als je zo doorgaan naarmate de jaren verstrijken je je nek steeds lager en lager gaat houden en op een gegeven moment blijft ie 'vastzitten'. Zo maar dan erger https://www.google.nl/search?safe=activ ... B800%3B640 snap je wat ik bedoel? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:47

Ik ben met kraken (vingers, nek.. Whatever) bang dat ik iets breek :')
Vind het geluid ook niet zo fijn :P
Ik kraak zelf dus ook niet :)

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:52

Ah ik ben niet de enige! Ik trek velletjes van mijn vingers - altijd bladderende nagelriemen. En ik draai krulletjes in mijn haar. Ik heb allemaal korte plukjes in mijn nek daardoor. Ik kan het niet stoppen. Het schijnt een manier te zijn om jezelf rustig te maken.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:58

Doanique schreef:
De binnenkant van m'n lip en wangen bijten... Ook niet zo slim, zit eeuwig littekenweefsel op.

Hier precies hetzelfde :') mensen vragen me ook regelmatig wtf ik aan het doen ben, schijnt dat ik er nogal rare gezichten bij trek, soort scheve duckface :))

En daarnaast ben ik fervent korstjes-krabber... overal littekentjes -O-

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:02

Ik bijt ook de binnenkant kapot maar dat komt omdat ik een beugel heb gehad en die harde stukjes voor wondjes zorgden en dus er korstjes op kwamen en toen kreeg ik ook nog eens velletjes. Tsja en ik hou van velletjes trekken. :+ zo zijn de velletjes op mijn handen ook niet veilig en bijt ik ook nagels. En ik heb een verslaving aan honderd keer de staldeur na controleren en om de gang te vegen op stal. (Deze veeg ik minimaal 5 keer)

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:09

Ik meld me ook, ik bijt nagels en de velletjes eromheen trek ik er af. Tindje geleden even mee gestopt maar daarna kon ik er weer niet vanaf blijven. Wil er graag vanaf komen dus tips om te stoppen zijn altijd welkom.

Ik vind het geluid van knakken echt verschrikkelijk. Ik ben bang als iemand het doet dat je vinger kan breken ofzoiets. :')

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:11

Geen tics, wel verslaving: ik ben verslaafd... aan Bokt (.be en .nl). Help!! |o

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:17

Aan gespleten haar puntjes trekken... :')
Iemand enig idee hoe ik daar vanaf kom trouwens (gespleten haarpunten), het is niet heel erg maar toch vervelend, ik ga gewoon op tijd naar de kapper etc. ;(

en aan de binnenkant van m'n wang bijten, niet zo erg meer als vroeger gelukkig :-)

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:17

Hier een "stress" nagepeuteraar, zodra ik maar de kleinste vorm vannstress heb, gaan mn vingers eraan, nagels zo kort dst het scheuren pijn doet en velletjes tot bloedens toe trekken. Verder knak ik mijn nek vaak, om .dat hij dan echt "vast" zit en dat knakken helpt. Verder peuter ik aab mn korstjes, maar ook die van mn paardje zijn niet veilig die pulk ik er ook af :$

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:20

Ik kan heel veel dingen knakken, maar eerlijk gezegd ben ik de enige in mijn omgeving die het niet vervelend vindt := Ik vind het stiekem heerlijk :')

Van het nagelbijten wil ik wel af >;)

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:21

Hier nog een lipvelletjes trekker en korstjes krabber! Verschrikkelijk, ik kan ook nooit lippenstift op omdat ik van die droge halfvelletjes lippen heb :') Ziet er iig niet uit :P Maar hoe kom ik er vanaf?! Geen idee, doe het al jaren.. Vaseline, labello en andere troep helpt niet, ik glibber net zolang door totdat ik dat velletjes te pakken heb _O-

Roken doe ik ook, maar daar ben ik nog niet aan toe om mee te stoppen, sorry :')

Knakken doet m'n broertje altijd met z'n nek en vingers, vind 't zo goor :') Maar ook dat is een tic, kom je nooit weer vanaf :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:21

ik kan niet tegen velletjes bij mn nagels, en aangezien ik niet vaak een vijl of schaartje bij me heb gebruik ik een stanley mesje die in mn etui zit, kun je je voorstellen hoe dat er uit ziet? meisje die in de trein met een stanley mesje aan haar nagels zit te pulken... :+ maar ik kan het niet laten zitten want daar irriteer ik me echt aan.. ook iets waar ik mee moet stoppen, stel ik schiet een keer uit dan ben ik niet zo blij :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:23

Ik pluk ook altijd de korsten van plekjes af ook bij de beesten :') , en ik bijt nagels maar veel minder ben ook een half jaar nagelbijt vrij geweest en ik was zeker 20 keer per dag mijn handen :P . En velletjes horen niet los of vast of eraf , dus ik pluk ook velletjes bij nagels alles :)